Alkuperäinen kirjoittaja no:Miten lihansyönti onnistuu ilman soseutusta?mietin.
Monen tahon mukaan liha on mitä mainioin ensiruoka sormin syödessä. Laps mussuttaa sitä ihan kun muutakin ruokaa.
Ite en ole vielä päättäny miten teen lihan kanssa...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja no:Miten lihansyönti onnistuu ilman soseutusta?mietin.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Hei:Te ette kyllä anna itsestänne yhtään fiksua kuvaa tällä alotuksella...
Nina kenen kanssa meinaan kakkosen tehdä ku eihän sulla ole miestä?
Eihän sitä nyt tuosta vaan
Mulla on yks homokaveri joka sanoi voivansa harkita asiaa parin vuoden päästä, sovittiin, että palaillaan asiaan kun tulee ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä tosin on orastava suhteenalku miehen kanssa, joten ehkä tulee ihan parisuhteenkin kautta... Miehiä on maailma pullollaan, eiköhän jostakin löydy ihan kelpo isä![]()
aika vastuutonta...
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Hei:Te ette kyllä anna itsestänne yhtään fiksua kuvaa tällä alotuksella...
Mulla on yks homokaveri joka sanoi voivansa harkita asiaa parin vuoden päästä, sovittiin, että palaillaan asiaan kun tulee ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä tosin on orastava suhteenalku miehen kanssa, joten ehkä tulee ihan parisuhteenkin kautta... Miehiä on maailma pullollaan, eiköhän jostakin löydy ihan kelpo isä![]()
aika vastuutonta...
Alkuperäinen kirjoittaja dc:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Hei:Te ette kyllä anna itsestänne yhtään fiksua kuvaa tällä alotuksella...
aika vastuutonta...
Niinpä...siksihän on yksin nytki![]()
"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mä en usko, että tullaan koskaan harrastamaan soseita kovinkaan paljoa... Tää saa alkaa syömään ihan oikeata ruokaa siinä 6 kk kieppeillä, sitä ennenannan sen maistaa sormenpäästä mitä mulla nyt sattuu lautasella olemaan.
Mun mielestä se, että oikein syöttää lapselle muuta ku äm ennen 6 kk on
Siis arvelit ihan syöttää perunankin isoina palasina 6kk ikäiselle?
Jos on tarpeeks jauhoista (pehmeää ) perunaa... Jos ei oo, nii sit ei syödä perunaa.
Hmmm, sulla on aika.. sanoisinko erikoinen ajattelutapa. Voi olla karu totuus huomata että se vauva todennäköisesti ökää tai sylkee pois suustaan tavaraa mitä sä yrität ensi kertoja sille syöttää ilman muusausta. Kirjoituksestasi myös paistaa läpi se, että sulla on 1 lapsi ja sekin pieni, oletan?
Ajattelin antaa lapsen syödä ihan itse, en tunge sinne väkisin mitään. Jos ei haluu, nii ei sit.
Näin siis niin kauan kun mulla riittää hyvin maito ja laps on tyytyväisenä. Maidon ajattelin olevan se pääasiallinen ruoka kunnes tyttö täyttää vuoden.
Onnea vaan kovasti valitsemallesi tielle...sitä meinaan tulet tarvitsemaan, kun iskee kaikenmaailman puutostilat ja allergiat.
Olen tuo kolmen lapsen äiti joka tuossa vastaa sormiruokiin liittyen...
Meillä keskimmäinen aloitti kiinteät vähän ennen 7kk ikää. Rintamaito oli kuitenkin pääasiallinen ravinto 1v3kk, koska noi soseet ja muut ruuat ei maistuneet. Sormiruokinnasta en ollut silloin vielä valitettavasti kuullut. Tyttö kuitenkin kasvoi koko ajan hienosti keskikäyrää tasaisesti eikä mitään puutostiloja ole ollut.
"Ensimämisen vuoden ajan äidinmaito on joka tapauksessa se pääasiallinen ravinto.
