Minkä ikäiselle toimii palkintotarrat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttis

Vieras
me kokeillaan nyt 2.5v:n syömisen parantamiseen tarroja/kiiltokuvia. joka kerta kun syö ruuan hyvin/lautasen tyhjäksi, saa liimata kuvan "tauluunsa".
Ensimmäisenä päivänä halusi vaan tarran eikä suostunut syömään, jäi tarra saamatta. Nyt toisena päivänä söi jo 2 kertaa lautasen tyhjäksi ja liimaili tarrat innolla sen jälkeen tauluun :)
 
koitin kans +3vuotiailla neideillämme ja varmaan yhen viikon jaksoivat olla avuliaita, kilttejä ja ahkeriamut siihen se lässähti :/ (aloitin lähinnä just ton huonon syömisen ja siivoamattomuuden takia)
alku olikin liian lupaava :whistle:

ei siis meillä oikein ottanut tuulta purjeisiin...

suosittelen kuitenkin kaikille koitettavaksi
:wave:
 
Meillä toimi 4,5 vuotialla muutaman kuukauden, nukkumisesta ja kiltisti nukkumaanmenosta sai tarran. Nyt kun piti ottaa uusintakierros huonon syömisen takia, ni ei toimi enää....

Meillä oli myös silleen, että kun taulu oli täys, sai jonkun palkinnon, tyttö sai valita lelun tms. mutta se olikin sitte vähä enemmän kuin 1 tai 2 tarraa mitä siihen piti kerätä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:05 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
Mietin vaan, että miksi sen tarvii syödä lautanen tyhjäksi? Eikö riittäisi, että syö niin paljon, että on kylläinen?

No en tiiä miten tuolla ekaksi syömisen maininneella, mutta kun meillä tuo neiti saattaa olla päivän syömättä. Ja ruokapöytään tulo on niiiin vastenmielistä. Vaikkei saisi herkkuja. Eli kun edes kiltisti tulis pöytään ja jotain söis... =)
 
ei 3v. täyttävä ymmärrä hölkäsenpöläystäkään mistään tollasista. Koko käsite "sitten saa" ei mene jakeluun. 6 vuotiaalla keräilysysteemi on jo käytössä ja asia on muistissa koko aika ja pitkään jo ollut käytössä. En tiedä oisko se tarra tarpeeksi mielenkiintoinen palkinto. Mitään syötävää ei suositella palkinnoksi, on katsottu yhteyksiä että sitten aikuisena palkitsee itseään syömisellä ja tulee ylilihavuutta. Välitön palkinto ja tarpeeksi motivoiva noin pienelle joka tapauksessa. Meillä ainut palkinto ehkä mikä joskus menee jakeluun on se että sitten tehdään jotain kivaa, mutta kun on uhma niin sekin varmasti vaikuttaa ettei osaa oikein ajatella. Sitten kun isomman kanssa tekee sitä kivaa kun hän syönyt hyvin niin sitten harmittaa, ei oikein ymmärrä sitä ajatusta ollenkaan vielä että "sitten saa". Tai sitten on vaan niin jästi :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:09 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:05 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
Mietin vaan, että miksi sen tarvii syödä lautanen tyhjäksi? Eikö riittäisi, että syö niin paljon, että on kylläinen?

No en tiiä miten tuolla ekaksi syömisen maininneella, mutta kun meillä tuo neiti saattaa olla päivän syömättä. Ja ruokapöytään tulo on niiiin vastenmielistä. Vaikkei saisi herkkuja. Eli kun edes kiltisti tulis pöytään ja jotain söis... =)

Minä olen pitänyt pääasiana et kunhan ees maistaa. Poika saattaa olla pitkänkin "syömättä" mut en ole huolestunut. Eiköhän tuo osaa syödä sen mitä tarvii ja kyl se nälkä sit ajaa syömään :)
 
Meillä käytetty 3-vuotiaalle nukkumaanmenon yhteydessä. Eli jos oli nukkunut omassa sängyssä koko yön niin sai aamulla tarran. Innostus lopahti pikkuhiljaa. Nyt 4-vuotiaana kokeilin helmeä jota sai siirtää yhden pykälän ylemmäs joka aamu kun heräsi omassa sängyssä. Viiden päivän siirron jälkeen sai palkinnon (lehti, pääsiäsmuna tms). Vähitellen lisättiin päiviä kymmeneen ja nyt koko juttu on unohdettu ja tyttö nukkuu nätisti omassa sängyssä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:10 Bintje kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:09 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:05 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
Mietin vaan, että miksi sen tarvii syödä lautanen tyhjäksi? Eikö riittäisi, että syö niin paljon, että on kylläinen?

