Minkä ikäiselle lapselle sinä puhut jo melko suoraan pedofiileistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tyyliin jos joku pyytää hivelemään sukuelimiä niin että sillon pitää juosta ja lujaa ei saa jäädä pedon luokse vaan karkuun tai jotain.
Niin minkäikäiselle?

Olen puhunut lapselle ettei saa lähteä mukaan jos tuntematon tai tuttukin pyytää katsomaaan kissanpentuja tai antaa karkkia kotonaan, sillä kaikki ihmiset ei ole kilttejä ne satuttaa lasta, lyö jne. mutta en ole sanonut mitään varoituksia seksuaalisista asioista.
Minkä ikäiselle voi jo puhua suoraan jotta lapsi tajuaa olla lähtemättä.

En ole puhunut minkään ikäisille suoraan asiasta, minusta lapsen ei tarvitse kuulla seksijuttuja. Se on opetettu pienestä asti että toisten housujen sisältöön ei kosketa eikä toiset koske omaan, ja omia vehkeitäkin räpelletään vain omassa huoneessa. Samaten vieraiden mukaan ei saa lähteä eikä jäädä juttelemaan vieraille. Mielestäni tämä riittää, lasten ei tarvitse kuulla asioita että "jos joku mies tarjoaa kikkeliään sinun suuhusi", pelkkä yleisvaroitus riittää. Alakouluikäisiä lapset.

Tämä aloitus lienee juontaa juurensa tuosta toisesta ketjusta.
Varmaankin on tytöille tullut asiasta mainittua n.10-11v.
Mutta jos on kyse pedofiileistä.. niin uhriksihan voi joutua jo paljon aiemmin.. mutta mielestäni paljon tuota nuoremmalle asiasta ei oikein kunnolla voi puhua.
Meillä kun on muuten namu-sedistä varoitellu.. on meidän lapset vaan tuumanneet, et sit mä vaan potkaisen sitä ja lähden karkuun.. eli eivät kuitenkaan oikein ymmärrä, ettei siitä ehkä niin helposti pois pääse..

Minä olen omilleni selittänyt että ei kukaan, ei kukaan saa koskea alapäähän, eikä lasten tule koskea toisten alapäähän jo kuusivuotiaalle.

Olen opettanut että jos joku yrittää houkutella autoon tms niin ei saa mennä, jos sinne revitään väkisin, on huudettava potkittava lyötävä, tehtävä sen mitä pystyy että pääsisi pakoon.

En sen kummemin ole selitellyt pedofiileista tms, mutta olen kertonut ettei kaikkiin aikuisiin voi luottaa, eikä kaikki aikuiset ole kivoja.

Hyvä kysymys. Mulle ei aikoinaan kotona puhuttu, enkä oikein osannut suojautua. Mitään isompaa ei tapahtunut ja mummo loppujen lopuksi tajusi itse, että mua ahdistellaan. Mutta itse en kehdannut asiasta puhua. Kaverin kotona varoiteltiin suoraan mm. itsensä paljastajista ja kun eka sellainen nähtiin, kaveri kertoi mun äidille reippaasti, että sellainen nähtiin. Mua jostain syystä hävetti eli en olisi kertonut. Eli kaipa noista kannattaisi puhua, ettei lapsi yksinään muodostaisi käsitystään. Ja se eka paljastelija nähtiin, kun olin 7v. Ja tajusin vain, että tässä on jotain väärin.

Mä sanoisin sukupuolielimiin koskettelun lisäksi, että jos joku koskee sua semmoisella tavalla, joka ei tunnu kivalta, niin pois paikalta ja kerrotaan jollekin toiselle aikuiselle.

Yhteistyössä