Minkä ikäinen voi kiivetä yksin turvaistuimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssäri

Vieras
Minkä ikäisen annatte kiivetä yksin turvaistuimeen? Minkä ikäinen on liian pieni kiipeämään sinne itse?
Kauhuissamme katsottiin yhden kaupan parkkipaikalla kun pieni taapero kiipesi yksin. Olisi voinut kaatua selälleen asfaltille.

Sen ikäinen kun osaa kiivetä, voi kiivetä.

Kaverin pienikokoinen 2 v kiipeää ketterästi itse istuimeensa ja siitä pois. Ja saa kauheat uhmakilarit jos häntä sinne nostaa :D. Voisi tottakai kaatua selälleen asfaltille siinä missä kuka tahansa autoon mennessään, muttei ole kaatunut koskaan. Eiköhän vanhemmat useimmiten aika hyvin tiedä lastensa taidot ja kyvyt.

Tuommoinen ketteräjalkainen parivuotias napero :whistle:....:D

..sillä erotuksella tosin, ettei yksin istuimeen kiipeä, vaan aina on meistä vanhemmista jompikumpi "takaporttina" ;)...

Kyllä meidän 2-vuotias olisi voinut kiivetä istuimeensa jo vaikka kuinka kauan, jos sinne vaan suostuisi vapaaehtoisesti menemään. Varmasti jo ainakin puolitoistavuotiaana. Samoin kiipesi hyvin rattaisiin ja pois jo reilun vuoden ikäisenä. Puolentoista vuoden iässä lopetin vahtimasta vieressä tuota kiipeilyä, kun kiipesi niin varmasti, eikä ollut koskaan sitä ennen tai sen jälkeen tippunut kiivetessään.

Jotkut tutut ovat katsoneet tuota kiipeilyä kauhuissaan, kunnes ovat nähneet sen tapahtuvan muutaman kerran. Olen yleensä kyllä suorastaan ylivarovainen äiti, mutta kyllä sitä varovaisempikin uskoo lapsensa selviytyvät kun monta kymmentä kertaa näkee.

Yhteistyössä