Minkä ikäisen lapset oletetaan jo nukahtavan ja nukkuvan hyvin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pötiläs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen alkoi nukkumaan yöt läpeensä ilman mitään härdellejä 6kk ikäisestä lähtien ja nyt tämä uusi tulokas on nukkunut yöt heräämättä 2kk lähtien korkeintaa annan tutin aamu kuudelta

meillä illalla syödyllä lautasellisella puuroa on päästy aamuun asti menemään, ennen kuin on näklä herättänyt.
joo, mun lapset on kyllätetty puurolla pienenä, eivätkä nyt isona sitä juurikaan popsi...

Alkuperäinen kirjoittaja pötiläs;22055119:
Onko tässä ainoa vaihtoehto sitten imetyksen lopettaminen ? Entäs kun ei tosiaan sitten maitoa juo sitä vaadittavaa 5dl päivässä ?

Meillä poistu alko juomaan kunnolla maitoa mukista vasta imetyksen lopetuksen jälkeen. Itsekin pelkäsin miten käy.

Syötätkö itse tehtyä ruokaa vai kaupan purkkeja? Voisitko kuvitella kokeilevasi toistavaihtoehtoa eli jos nyt syötät itse tehtyjä niin uppoisiko kaupan ruoat? Entä erilaiset sormiruoat? Epäilisin suurimmaksi heräilyn syyksi nälkää.

Missä se nukkuu? Ota viereen ja nukuta vieressä, sen aikaa kun tarvetta on. Mä olen nukuttanut kaikkia lapsiani vieressä, eikä kukaan ole siihen jäänyt. Kuopus on 10 v ja hyvin reipas, tosin joskus mönkivät vieläkin kainalooni nukkumaan 12 v siskonsa kanssa, silloin kun isänsä on yövuorossa ja se sängynpuolisko vapaana :D

[QUOTE="vieras";22055499]Meillä poistu alko juomaan kunnolla maitoa mukista vasta imetyksen lopetuksen jälkeen. Itsekin pelkäsin miten käy.

Syötätkö itse tehtyä ruokaa vai kaupan purkkeja? Voisitko kuvitella kokeilevasi toistavaihtoehtoa eli jos nyt syötät itse tehtyjä niin uppoisiko kaupan ruoat? Entä erilaiset sormiruoat? Epäilisin suurimmaksi heräilyn syyksi nälkää.[/QUOTE]

Tuli vielä mieleen, että montako imetyskertaa teillä on päivässä? Imetätkö ennen vai jälkeen ruoan?

[QUOTE="juu";22055444]Noin 30-vuotiaan voi kai olettaa nukahtavan itsenäisesti?

Lapsille yksin nukahtaminen ei ole mikään saavutus tai itseisarvo.[/QUOTE]

Ei myöskään se, että syö hyvin ja pukee & toimii täysin itsenäisesti jo taaperoiässä, näitäkin löytyy jotka näin ajattelevat.

[QUOTE="vieras";22055588]Ei myöskään se, että syö hyvin ja pukee & toimii täysin itsenäisesti jo taaperoiässä, näitäkin löytyy jotka näin ajattelevat.[/QUOTE]

No minun arvoasteikollani pukeminen ja syöminen ovat tavoiteltavia taitoja, täysin itsenäinen toimiminen ei niinkään.

2 v nukahtaa vain vellipulloon, mutta nukkuu yöt muuten hyvin. Ei heräile erityisemmin ja jos herää, sanon vain shhh nyt nukutaan on yö. Ikään kuin varmistaisi joskus, että isä ja äiti ovat vieressä. Meidän lapsi on nukahtanut aina pulloon ja kolmen kuukauden iässä alkoi heräämään enää kerran yössä syömään ja vuoden iässä nukkunut täysiä öitä. Ainoa, mikä itseä häiritsee on tuo illlalla vellipullo, mutta kun ei osaa oikein rauhoittua vaikka on sama rytmi ja iltatoimet joka ilta. Ja unimusiikkikin..mut on tosi levoton lapsi.

[QUOTE="juu";22055444]Noin 30-vuotiaan voi kai olettaa nukahtavan itsenäisesti?

Lapsille yksin nukahtaminen ei ole mikään saavutus tai itseisarvo.[/QUOTE]

No entä onko yhtenäinen yöuni mielestäsi hyväksi ihmisille? Aika moni asiantuntija peräti väittää, että se on lapsille elintärkeää...

AP:n tilanne kuulostaa kamalalta. Mä vaatisin neuvolasta unikoululähetteen, tuli mitä tuli.

No, miten sen nyt ottaa. Esikoinen alkanut nukkua läpi yöt reilu puolivuotiaana, kuopuskin alle vuoden ikäisenä... mutta mutta, nyt noilla ikää himpun vajaa 4v ja reilu 2,5v ja melkein joka yö jompikumpi jotain huutelee, milloin pahaa unta, milloin pissahätää, milloin muuten vaan äidin/isän ikävää...

Yhteistyössä