minkä ikäisenä esikoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen tulossa ja ikää 29 vee....luulin niin kovasti tekeväni lapset nuorena (jatkavani suvun perinteitä, kun mummo oli 20 äitini saadessaa ja äitini oli juuri 21 minut saadessaan), mutta se nyt sitten vain venyi...

Eikös tämänkin gallupin voi pitää ihan asiallisena ja arvostelematta toisten ikää milloin lapsensa on maailmaan saanut.Minä olen saanut nuorena(21) ja ei mua haittaa yhtään.
Olen käynyt koulut ja ja työ elämässä ollut ja sama työpaikka odottaa äippäloman jälkeenkin.
Hyvän miehen olen löytänyt ja juuri ostettiin oma asunto pieneltä paikkakunnalta.
Ei kiinnosta rilluttelut vaan koti-ihmisiä ollaan.

Ikää nyt 36wee. Äidiksi tulin 26-vuotiaana ja toisen lapsen syntyessä olin 30-v. Vielä tekisi mieli kolmatta...

Itselläni 26-v oli hyvä ikä tulla äidiksi. Ehdin saada opinnot suoritettua ja hankittua pari vuotta työkokemusta ja saada säästöön rahaa ennen vauvan hankintaa. Kieltämättä vauvakuume oli jo vaivannut pari vuotta ennen sitä, mutta loppujenlopuksi jo tiukan rahatilanteenkin vuoksi oli ihan hyvä asia odottaa se pari vuotta.

Niin, yhteen aiempaan kommenttiin: Ei mielestäni ketjussa ole arvosteltu toisten ikää, milloin on saanut lapsensa.
Ja tähän viimeiseen vastaukseen:
Eiköhän se paras ikä ole silloin kuin lapsensa saa.

28 v.

Olen suunnitellut jo aiemmin, että lapsen teko pitää aloittaa alle kolmekymppisenä. Ja tämä suunnitelma pitää ainakin toistaiseksi, kun esikoinen ensi maaliskuussa syntyy!

Mielestäni tämä on oikein hyvä ikä ainakin odottaa - vähän harmittaa, ettei jo aiemmin ole tullut aloitettua, mutta kyllä tämäkin käy.

Jos pieni kyydissä pysyy, niin se syntynee kuukausi 23-vuotissynttärieni jälkeen.

Äiti sai minut ollessaan 20 ja samoin äidin äiti oli 20 saadessaan äidin. Ja äidinäidinäitikin elää vielä, eli olisi ehkä ensi kesänä mahdollista saada samaan kuvaan 5 sukupolvea.

Niin yhdyn sk:n komenttiin että olisi kiva jos ei arvosteltaisi sitä minkä ikäisenä saatu lapsi. Itse aikaisemmassa komentissani yritin tätä tuoda esille, että jokaisella erilainen elämä ja tilanne. Toiset haluaa lapsen pian, toiset myöhemmin, toisilla hankaluuksia saada lasta jne. Asiassa on monia puolia. Mutta ei pidä arvostella jos joku saa nuorena, että jaahas siksi komentitkin näillä palstoilla sen mukaisia. Hölmöä noin on ajatella, itse huomaan että olen aina ottanut rennosti nää jutut ja lapset kuuluneet tähän meidän elämän kulkuun nuoresta iästä huolimatta. Ei ole tullut turhista nipotettua, asiat on mennyt omalla painollaan.

Paras ikä oli minullakin silloin, siis ei pidä hermostua jos joku ajattelee että se oma ikä paras. Niin sitä varmaan suurin osa kokee, että tämä aika ja ikä paras minulle nyt, oli sitten vanhempi tai nuorempi.
Tsemppiä siis kaikille!!!

Esikoinen syntyi samana päivänä kun täytin 20 v...:) Seuraavaa odottelen ja laskettu aika menee taas hyvin lähelle synttäreitäni...saa nähdä tuleeko 25-vuotis synttäritkin vietettyä synnärillä...:)

No, kommenttini nuoresta iästä ja jyrkistä mielipiteistä oli kyllä tarkoitettu huumoriksi. Olinhan itsekin ""vain"" 25-vuotias saadessani esikoiseni. Välillä vain tuskastun tähän palstaan, kun osa kirjoittajista on niin kovin tarkkoja rajoituksissaan. Sovitaan, että kukin taaplaa tyylillään, niin lasten hankkimisiässä kuin odotustavoissaankin!

Yhteistyössä