Minkä-ikäisen hiuksiin shampoota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diamanto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Diamanto

Jäsen
28.11.2005
186
0
16
Tuli eilen puhetta hiekkalaatikolla toisten äitien kanssa taaperoiden hiusten pesusta.. Kyseltiin puolin ja toisin, että minkä-ikäisen taaperon hiuksiin laitetaan shampoota..

Niin, minkä-ikäisen hiuksiin sinä laitoit ensimmäisen kerran shampoota?

( minä en ole vielä shampoota käyttänyt, taapero nyt 1v 7kk )

meidän tyttö 1v4kk ja nyt parisen kuukautta olen aina välillä pessyt tukan shampoolla (ehkä max 1krt/vko). Hiukset alkoi vaan minun mielestä näyttää välillä aika töhnäsiltä, siksi aloitin.

tyttö täytti kesällä 1,5v kun aloin käyttämään shampoota. ihan sen takia kun hikos tosi herkästi ja on sankka tukka. saunailtoina yleensä käytän edelleenkin jos näyttää että tarvis, sieltä kun tukasta löytyy aina vaikka minkälaista möhnää. jos muuten käytän suihkussa niin sillon en ole aineita käyttänyt.

Alusta asti on käytetty Natusanin Top-to-toe -suihkusaippuaa myös päähän. Nyt kun 2 vuotta tulee täyteen, pitäisi ehkä jo siirtyä oikeaan lasten shampooseen ja hoitoaineeseen, vähän tulee jo takkua ja talven tullen taatusti sähköisyyttä. Merkkivinkkejä?

Meillä myös alusta asti ollut Natusanin Top to toe käytössä...koko jätkä pesty sillä tukkaa myöten!! Nyt ollaan vaihdettu Muumi-suihkusaippuaan ja samanlailla silläkin!! Jätkä tykkää hirmusti nääs Muumeista ja on ihan onnessaan kun sillä on muumisaippuaakin...se aina esittelee sitä pulloaankin..."kato äiti...maamuaappuaa"... ;)

Meillä on neidillä aina ollut paljon tukkaa ja vuoden iästä on ollut käytössä Muumi-shampoo ja hiuksiinjätettävä hoitosuihke. Sitä ennen pestiin tukkaa Natusanin pesuaineilla. Tukka ei tietenkään pienellä rasvoitu mutta likaantuu kyllä ruuasta ja ulkoleikeissä.

2v2kk ja ei käytetä shampoota tai muita kylpysaippuoita. Ainostaan käsiä pestää pihalta sisälle tultaessa tarvittaessa saippualla. Turha rasittaa lapsen ihoa ylimääräisillä kemikaaleilla.

Minä olen pessyt lapseni hiuksia vedellä jatketulla Natusanilla noin 1,5 kuukauden iästä lähtien :ashamed: . Emme käyttäneet tuolloin edes kylpyöljyjä, mutta aina oli letti rasvainen ja pää haisi voimakkaasti talilta. Natusanilla korjaantui, eikä ole ollut hilsettä tms. päänahan reagointia edes kovina pakkaskuukausina, jolloin muu iho oli kovilla. Taitaa tyttö olla perinyt isänsä "rasvapään" :D .

ihan vauvasta asti ollaan käytetty shampoota,täällä jo sairaalassa synnytyksen jälkeen pestiin vauvan hiukset.
riippuu ehkä kuinka paljon on hiuksia,mutta itseäni kauhistuttaa lukea kun on vasta kaksi vuotiaana käytetty ekan kerran shampoota... :o

Ihan laitokselta kotiutues on meillä käytetty natusanin shamppoota vauvalle, kaikille 3lle. On sen verta ollu tota tukkaa päässä :D Ja oon muuten ollu ihan tyytyväinen tähän, meillä ei oo koskaan rääytty kun on tukkaa pesty. Monet sanoo tämän tulleen kehiin, kun on alotettu 2v pesemään tukkaa<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 20:37 vieras kirjoitti:
2v2kk ja ei käytetä shampoota tai muita kylpysaippuoita. Ainostaan käsiä pestää pihalta sisälle tultaessa tarvittaessa saippualla. Turha rasittaa lapsen ihoa ylimääräisillä kemikaaleilla.

Peesaan! Miks rasittaa lapsen ihoa / hiuksia shanpoolla, jos tukka pysyy pelkällä vedellä puhtaana. Tietty jos tukka on oikeesti likainen, niin pakkohan se on jollain aineella pestä, mutta meillä ei siis vielä oo tarvetta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 20:37 vieras kirjoitti:

Näin meilläkin ja samaa mieltä olen. Tyttö on 1,2v eikä olla vielä shampoita tai muitakaan pesuaineita käytetty. Ehtiihän noiden kanssa vielä läträämään. :)

Muutaman kuukauden ikäisestä ehkä, en tarkkaan muista.
Ei hiuksia turhaan pestä, meillä ainakin nuorimmalla on tukka helposti kaiken maailman töhnässä. Ehkä kerran viikossa pestään pienellä määrällä tavallista shampoota. Iho on hyvä.
Niin, joo, tällä lapsella on tosi tuuhea tukka.

Ja ikää 1v10kk :) <br><br>

Nooh...meillä ainaskin (onneksi) on pojalla ollut aina todella hyvä iho joten eipä tuo ole liiemmin noista suihkusaippuoista näyttänyt kärsineen...ja tukka on kyllä selkeästi pesun tarpeessa parin päivän välein!! Mutta...meillä näin ja muilla toisin...eipä se sen vakavampaa... :p

Yhteistyössä