H
Huolestunut äiti.
Vieras
Minkä ikäisen lapsen leikkimistä pitäisi ruveta jo rajoittamaan? Entä milloin lapsi on mielestäsi liian vanha leikkimään? Minulla on sellainen ongelma, että 12-vuotias esikoistyttäreni leikkii yhä esim. 4v siskonsa kanssa nukeilla tai jopa ihan yksin pehmoleluilla ja ottaa jopa iltaisin erään pehmolelun viereensä sänkyyn. Siskonsakin kanssa hän leikkii selvästi omasta halustaan, ei siksi että sisko vaatisi häntä mukaan leikkiin. Mitä minun pitäisi tehdä? Mieheni sanoo, että ei kai leikkimisessä ole mitään yläikärajaa, mutta toisaalta tiedän, että tyttäreni luokalla olevista oppilaista ei kukaan enää leiki ja he jopa kiusaavat tytärtäni siitä että tämän huoneessa on yhä leluja esillä. Myös 8v ja 10v poikamme kiusaavat siskoaan koska tämä leikkii eivätkä he leiki enää itse. Kun yritän ottaa tämän asian puheeksi tytön kanssa, hän suuttuu tai sitten hän sanoo leikkivänsä niin vanhaksi asti kuin itse haluaa eikä omien sanojensa mukaan välitä yhtään siitä että häntä kiusataan leikkimisen takia. Pitkääkö teidän mielestä minun vain antaa tytön leikkiä vai estää se, ettei häntä aleta kiusaamaan enenmmän sen takia?