Alkuperäinen kirjoittaja x:"Ensimämisen vuoden ajan äidinmaito on joka tapauksessa se pääasiallinen ravinto"
Sanoo kuka? se on vain sinun mielipiteesi, toteamuksesi ja käytäntösi, kaikki eivät toimi noin, jos näyttää että ei ole mahdollisuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja x:"Ensimämisen vuoden ajan äidinmaito on joka tapauksessa se pääasiallinen ravinto"
Sanoo kuka? se on vain sinun mielipiteesi, toteamuksesi ja käytäntösi, kaikki eivät toimi noin, jos näyttää että ei ole mahdollisuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kuka EI sano että näin pitäis olla? Ekan vuoden ajan lapsen tulis saada suurin osa kaloreistansa äidinmaidosta, näin mulle ollaan neuvolassakin kerrottu... Ei se laps sen kuuden kuukauden ikäisenä yhtäkkiä siirry syömään pelkästään kiinteitä, vaan siinä menee aikaa kun totuttelee. Esimerkiksi hedelmissä on paljon vähemmän kaloreita per painokilo, ja mieti kuinka paljon ne pikkuiset syö vrt juo maitoa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kuka EI sano että näin pitäis olla? Ekan vuoden ajan lapsen tulis saada suurin osa kaloreistansa äidinmaidosta, näin mulle ollaan neuvolassakin kerrottu... Ei se laps sen kuuden kuukauden ikäisenä yhtäkkiä siirry syömään pelkästään kiinteitä, vaan siinä menee aikaa kun totuttelee. Esimerkiksi hedelmissä on paljon vähemmän kaloreita per painokilo, ja mieti kuinka paljon ne pikkuiset syö vrt juo maitoa.
Kyllä puolen vuoden iästä lähtien aletaan antamaan ravinnossa enemmän tilaa kiinteille kuin maidolle....toki vähitellen, mutta lähellä vuoden ikää ei todellakaan maidon kuulu enää olla suurin ravinnonlähde. 10-12 kk maitotuotteiden tarve on enää noin puolisen litraa päivässä.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Noin yksivuotiaana (siis vielä alle yksivuotias) lapsi siis saa n 5 dl korviketta päivässä, ja usein vielä muita maitotuotteita muutaman desin. Se tarkoittaa, että n 500 kaloria päivässä tulee maidosta ja maitotuotteista. Se on noin puolet lapsen kaloritarpeesta. Eli, yksivuotiaaksi asti, suurin osa lapsen kaloreista tulee maidosta. Noin yksivuotiaana vaaka kallistuu kiinteiden puolelle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Noin yksivuotiaana (siis vielä alle yksivuotias) lapsi siis saa n 5 dl korviketta päivässä, ja usein vielä muita maitotuotteita muutaman desin. Se tarkoittaa, että n 500 kaloria päivässä tulee maidosta ja maitotuotteista. Se on noin puolet lapsen kaloritarpeesta. Eli, yksivuotiaaksi asti, suurin osa lapsen kaloreista tulee maidosta. Noin yksivuotiaana vaaka kallistuu kiinteiden puolelle.
Niin no mä en ole pienellä lapsella mitään kalorimääriä laskeskellut vaan ihan lapsen tyytyväisyydestä päätellyt onko hän saanut tarpeeksi ravintoa vai tarvitseeko lisää. Kukin tavallaan, mutta mä en ymmärrä miksi lapsien kohdalla edes kalorimääriä sen enempää tarvitsee tarkastella ellei tilanne sitten ole se ettei lapsi oikein syö ja sen takia pitää laskea että lapsi saa vähimmäismäärän ainakin. Maitotuotteet ovat tärkeä osa lapsen ruokavaliota, mutta osa lapsista pärjää maidolla kauemmin, osa vähemmän aikaa ja äidin pitää osata lastansa tarkastella niin että näkee onko lapsi kylläinen vai ei....ja sehän kuitenkin on tärkeintä, että lapsi on kylläinen eikä se onko hän saanut pelkkää maitoa vai kiinteitä myös.