Minkä ikäiselle toiset reiät korviin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, mie en näe ala-asteikäisillä mitään pahaa toisissa korvarei'issä. Oma tytär ei ole vielä halunnut ensimmäisiäkään ja on jo 8 v. Ja ihan hyvä sekin, eipähän jää pipoihin yms. kiinni.

Minustakin on vähä outoo että tytöille voi laittaa korviin reiät vaikka vauvana, mutta poikien korvat on taas joku "suojelualue" joita ei sais rei'ittää vaikka poika ite haluis...

Meidän 3½-vuotiaalla tytöllä on ollut korvikset noin vuoden ajan. Ne on ihan nätit, mutta toivon että tyttö ei halua enempää reikiä korviin. Useampi reikä on jotenkin...ei nättiä, mun mielestä.
Mutta jos tyttö itse haluaa, ja itse maksaa, niin joskus 10-12-vuotiaana voi hyvinkin saada ne toiset reiät. Itse laitoin 14-vuotiaana toiseen korvaan 2 reikää lisää, ja toiseen yhden (eli 3+2) , mutta en käytä koruja kuin noissa ekoissa rei'issä.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Ne on ihan nätit, mutta toivon että tyttö ei halua enempää reikiä korviin. Useampi reikä on jotenkin...ei nättiä, mun mielestä.
Ite olen aina ajatellut että mitä enempi korviksia on sitä tärkeempää ois että ne sopii hyvin yhteen. Ja näin pienillä pitää olla myös pienempiä koruja jos on useampi vierekkäin. Mutta ite tykkään että 2 per korva on siistin näköistä ja kolmekin on jos sopivat korut osaa valita.

Alkuperäinen kirjoittaja Egg:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Meidän 3½-vuotiaalla tytöllä on ollut korvikset noin vuoden ajan.
Ainakaan täällä päin ei vieläkään usein näe korviksia noin pienellä, eikä varsinkaan 2-vuotiaalla. Mutta minusta nätit.

Kaveri laittoi 8 kuukautiselle tyttö vauvalle korvikset. Musta se ei ole oikein niin pienelle laittaa. Eikä kovin kivan näköistä kuin hiuksia ei vielä ole mutta korvikset näkyy.

sitten kun itse maksavat niin päättävät myös itse. kaksi reikää tuossa pehmeässä osassa korvalehteä on vielä ok, mutta kun mennään rei'ittämään rustoaluetta niin liikutaan jo "vaaralllisemmalla" alueella eli siinä voi sitten saada tulehdesta ja muuta aikaan niin että korvaan tulee pysyvä vamma.
8 v:lla ei yhtään korvista, ei edes halua. vanhin sai korvikset vähän vajaa 5 v aikanaan mutta toiset reiät taisi tulla hänellekin vasta joskus 15-16 v eikä vieläkään korvat täynnä reikiä

Työpaikallani laitetaan korvareikiä.. Joskus meinaa hermostuttaa tosissaan kun huomaa, että lapsi ei halua reikiä vaan äiti jankuttaa vieressä, et:" ku ne on niin söpöt ja kyllä sinä kuitenkin haluat". Lapsi peittää jo korvia käsillään, et äiti mennään pois, nii eikö mitä:"no laitetaan nyt". Sitten on yksi reikä napsautettu ja lapsi huutaa kuin pää olisi irroitettu ja äiti jatkaa: " laitetaan nyt se toinenkin, ei se satu". Haloo, lapsi ei saa enää kunnolla edes ilmaa kun on niin paniikissa. Ja äiti sanoo: "minä pidän lasta paikallaan, pitäisikö joku päästä kiinni niin saadaan toinenkin reikä" ja kysyn minä vain, että kenen iloksi?!
Mielestäni lapsi on jo monesti ilmaissut, ettei hän uskalla ja siksi aika ole vielä sopiva. Äiti, kyllä sinä jaksat hetken odottaa söpöjä korviksia, että lapsi on valmis!!

Omani sai 6vuotiaana kuten itsekin aikoinaan :)
Tosin oli jo 3v asti niitä kinunnut ja nyt sitten suostuin. Meilläpäin vaan ei meinanneet laittaa alle 7v mutta onneksi löytyi yksi liike jossa laittoivat kun kysyin ja selitin että niitä on oikeesti tyttö jo halunnut jokusen vuoden eli ei mikään hetken päähänpisto :)

mä olin 9v ku kävin salaa otattamassa.. äiti ei oikeen tykännyt, mutta lähinnä kai oli harmissaan kun piti salaa hakea (en siis ollut edes kysynyt saisinko kun epäilin ettei lupaa heru).. Reiät on pysyny jo parikyt vuotta ;) Eli sanoisin et sitten kun haluaa.

Työpaikallani laitetaan korvareikiä.. Joskus meinaa hermostuttaa tosissaan kun huomaa, että lapsi ei halua reikiä vaan äiti jankuttaa vieressä, et:" ku ne on niin söpöt ja kyllä sinä kuitenkin haluat". Lapsi peittää jo korvia käsillään, et äiti mennään pois, nii eikö mitä:"no laitetaan nyt". Sitten on yksi reikä napsautettu ja lapsi huutaa kuin pää olisi irroitettu ja äiti jatkaa: " laitetaan nyt se toinenkin, ei se satu". Haloo, lapsi ei saa enää kunnolla edes ilmaa kun on niin paniikissa. Ja äiti sanoo: "minä pidän lasta paikallaan, pitäisikö joku päästä kiinni niin saadaan toinenkin reikä" ja kysyn minä vain, että kenen iloksi?!
Mielestäni lapsi on jo monesti ilmaissut, ettei hän uskalla ja siksi aika ole vielä sopiva. Äiti, kyllä sinä jaksat hetken odottaa söpöjä korviksia, että lapsi on valmis!!

:(

Tuon takia ei kuulemma mielellään laiteta meidän kaupungissakaan alle 7v.
Sinänsä typerää jos selkeästi näkee että se on lapsi joka ne haluaa, ei äiti.
Meillä minä jännitin enemmän niiden reikien laittoa kuin tyttöni :D
Jokainen lapsi tai ylipäänsä jokainen joka reijät haluaa pitäsi ottaa omana yksilönä eikä tuijottaa johonkin ikään.
Sitä en tajua että vauvoille laitetaan, vauva joka ei omasta kehostaan edes vielä voi päättää, se menee minulla yli ymmärryksen kun heille laitellaan korviksia.

[QUOTE="Minni";24089950]Omani sai 6vuotiaana kuten itsekin aikoinaan :)
Tosin oli jo 3v asti niitä kinunnut ja nyt sitten suostuin. Meilläpäin vaan ei meinanneet laittaa alle 7v mutta onneksi löytyi yksi liike jossa laittoivat kun kysyin ja selitin että niitä on oikeesti tyttö jo halunnut jokusen vuoden eli ei mikään hetken päähänpisto :)[/QUOTE]
Toiset reiät? Vai ensimmäiset?