Minkä ikäisen jättäisit arkena kotiin yöksi jos muu perhe risteilyllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä ei poika halua mukaan, koska siellä ei ole tekemistä. Risteilyn ohjelma suunnattu pienemmille. Haluaa jäädä kotiin. Minkä ikäisen sinä uskaltaisit jättää?

Itse taisin olla 7-luokalla kun sain jäädä yksin kotiin, kun muu perhe lähti keskellä viikkoa 24-tunnin risteilylle. Halusin jäädä kotiin kun muuten olisin missannut kokeet (tiedän olin pinko)

Kivittäkää nyt sitten vaan. Meillä jää 12-vuotias kotiin yksin. Apu löytyy kyllä läheltä hädän tullen ja isovanhemmat tulevat kauempaa jos tarvetta. On ollut ennenkin yksin kotona. Täyttää pian 13 ja on rauhallinen. Meillä on myös kaikki mahdolliset varashälyttimet, valvontakamerat ym täällä.

Olen jättänyt järkevän, vastuuntuntoisen 14-vuotiaan. Kaverinsa tuli meille yöksi, niin ei tarvinnut yksin olla ja seinänaapuri oli tietoinen, että nuoret keskenään kotona. Myös isovanhemmat asuvat samalla kylällä, joten apu tarvittaessa lähellä.

Riippuu penskasta. Mun lapsi on 13 v., mutta pelkää pimeätä. Tuskin uskaltais jäädä yksin himaan :) Kyllä mä varmaan tollaisen 14-vuotiaan jo jättäisin, jos ei ole holtiton luonne.

[QUOTE="vieras";28246170]Mä en omaa 15-vuotiastani jättäisi. Ehkä 16-17-vuotiaan, riippuu nuoresta.[/QUOTE]

Sinun lapsesi ei varmaankaan ole käynyt kielikursseilla ulkomailla 13-vuotiaasta eteenpäin? Tuskin lähtee vaihtoonkaan 16-17-vuotiaana?

[QUOTE="Vieras";28246349]Sinun lapsesi ei varmaankaan ole käynyt kielikursseilla ulkomailla 13-vuotiaasta eteenpäin? Tuskin lähtee vaihtoonkaan 16-17-vuotiaana?[/QUOTE]

Mihin tää nyt liittyy? Jos on tarkoitus provoilla niin aika huono, kun ei tällasta kukaan ymmärrä.

Olen ehkä vähän väärä ihminen kommentoimaan, koska omat lapseni ovat vielä pieniä (alle 5v.). En siis voi kuvitellakaan sellaista tilannetta, että jompi kumpi heistä jäisi koskaan yksin yöksi kotiin. Mieli varmasti muuttuu, kunhan lapsille tulee ikää lisää ja toivottavasti myös lisää myös järkeä. Alakoululaista en missään nimessä jättäisi yksin ja yläkoululaisenkin kohdalla miettisin kaikki muut vaihtoehdot ensin. Mielipiteeseeni vaikuttaa tietysti myös se, ettei meillä asu ketään sukulaista ja/tai ystävää niin lähellä, että lapsi voisi hädänhetkellä kääntyä heidän puoleensa.

Sairasta lasta en jättäisi koskaan yksin yöksi.

[QUOTE="Mamma italiana";28246426]no, 7. luokkalaisen voisi ehkà jàttàà, mutten jàttàisi sairasta lasta sentààn yksin.[/QUOTE]

Olen varmaan toinen kamala äiti, mutta kyllä jos lapselle olisi ok, niin jättäisin sairaan yläkoululaisen lapsen risteilyn ajaksi kotiin. Eihän sitä nyt työpäivänäkään voi paapota. Ja itse ainakin yläkouluikäisenä tykkäsin sairastaa yksin eli sai rauhassa katsoa telkkaria eikä kukaan häirinnyt.

[QUOTE="emakko";28246361]Mitenkäs kun minun 40v mieskin vielä imee tissiä, tosin minun. Hankala sitä on kotiinkaan siis jättää :([/QUOTE]

kyllä netistä varmasti löytyy sijaisimettäjä! muoks, ja monille miehille kelpaa kyllä pullokin ;)

• Tykkää
Reactions: Marakatti

Yhteistyössä