Minkä ikäiselle lapselle kännykkä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lämminsydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mun mielestä sillon kun lapsi on esim.koulun jälkeen yksin kotona. Eli kyl mä ostasin jo ekaluokkalaiselle puhelimen jos joutuu kotona oleen yksinään.

Samaten meidän pojalle ostettiin sitte ku koulu alkoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
totuus on se, että yläasteella oleva alkaa olla sen verran iso, että hän tarvii kännykkää. nuorempi ei. koska ala-asteikäisen lapsen menot ja tulemiset pitää tietää muutenkin, kuin soittelemalla, että missä lapsi on.

mä oon samaa mieltä vaikka nykyään näkee kaikilla pikkusillakin kännykän..mä en tytölleni anna kyllä kun kasvaa..sitten vasta vähän isompana
 
meidän 9-v ostettiin tänä syksyllä kun kulkee itsenäisesti koulumatkansa ja on vähän aikaa iltapäivisin yksin kotona, haluan tietää että onko päässyt turvallisesti kotiin yms. eikä tuo edes muuten sitä käytä eikä käy ilman äidin lupaa missään koulun jälkeen.
 
me ollaan mietitty että ostetaanko 6v. lahjaksi pojalle kännykkä ja perustelut on että kotipuh. (lankapuh.) laitettiin pois heinäk. alussa, joten ihan sen takia että kotonakin ois puhelin jotta saan kiinni, jos en olekkaan kotona kun ensi syksynä alottaa ekanluokan. ei saa kuljettaa puhelinta mukana, vaan on kotona =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
me ollaan mietitty että ostetaanko 6v. lahjaksi pojalle kännykkä ja perustelut on että kotipuh. (lankapuh.) laitettiin pois heinäk. alussa, joten ihan sen takia että kotonakin ois puhelin jotta saan kiinni, jos en olekkaan kotona kun ensi syksynä alottaa ekanluokan. ei saa kuljettaa puhelinta mukana, vaan on kotona =)
mä totesin, omalla kokeilulla, että alle yläaste ikäinen ei sitä tarvii, kun neiti halus 8 vuotiaana välttämättä kännyn kun muillakin on, nyt ei ole ainakaan vuoteen koskenut koko kännykkään. tosin tuo on kyllä aika hyvä perustelu, että kotona ei ole lankapuhelinta, no sehän voi olla tietty sellainen yhteinen kotikännykkä.

 
Ollaan ajateltu ostaa esikoiselle kun menee kouluun. Siksi että saa meidät vanhemmat kiinni koulun jälkeen, ei vielä tiedetä noista i.p.kerhoista sun muista mitään varmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
me ollaan mietitty että ostetaanko 6v. lahjaksi pojalle kännykkä ja perustelut on että kotipuh. (lankapuh.) laitettiin pois heinäk. alussa, joten ihan sen takia että kotonakin ois puhelin jotta saan kiinni, jos en olekkaan kotona kun ensi syksynä alottaa ekanluokan. ei saa kuljettaa puhelinta mukana, vaan on kotona =)
mä totesin, omalla kokeilulla, että alle yläaste ikäinen ei sitä tarvii, kun neiti halus 8 vuotiaana välttämättä kännyn kun muillakin on, nyt ei ole ainakaan vuoteen koskenut koko kännykkään. tosin tuo on kyllä aika hyvä perustelu, että kotona ei ole lankapuhelinta, no sehän voi olla tietty sellainen yhteinen kotikännykkä.

jut näin olemme ajatelleet,että se kännykkä pysyy lipaston päällä kotona ja siitä saa kotiväen kiinni!
mutta ostamme sen pojalle 6v. lahjaksi vaikka onkin kaikien yht. puhelin =)

 
meillä tyttö sai kännykän koulun alkaessa,syystä että me vanhemmat olemme töissä jo aamulla,kun tyttö vasta herää..Soitan hänelle n. 5-10 min. sen jälkeen,kun herätyskello on soinut ja varmistan,että on hereillä ja sitten pirautan uudelleen,kun täytyy lähteä kävelemään kouluun.
 
Ennen vastasin tähän, että n. ylä-aste ikäiselle, mutta nyt haluaisin hommata eskrilaiselle ns. kotikännykän joka pysyy kotona lipaston päällä, koska nyt on aika jolloin hän hiljalleen harjoittelee yksin oloa kotona ja ilman puhelinta en uskalla jättää.
 
meillä hankitiin 2pv sitten lahjaksi kun tytöt täytää ihan pian 7v. (kaksoset, saivat ihan omat molemmat) ovat synttärilahjoja, mut oli niin hyvä tarjous niin oli "pakko" jo hankkia (1e kappale kun otti liittymän)
meillä 3km kävelymatka kouluun ja joutuvat lähteen ittekseen. ja opettelu vie aikansa et osaavat soitaa ym.
 

Yhteistyössä