Minkä ikäinen pärjää jo ilman rattaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieku

Vieras
Mietin sitä,kun tyttö jo 3,5v. ja haluaisin jo kohta jättää kokonaan pois rattaat.Ollaan kyllä opeteltu menemään tarhaan toisinaan ilman rattaita,kun lyhyt matka,mutta aina ei ole jaksanut "tapella" lapsen kanssa aamuisin,jos on ollut niin väsynyt,ettei jaksa kävellä,niin olen heltynyt viemään rattailla.Tyttö nimittäin joutuu heräämään jo klo 5.30 aikoihin.

En mäkään tohon aikaan haluaisi kävellä mihinkään. :D

Mutta, meillä rattaat jäi pois vähän reilu 3veeltä. Pakollisia kävelymatkoja ei tosin juuri ole, harrastusmatkan eli vajaan kilometrin jaksaa kyllä hyvin kävellä. Tuon ikäisellä ja tuolla herätysajalla antaisin kyllä olla rattaat niin kauan kuin vähänkin on tarvetta.. Menee ehkä turhaksi tappeluksi aamut jos joutuu painostamalla kävelemään?

Alkuperäinen kirjoittaja mieku:
Mietin sitä,kun tyttö jo 3,5v. ja haluaisin jo kohta jättää kokonaan pois rattaat.Ollaan kyllä opeteltu menemään tarhaan toisinaan ilman rattaita,kun lyhyt matka,mutta aina ei ole jaksanut "tapella" lapsen kanssa aamuisin,jos on ollut niin väsynyt,ettei jaksa kävellä,niin olen heltynyt viemään rattailla.Tyttö nimittäin joutuu heräämään jo klo 5.30 aikoihin.

Voi lapsiparka:(

Meillä on samanikäinen ja tarhamatkaa noin kilometri. Ei ole enää rattaita. Kävelee tarhamatkat. Puoli seiskaksi viedään aikaisimpina aamuina. En osais enää laittaa tyttöä rattaisiin.

meillä tyttö kanssa 3,5 vuotias. Rattaat edelleen käytössä, koska kuljemme päiväkotiin bussilla ja aamulla lähtö klo 6 aikaan.. Usein nukahtaa rattaisiin ja päiväkodilla heräilee sitten.. Ei millään onnistuisi ilman rattaita..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mieku:

Voi lapsiparka:(

Höpsistä. Ei lapset kärsi siitä että heräävät aikaisin! Täytyy vaan mennä aikaisin myös nukkumaan. Mulla on momia kavereita joiden lapset heräävät ihan luonnostaan 4-5 aikaan aamulla. Enemmän mun käy sääli aikuisia.... Ne kun mielellään nukkuisivat aamulla edes sinne klo kuuteen!

Täällä 3.5v ikäinen menee vielä välillä rattailla.
Ja mä en ymmärrä ton ikäisten työntelyä rattailla! Meillä oli tyttö 2.5v kun kuopus syntyi ja tarvitsi yhdistelmien vaunuosan käyttöön eli rattaita ei enää ollu eikä ostettu ja hienosti pärjättiin kauppa-ja puistomatkat (noin kilometri suuntaansa) ja pidemmätkin tarvittaessa.Seisomalaudan hankin,mutta lähes käyttämättä jäi sekin.Totuta lapsesi kävelemään,metsässä,teillä.kaupungissa niin liikunnasta tulee luonnollinen osa elämää!

Eli annan rauhassa viel olla rattaissa,jos on väsynyt aamulla.Kiitos vastauksista!!!
Säälihän se on toki,että lapsi joutuu heräämään niin aikasin,mutta minkäs teet,kun töihin pitää ite mennä.
Ajattelin vaan tätä juttuu,kun monista asioista toiset kattoo niin pitkään,että tekeekö tuon ikänen vielä tuota ja tuota.Että eikö se äiti ymmärrä lapsen "parasta".Siis en mä ketään hauku,mutta pelko on vaan sellanen,et ei saa mitään tehdä väärin,kun lapsi on "tietyssä" iässä.Tajuutteko mitä tarkotan?

Alkuperäinen kirjoittaja en lelli lapsiani:
Ja mä en ymmärrä ton ikäisten työntelyä rattailla! Meillä oli tyttö 2.5v kun kuopus syntyi ja tarvitsi yhdistelmien vaunuosan käyttöön eli rattaita ei enää ollu eikä ostettu ja hienosti pärjättiin kauppa-ja puistomatkat (noin kilometri suuntaansa) ja pidemmätkin tarvittaessa.Seisomalaudan hankin,mutta lähes käyttämättä jäi sekin.Totuta lapsesi kävelemään,metsässä,teillä.kaupungissa niin liikunnasta tulee luonnollinen osa elämää!

Ei sun tavitsekaan ymmärtää.
Ja kirjoitin kai että menee välillä rattailla.Riippuen lenkistä mikä tehdään.

Kyllä mä työntelin esikoista rattaissa liki 4-vuotiaaksi. Oli sama tilanne, että lapsi piti viedä hoitoon aamulla 7 aikaan eikä ollut autoa. Tosin meillä matka oli liki 2 km. Ei sitä siihen aikaan voi pienen lapsen kanssa kävellä. Kävelihän poika silti just kauppamatkat (kilometri) ja kotiinpäin mentäessä käveli, kun ei ollut kiirettä. Mutta aamulla kun on kiire ja väsy niin aika paljon vaadittu 3,5-vuotiaalta.

jos autoa ei ole niin kyllä rattaita tarvitsee pitempään. Harva alle 6v. jaksaa kävellä yli 6km reppaasti

Ja sitten täällä pääkaupunkiseudullahan niitä isoja lapsia raahataan rattaissa julkisiin kulkuvälineisiin ettei tarvii kenestäkään maksaa! Siinä sitten kykkivät melkein polvet suussa - hyvä kun ei vielä kouluun työnnellä!

Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa:
Ja sitten täällä pääkaupunkiseudullahan niitä isoja lapsia raahataan rattaissa julkisiin kulkuvälineisiin ettei tarvii kenestäkään maksaa! Siinä sitten kykkivät melkein polvet suussa - hyvä kun ei vielä kouluun työnnellä!

Julkisilla voi mennä osan matkaa, mutta osa matkasta kävellään.