Minkä ikäisenä itse syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oppija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lusikka pistetty käteen heti kun siitä on osattu pitää kiinni, ja pikkuhiljaa siitä sit opeteltu, kaikki kolme on syöneet jo alle 1v itse, eli siis 90% sapuskasta muualla kuin suussa :whistle: , mut kuitenkin :D

Huh, onpa teillä opittu aikaisin :D
Meidän poika on 1v2kk ja haluaa kyllä syödä pääasiallisesti itse, siis harvoin suostuu enää syötettäväksi mutta hän kyllä parin lusikallisen jälkeen intoutuu hyvinnopeasti heittelemään ruokaa, ruokailuvälineet, lautaset ja aivan kaiken hujan hajan. Ja siivo on aina sen mukainen! Imukuppilautanenkin irtoaa hetkessä ja läjähtää seinään.... :whistle:

N. 1-vuotiaana aloitettiin osittainen harjottelu. Yleensä puurot annoin syödä itse. Tuolloin meillä syötiin vielä melko paljon purkkiruokaa, joten sen syötin, meinaa kun värjää vaatteet pysyvästi jos sotkee. Samalla tavalla kai tuo oppi kun muutkin. Mun mielestä oli paljon parempi vähän 'myöhässä' opettella kun tosi ajoissa. Oppi nopeasti kun oli paremmat edellytykset.

niin joo..tääkin on siis taas edessä. kylläpä aika menee nopeesti! poika on vasta 10kk mutta kohta tosiaan lusikka käteen aina kun itse syötän. esikoinen oppi nopeesti,toivottavasti tääkin oppii.

Meidän jätkä pitää kyll lusikkaa, mutt ei puhettakaan ett kykenisi itse syömään sillä: just vasta oppi ottamaan leivänmuruja (tai siis meillä naksun murut käytössä) pöydältä sormilla. Ikää vuosi.

Meillä tämä kuopus oppi syömään itse tosi aikasin. Lusikka annettiin heti alusta alkaen aina käteen ja siinä 10 kuukauden ikäsenä alko lusikoimaan itse. Ens viikolla täyttää 1v ja syö lähestulkoon kaikki ruoat omatoimisesti. Mun täytyy kylläki pitää lautasesta kiinni koko ajan muuten se luistaa tai neiti kääntää sen nurin, mutta muuten syöminen onnistuu erittäin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
Neuvolan mukaan 1vuotiaan tulisi syödä lähes omatoimisesti,
joten alle 1v alkoi harjottelemaan ja nyt kun 1v5kk harjottelee yhä.

minkä neuvolan mukaan? Täällä neuvolassa ihmeteltiin kun meidän tyttö osas syödä ite 2 vuotiaana.

Esikko vasta rupesi kiinnostumaan omatoimiseta syömisestä reilun vuoden ikäisenä. Itsenäisesti rupesi syömään 3 vuoden tienoilla.

Kuopus rupesi vetämään ruokaa itse sormin jo 8 kk:sta lähiten, mutta kunnolla 10 kk:n iässä.
Toki häntä autetaan vieläkin jos tarvis. Ikää jo reilu 2 vuotta

Esikko vasta rupesi kiinnostumaan omatoimiseta syömisestä reilun vuoden ikäisenä. Itsenäisesti rupesi syömään 3 vuoden tienoilla.

Kuopus rupesi vetämään ruokaa itse sormin jo 8 kk:sta lähiten, mutta kunnolla 10 kk:n iässä.

Yhteistyössä