Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-80:Mä antasin kans mielelläni omenaa tms, mut kun on kovin allergisoivaa eikä tolle jätkälle meinaa sopia mikään...![]()
Maissinaksuja oon antanu muutaman kerran ja hyvin on maistunu. Ihan innoissaan mutustaa ja on hieman ihmeissään, kun ne sillai sulaa suuhun.Jätkä huomenna 5kk2vk, naksuja annoin ekan kerran varmaan kuukaus sitten. Muita sormiruokia en o kokeillu, mut vinkkejä otetaan vastaan.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mennis:Vauva-lehdessä oli jokin aika sitten sormiruokailu-juttu ja tässä tiivistystä siitä:
Lapsen pitää osata istuminen, jottei ruoka valu ittekseen kurkkuun niinkuin esimerkiksi sitterissä. Muista seurata koko ajan lapsen syömistä, ettei ota liian suuria paljoa tai vedä ruokaa henkeen. Pieneen kakomiseen ei kannata pelästyä. Ruuan tulee olla pehmeää, sellaista että sen saa kielellä muussattua kitalakea vasten. Syötäväksi sopivaa ovat kypsennetyt porkkanat, bataatti, palsternakka. Myös avokado, banaani, nektariini, persikka, luumu, päärynä ja kypsä vesimeloni ovat hyviä. Keitetyt tai höyrytetyt parsa-tai kukkakaalit ovat hyviä, kun niissä on varsi mistä saa näppärästi kiinni. Myös ruisleipää ja jauheliha pihvejä voi järsiä käsin. Voi myös kokeilla keitettyjä pikkupastoja, pehmeähköä leipää ja raejuustoa. Leikkaa isot kasvikset oman sormesi kokoisiksi palasiksi.
Aika nopeesti ne sulaa... Itekin oon maistellu välillä ku on tehny mieli jotain napsia ja melko äkkiä ne häviää... Suussa on kuiten niin kosteeta, varsinki kuolaavilla vauvoilla.Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-80:Mä antasin kans mielelläni omenaa tms, mut kun on kovin allergisoivaa eikä tolle jätkälle meinaa sopia mikään...![]()
Maissinaksuja oon antanu muutaman kerran ja hyvin on maistunu. Ihan innoissaan mutustaa ja on hieman ihmeissään, kun ne sillai sulaa suuhun.Jätkä huomenna 5kk2vk, naksuja annoin ekan kerran varmaan kuukaus sitten. Muita sormiruokia en o kokeillu, mut vinkkejä otetaan vastaan.
![]()
Mä muistelinkin, että ne sulaa suuhun, mutta taustaala joku pelko, että ei sula tarpeeksi nopeasti vaan pala joutuu kurkkuun...?
Taitaa olla turha pelko, ehkä uskallan antaa sitä tolle meen neidillekin =)
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:Juu, voit huoletta antaa maissinaksuja =)
Itsellä on vähän pelkoa ennemminkin sellaisten kovien naposteltavien tarjoamisessa: kuten omena tai raaka porkkana. En ole vieläkään antanut meän pojalle (pian 11kk) kumpaakaan edellä mainittua. Paitsi soseena tietenkin ja porkkanan keitettynä. Päärynä on meillä suosiossa, niin äidin kuin pojankin. Se on kuitenkin pehmeämpää kuin omena, niin ei minuakaan sitten pelota sen tarjoaminen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Martza:kuuluuko nuo maissinaksut ihan perus kaupan valikoimiin?? kun ei oo koskaan pistänyt silmään, ostaisin myös.