No en tiiä miten tuolla ekaksi syömisen maininneella, mutta kun meillä tuo neiti saattaa olla päivän syömättä. Ja ruokapöytään tulo on niiiin vastenmielistä. Vaikkei saisi herkkuja. Eli kun edes kiltisti tulis pöytään ja jotain söis... =)

Minä olen pitänyt pääasiana et kunhan ees maistaa. Poika saattaa olla pitkänkin "syömättä" mut en ole huolestunut. Eiköhän tuo osaa syödä sen mitä tarvii ja kyl se nälkä sit ajaa syömään :)

Niin..tänään neiti ei syönyt risotostaan kuin herne-maissi-paprikat. Mutta jännä homma, kun muistan miten itse muksuna äiti aina sanoi että "syö edes lihat" jne. kun en ois jaksanu enää syödä. No tottakai sitä ittekin niin toivoo että jotain tukevampaakin menis alas, mutta jos neiti itte saa valita, niin syö ne kurkut/tomaatit yms. lautasen laidalta ja jättää muun :o Kun yleensä puhutaan että lapset syö nihkeesti vihanneksia.

Ja alkup. aiheen vierestä että hurahti... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:09 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:05 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
Mietin vaan, että miksi sen tarvii syödä lautanen tyhjäksi? Eikö riittäisi, että syö niin paljon, että on kylläinen?

No en tiiä miten tuolla ekaksi syömisen maininneella, mutta kun meillä tuo neiti saattaa olla päivän syömättä. Ja ruokapöytään tulo on niiiin vastenmielistä. Vaikkei saisi herkkuja. Eli kun edes kiltisti tulis pöytään ja jotain söis... =)

Meilläkin oli tyttö aikasemmin tosi huono syömään, nyttemmin syö reippaammin, muttei välttämättä lautasta tyhjäksi. Tarroilla koetan tyttöä houkutella syömään hedelmiä, tarran toivossa yritää, muttei "pysty", kun kuulemma ovat niin kirpeitä :/
 
Tarrahomma toimii mun mielestä jopa 10v asti. Mutta palkintojen pitää kehittyä iän myötä. Ja ei miel. tavaraa vaan enemmän yhdessä tekemistä, toki joskus hemmottelua leluilla tms. myös!
Mutta koulussakin toimii.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:14 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:10 Bintje kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:09 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:05 Tytönjapojanmamma kirjoitti:
Mietin vaan, että miksi sen tarvii syödä lautanen tyhjäksi? Eikö riittäisi, että syö niin paljon, että on kylläinen?

No en tiiä miten tuolla ekaksi syömisen maininneella, mutta kun meillä tuo neiti saattaa olla päivän syömättä. Ja ruokapöytään tulo on niiiin vastenmielistä. Vaikkei saisi herkkuja. Eli kun edes kiltisti tulis pöytään ja jotain söis... =)

Minä olen pitänyt pääasiana et kunhan ees maistaa. Poika saattaa olla pitkänkin "syömättä" mut en ole huolestunut. Eiköhän tuo osaa syödä sen mitä tarvii ja kyl se nälkä sit ajaa syömään :)

Niin..tänään neiti ei syönyt risotostaan kuin herne-maissi-paprikat. Mutta jännä homma, kun muistan miten itse muksuna äiti aina sanoi että "syö edes lihat" jne. kun en ois jaksanu enää syödä. No tottakai sitä ittekin niin toivoo että jotain tukevampaakin menis alas, mutta jos neiti itte saa valita, niin syö ne kurkut/tomaatit yms. lautasen laidalta ja jättää muun :o Kun yleensä puhutaan että lapset syö nihkeesti vihanneksia.

Ja alkup. aiheen vierestä että hurahti... :ashamed:

Hih meillä kyllä osataan just noi kiertää niin taitavasti että :laugh:
 
meillä siis neiti ei millään malttaisi rauhoittua ruokapöytään ja laihakin on, kun huonosti syö. Tarran saa kun syö ok määrän ruokaa tai jopa lautasen tyhjäksi (laitan aina kohtuulliset annokset).

ap
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä