Minkä ikäiselle tyyny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikaisesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en nyt tiiä et minkä ikänen TARTTEE tyynyy mut meil otettiin iso tyyny käyttöön ku poika täytti 1v..oli sillo ekaa kertaa elämässään kipeenä ja piti saada pää nousemaan ylös et räät ei tukkinu nenää kokonaan...siitä asti meil on käytetty isoo tyynyy... :)

Yleensä lapsesta huomaa milloin alkaa kaipaamaan tyynyä. Lapsi tekee esim. peitosta mytyn päänsä alle, valtaa vanhempien tyynyt, laittaa kädet pään alle jne. Me taidettiin ottaa littana lasten tyyny käyttöön reilu 1v.

Meil ei varmaan tyynyä tarvita vielä aikoihin, tai voihan sen antaa, mut siellä se kuitenkin nököttäisi itekseen päätypuolella...Tuo muksu kun yöaikaan tuppaa kääntyilemään pää jalkopäähän päin ja vähän milloin mitenkin päin :whistle: Eikä hän ole ilmaissu millään lailla et sitä tyynyä kaipaiskaan =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 08:31 Muumimammuska harmaa kirjoitti:
Meil ei varmaan tyynyä tarvita vielä aikoihin, tai voihan sen antaa, mut siellä se kuitenkin nököttäisi itekseen päätypuolella...Tuo muksu kun yöaikaan tuppaa kääntyilemään pää jalkopäähän päin ja vähän milloin mitenkin päin :whistle: Eikä hän ole ilmaissu millään lailla et sitä tyynyä kaipaiskaan =)

Niin, tätä mä oon ihmetelly... pystyykö joku oikeesti alle 2v:lle käyttämään tyynyä? Siis niin että se pysyy siellä pään alla? Meillä poika pyörii sängyssä kyllä ihan täydet 360 astetta yössä, eli eipä tyynyllä paljon virkaa olisi... :whistle:

Meillä on Familonin junior-tyyny käytössä, joka on ohuempi kuin aikuisten tyyny. Se on ollut jo alle vuoden iästä käytössä!
Lapsi laittoi aina kätensä pään alle tai yritti tunkea sinne jonkun pehmolelun tai peiton kulman, joten se oli hyvä merkki siitä. Nykyään ei osaa nukkua ilman tyynyä, aina se on mukana joka paikassa.

Poika 1v8kk ja on jo muutaman kuukauden ollut tyyny käytössä ja huomattiin kun alkoi just peittoo myttäämään pään alle.Ja nyt on tullut *peippo* tosi tärkeeksi eli peitto on saatava joka ilta kunnolla päälle nukkumaan mennessä, vaikka aina ollaan peitelty niin nyt vasta itse alkanut vaatimaan peippoaan ;)

Yhteistyössä