minkä ikäisen lapsen/ vauvan uskaltaa jättää esim mummolaan hoitoon??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
tästä aiheesta keskustelua löytyy pilvin pimein ja oikeaa vastausta ei ole. se on jokaisen henkilökohtainen asia ja omien tuntemusten mukaan kannattaa elää.

No todellakin näin. Ei ventovieraat anna mitään oikeita vastauksia "voit viedä lapsesi 5,7kk iässä tähän kellonlyömään hoitoon, 3,8tunniksi"
voi että voi olla naurettavaa...
Tunnet itse lapsesi,toimi sen mukaisesti!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hemmetti!!!:
tästä aiheesta keskustelua löytyy pilvin pimein ja oikeaa vastausta ei ole. se on jokaisen henkilökohtainen asia ja omien tuntemusten mukaan kannattaa elää.

No todellakin näin. Ei ventovieraat anna mitään oikeita vastauksia "voit viedä lapsesi 5,7kk iässä tähän kellonlyömään hoitoon, 3,8tunniksi"

no sun mielestä sitte naurettavaa.. ku sulla varmaan lapsia.. mulla niitä ei vielä ole mutta tulossa kylläki, ja vuoden vaihteessa olis tuttavamme synttärit, vauva on sillon n 2kk niin mietin vaan että onkohan liian nuori hoitoon että pitääkö jättää juhlat väliin.. ja mulla ei minkään laista aiempaa kokemusta lapsista.. kunhan kysyin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no sun mielestä sitte naurettavaa.. ku sulla varmaan lapsia.. mulla niitä ei vielä ole mutta tulossa kylläki, ja vuoden vaihteessa olis tuttavamme synttärit, vauva on sillon n 2kk niin mietin vaan että onkohan liian nuori hoitoon että pitääkö jättää juhlat väliin.. ja mulla ei minkään laista aiempaa kokemusta lapsista.. kunhan kysyin.

kyllä varmaan voit viedä hoitoon

Näitä juttuja on niin hankala miettiä etukäteen. Sen näätte sitten kun vauva on syntynyt, että missä vaiheessa teistä tuntuu siltä että vauvan voi viedä hoitoon. Tehkää juuri niin kuin teidän perheelle parhaiten sopii :)

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kyllä varmaan voit viedä hoitoon

Ei noin pientä hoitoon!!

Näin juuri. Meillä esim. 6-vuotias joka ei ole koskaan ollut yötä mummolla, ei ole ollut tarvetta ja meillä ei harrasteta yökyläilyä vaan huvin vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vierasvain:
vaikka muutamaksi tunniksi?? ja minkä ikäisenä vois harkita että jättäis eka kertaa yökylään??

Tämä varmaan jokaisen itse päätettävä,milloin tuntuu sopivalta...Esikoinen oli ekan kerran yökylässä mummolla kun oli 7 -kuinen,kakkonen varmaan lähemmäs kahta vuotta ja nyt nää pienemmät 2v2kk ja 10,5kk ei ole ollu enkä varmaan ihan heti yötsyyn annakaan.
Joiksikin tunneiksi "uskaltanu" mummolle jättää jo ihan pieninä.Ai mut hei,meinasin huijaa,olihan tuo reilu kaks vee mummolla isosisarusten kans yötä kun oltiin pienintä synnyttämässä,mutta se oli "pakon sanelema juttu"....

Meillä tyttö oli aika pienenä mummolla ensimmäistä kertaa hoidossa. Olisiko ollut 6vko kun oli kaksi tuntia hoidossa ja sen jälkeen hän on viettänyt mummolla aina välillä aikaa 1-4 tuntia. Yökylässä hän ei ole vielä ollut, eikä siihen mitään kiirettä olekaan. En itse raaski jättää vaikka tytöllä on ikää jo vuosi. Kannattaa kuunnella itseään ja edetä hitaasti hoitoon jättämisen kanssa.

Riippuu vauvasta, vanhemmista ja isovanhemmista. Mitään yksiselitteistä ikärajaa ei ole. Joillekin isovanhemmille ei voi lasta antaa ikinä, joillekin voi jo vuorokauden ikäisenä.

Meillä on poika ollu parin viikon ikäisestä mummollaan esim. kauppareissun ajan ja 4kk ikäisenä oli ekaa kertaa yökylässä siellä.
nyt kun poika on 10kk on viikossa useita kertoja kauppareissun ajan mummolla (1-5h) ja kerran kuussa suurinpiirtein yötä.
Ollaan mummolassa päivittäin ja on todella läheinen mun vanhempien kanssa :)

Yhteistyössä