Minkä ikäisen lapsen annat käyttää tietokonetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo neljä vuotias saa pelata netin lasten pelejä, tosin valvotusti ja aika vähän, ehkä kolme tuntia viikossa. Ei siis päivittäin pelaa, vaan silloin tällöin pienen hetken. Joskus myös katselee Youtubesta lasten ohjelmia, esim. kaapoa (tosin ei suomeksi :D ).

3,5v saa välillä katsoa lastenohjelmaa äitin läppärillä,muuten ei oo asiaa, eikä saa itse koskea. Kyllä sille riittää tuo muumitietokone viel jonku aikaa. Mun mielestä ei oo mitään kiirettä opetella käyttään oikeeta tietokonetta, kyllä meillä riittää tekemistä vaikkei pikkukakkosen tai muumien nettisivuilla käydäkkään ja tusseilla piirrellään paperille. Mut eipä tuo tyttö oo halunnukkaan koneelle,ku ei tiedä mitä sillä voi tehdä :D Eli en ainakaan itse ala opettaan koneen käyttöä,jos ei pyydä,ku vasta eskari -iässä. Mutta ei mua häiritse tippaakaan,jos joku muu tekee toisin.

Meillä tuli ekaluokkalaiselle salasanat koulusta lisätehtäviin joita voi tehdä kotona omalla koneella. Käy myös pikkukakkosen ja disneyn sivuilla pelaamassa. Tai sitten pelaa nuita pc-pelejä. Sherk, autot jne..

meillä tyttö sai jo viime vuonna(7v) pelailla pelejä joita sinne ite laitoin, googlaili koirien ja muiden elukoiden kuvia ja tietoja, tänä vuonna pelailee jo esim. sitä agentti peliä joka tulee aamusin joskus töllöstä, en muista nimee. Meidän kone sellasessa paikassa että nään olkkarista millä sivuilla hyppii..

Mää taisin olla 12v. kun meille tuli Commodore VIC-20. Oon siis syntynyt vuonna -71. Ja sain jotaki sillä pelata, mutta eihän se tietenkään sitä laatua ollu, kuin nykyään on noi huippusupermegalaitteet. :D No, nyt minulla on 17-, 13-, 11-, 10-, 7- ja 2-vuotiaat lapset ja meillä on Compaq-tietokone, "huippunopealla" käyttöjärjestelmällä. Neljä vanhinta saavat käyttää tätä konetta ihan mielensä mukaan, tosin kone on takkahuoneessa, joten nään kyllä, jos käyvät ns. "pahoilla" sivuilla. Kaks nuorinta ei oo tätä onneks vielä tarvinneet.

Siis tietokonehan on osa nykylasten elämää, osa yhteiskuntaa. Tyttö 7v on osannut käyttää tietokonetta jo 4v asti ja vammaisen lapsemme (4v) osana kuntoutusta on tietokone. Siellä on paljon hyödyllistä. MUTTA valvonta on aja o ja se, että koneella ollaan hyvin vähän ja pieniä aikoja kerrallaan. Ei ole pois ulkoilusta, harrastuksista , läksyistä tms

Yhteistyössä