Minkä ikäiselle tikkari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelevä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelevä"

Vieras
Muut lapset saivat tikkarit ja minä en antanut yksi vuotiaalleni, koska minusta sen ikäisen ei tarvitse vielä tikkareita syödä.Yksi tuttava valitti suureen ääneen, että olen nipo, kun en anna lapselle tikkaria.Sen jälkeen hän antoi omalle yksi vuotiaalleen tikkarin.Mulle jäi jotenkin huono mieli tuosta, kun hän kovaan ääneen haukkui minua ja kukaan muu ei sanonut mitään.Olinko minä omituinen, kun en antanut lapselleni tikkaria?Oltiin sellaisessa tapahtumassa, jossa useampia puolituttuja.

Minkä ikäiselle olette antaneet tikkarin?

1,5-vuotias on saanut muutaman kerran tikkarin (Muumi-tikkarin). Eihän se sitä tarvitse, enhän minäkään tarvitse esim. suklaata, mutta syön silti. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Meidän 1v ei myöskään saa tikkareita. 2,5v on saanut kerran, missä oli joku ukkeli "tikkuna" ja siihen syttyi napista valoa ja sellainen erilainen tikkari. Halusi sen "lelun" ja tikkarin imeskeli kaupan päällisenä :D

1v on saanut kyllä (ilman lupaani kylläkin) veljeltänsä puuha pete karkkeja, kun veli on auliisti omistaan tarjonnut. Itse en kyllä lähde sen ikäiselle antamaan makeaa. Ainoa makea mitä 1v saa, on ruuan ja välipalan jälkeen xylitol pastillit. Ja niin, on meillä vadelman makuisia d-vitamiini tabletteja. Herkutelkoon hetken vielä niillä, kerkeää sitä sokeria myöhemminkin syömään.

No en olisi minäkään antanut. Reilu kaksivuotiaalle olen antanut tikkarin ekan kerran. Tikkareiden kanssa venyttäisiän paljon pidempään kuin muiden karkkien kanssa jo ihan siksikin, että sen syömiseen menee kauan aikaa, pureskelemalla saa kielen pinnan rikki ja harva pikkulapsi jaksaa istua niin kauan paikoillaan, että saa tikkarin syötyä.

2v. ei ole vielä koskaan saanut tikkarin, nyt herkkuna saa joskus lakupötkön tai palan suklaata, joissa toivottavasti on vähän vähemmän lisä- ja väriaineita... Tikkaria en vielä antaisi, meillä tyttö ei jaksaisi istua paikallaan tikkaria syödessä, ja se on myös huonoin vaihtoehto hampaille, kun sitä pidetään suussa niin pitkään..

on saanut muutamia kertoja 1½v. alkaen,esim pitkällä automatkalla ja lentokoneessa.

Mutta ei mitenkään huono asia olla antamatta,teet niinkuin itse parhaaksi näet. Tikkareita ja muita herkkuja ehtii hyvin syödä myöhemminkin.

[QUOTE="vieras";24857311]No en olisi minäkään antanut. Reilu kaksivuotiaalle olen antanut tikkarin ekan kerran. Tikkareiden kanssa venyttäisiän paljon pidempään kuin muiden karkkien kanssa jo ihan siksikin, että sen syömiseen menee kauan aikaa, pureskelemalla saa kielen pinnan rikki ja harva pikkulapsi jaksaa istua niin kauan paikoillaan, että saa tikkarin syötyä.[/QUOTE]

meillä siis saanut tikkarin juurikin kun on ollut pakko istua paikoillaan.

Meidän 2v ei ole vielä saanut juurikaan karkkia. Kerran yhden irtokarkin ja jouluna pienen palan suklaata. Normaalisti tuon herkkuna toimivat hedelmät, rusinat yms.
Kylässä ja juhlapäivinä saa kyllä esim keksin/leivonnaisesta palan.
Tällä tyylillä mennään mahdollisimman pitkään.

Yhteistyössä