Minkä ikäisenä lapsenne siirtyneet potalta pöntölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wc

Vieras
Meidän 5 vuotias tykkää edelleen istua potalla, mutta itseä alkaa tympiä tuo potan tyhjentäminen ja peseminen. Voisko ihan kylmästi vaan ilmoittaa, että kuule nyt on potan aika ohi ja ole hyvä käy pöntöllä. Meillä on pienentäjä olemassa, sillä vois käydä. Mut on myös 3,5 vuotias pikkuveli, että sit varmaan pitäis poistaa potat kotoa kokonaan ja molemmilta. Mites muilla on mennyt nää hommat?

Sitten kun on yltänyt homman pytyllä hoitamaan. Kuopus on niin pikkuinen, ettei veilä 3-vuotiaana oikein homma luonnistu. Esikoinen jo 3-vuotiaana kävi pytyllä. En kyllä 5-vuotiaan pottaa todellkaan putsailisi!

poika alkoi pissalla käymään pöntöllä 2veenä,mutta se iltakakka istuttiin potalla viel 5veenä,sitä oli vaikee saada loppumaan.Muuton yhteydessä potta sit "hävis".

Meillä neiti tällä hetkellä 1v10kk ja siirtyi potalta pytylle tuossa pari kk sitten. Kiitos sen hemmetin hienon keksinnön, pottatarran! Kokeiltiin sitä, ja heti sen jälkeen alkoi karttaa pottaa eikä suostu siinä istumaan. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tyttö ei todellakaan pääse pytylle itse, eikä vielä tarvitse päästäkään mutta entäs vuoden päästä. Tuskin luonnistuu vielä sittenkään, tai mistä sitäkään tietää.

Ja mä aattelin että meillä myöhään pöntölle siirryttiin kun oli jo 3v.. musta oli pääasia vaan että hoiti vessailunsa muualle kun vaippaan kun kaksoset syntyi, en pitänyt pöntölle siirtymisessä kiirettä kun potalla oppi käymään tasan 2v.

[QUOTE="joo";22793389]Meillä neiti tällä hetkellä 1v10kk ja siirtyi potalta pytylle tuossa pari kk sitten. Kiitos sen hemmetin hienon keksinnön, pottatarran! Kokeiltiin sitä, ja heti sen jälkeen alkoi karttaa pottaa eikä suostu siinä istumaan. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tyttö ei todellakaan pääse pytylle itse, eikä vielä tarvitse päästäkään mutta entäs vuoden päästä. Tuskin luonnistuu vielä sittenkään, tai mistä sitäkään tietää.[/QUOTE]

mikä ihmeen pottatarra?

no ei kai 3,5-vuotiaskaan välttämättä pottaa tarvitse, eikös sen vois jo jemmailla ihan kummaltakin? meillä alko tyttö käyttää supistajaa muutama kuukausi ennen 2-vuotissynttäreitä, sen jälkeen ei oo pottaa tarvittu.

[QUOTE="joo";22793389]Meillä neiti tällä hetkellä 1v10kk ja siirtyi potalta pytylle tuossa pari kk sitten. Kiitos sen hemmetin hienon keksinnön, pottatarran! Kokeiltiin sitä, ja heti sen jälkeen alkoi karttaa pottaa eikä suostu siinä istumaan. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tyttö ei todellakaan pääse pytylle itse, eikä vielä tarvitse päästäkään mutta entäs vuoden päästä. Tuskin luonnistuu vielä sittenkään, tai mistä sitäkään tietää.[/QUOTE]

korokkeen ja supistajan avulla varmaan onnistuu itse?

Meidän 5 vuotias tykkää edelleen istua potalla, mutta itseä alkaa tympiä tuo potan tyhjentäminen ja peseminen. Voisko ihan kylmästi vaan ilmoittaa, että kuule nyt on potan aika ohi ja ole hyvä käy pöntöllä. Meillä on pienentäjä olemassa, sillä vois käydä. Mut on myös 3,5 vuotias pikkuveli, että sit varmaan pitäis poistaa potat kotoa kokonaan ja molemmilta. Mites muilla on mennyt nää hommat?

Meillä potta laitettiin pois pojan ollessa 2v10kk.

Meillä poika täyttää kohta 3 ja jo muutaman kuukauden on nyt käyty pelkästään pöntöllä, se tykkää istua siinä silleen väärinpäin ja pääsee ihan helposti itse istumaan ja pois. Meidän poika on kait kohtuu pitkä tai ilmeisesti ainakin pitkäkoipinen, potalla istuminen alko olla vähän hankalaa jo, joten siirryttiin sitten pöntölle, siihen totuttiin aika nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;22793388:
poika alkoi pissalla käymään pöntöllä 2veenä,mutta se iltakakka istuttiin potalla viel 5veenä,sitä oli vaikee saada loppumaan.Muuton yhteydessä potta sit "hävis".

Mä olen kuullut myös, että potalla olis lasten helpompi kakata. Pojalla vähän kovanpuoleinen vatsa ja asento siinä parempi.

[QUOTE="tytteli";22793444]Meillä poika täyttää kohta 3 ja jo muutaman kuukauden on nyt käyty pelkästään pöntöllä, se tykkää istua siinä silleen väärinpäin ja pääsee ihan helposti itse istumaan ja pois. Meidän poika on kait kohtuu pitkä tai ilmeisesti ainakin pitkäkoipinen, potalla istuminen alko olla vähän hankalaa jo, joten siirryttiin sitten pöntölle, siihen totuttiin aika nopeasti.[/QUOTE]

Niin ja pienentäjää ei olla käytetty ollenkaan, jakkara on näön vuoksi apuna, mutta pääsee pöntölle myös ilman sitä.

Ajankohtainen asia meilläkin. Nyt joululomalla olen ohjannut 3,5 vuotiasta pöntölle ja ihan hyvin tuloksin. On sen mittainen, että just pääsee itse. Ihana kun ei tarvitse kakkapottaa pestä =)

2v alko käydä potalla ja aika nopeaa myös pytylläkin. 3v täytettyään hylkäsi potan kokonaan. En mä kyl 5v enää potalle päästäs ja jaksas tyhjennellä.
Alkuun oli supistaja+jakkara, nyt enää jakkara. Pääsee ilmankin sielä missä ei jakkaraa ole. Pitkä kun on.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="hmm";22793423]no ei kai 3,5-vuotiaskaan välttämättä pottaa tarvitse, eikös sen vois jo jemmailla ihan kummaltakin? meillä alko tyttö käyttää supistajaa muutama kuukausi ennen 2-vuotissynttäreitä, sen jälkeen ei oo pottaa tarvittu.[/QUOTE]

No ei kai tarvi ja tuskin ne oma aloitteisesti siihen pöntölle siirry, mun se tarvii varmaan "päättää". Mut asiaa hankaloittaa sekin, että pojat istuvat yleensä rinnakkain lukien yhteistä kirjaa kun ovat asioillaan. Sit tarvii hoitaa hommat eri vessoissa ja se ei ole varmaan yhtä viihdyttävää ;)

[QUOTE="Minnie";22793457]Ajankohtainen asia meilläkin. Nyt joululomalla olen ohjannut 3,5 vuotiasta pöntölle ja ihan hyvin tuloksin. On sen mittainen, että just pääsee itse. Ihana kun ei tarvitse kakkapottaa pestä =)[/QUOTE]

Me taidetaan tosiaan olla vähän myöhäisiä tän asian kanssa. Pakko vaan "pakottaa" ne potalta pois. Kohta pikkusiskokin alkaa harjoitella pottailua ja hulluksihan siinä tulee, jos 3 pottaa tyhjentlee kaiket päivät. Yäk.

[QUOTE="hmm";22793439]korokkeen ja supistajan avulla varmaan onnistuu itse?[/QUOTE]

Joo koroke sekä supistaja löytyy, mutta jotenkin on vaikea päästä pöntölle itse.

mikä kiire sieltä potalta on pois? meillä lapsi ei halunnut käyttää pottaa ollenkaan vaan meni suoraan pöntölle. minkäs teet, mutta parempi olisi pienen köydä potalla. ja niin kauan kuin vaan haluaa.

Meidän kuopus, 2v8kk, on käynyt pöntöllä jo jonkin aikaa.
Esikoisesta en muista miten meni.

Lisään vielä, että semmosta supistajaa meillä ei ole koskaan ollut ja korokekin lavuaarin edessä eli pöntölle käy ilman niitä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";22793568]Joo koroke sekä supistaja löytyy, mutta jotenkin on vaikea päästä pöntölle itse.[/QUOTE]

Siis ääh, en ollut ap. Tuli automaattisesti tuo nimimerkki :D Anteeksi!

[QUOTE="rauha";22793582]mikä kiire sieltä potalta on pois? meillä lapsi ei halunnut käyttää pottaa ollenkaan vaan meni suoraan pöntölle. minkäs teet, mutta parempi olisi pienen köydä potalla. ja niin kauan kuin vaan haluaa.[/QUOTE]

siis miksi olisi parempi?