Minkä ikäinen olit kun menit nykyisen miehesi kanssa kihloihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen vaimo:
Eli vaikka väittäisi, ettei ole ollut kihloissa, niin kyllä jokainen on joka on mennyt naimisiinkin.

Mä en ymmärtänyt tätä, mutta ystäväni joka meni juuri kesäkuun alussa naimisiin, ei koskaan ole ollut kihoissa.. Vai mitä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Eli vaikka väittäisi, ettei ole ollut kihloissa, niin kyllä jokainen on joka on mennyt naimisiinkin.

Mä en ymmärtänyt tätä, mutta ystäväni joka meni juuri kesäkuun alussa naimisiin, ei koskaan ole ollut kihoissa.. Vai mitä? :)

Kihlaus tarkoittaa sitä, että lupautuu menemään naimisiin toisen kanssa. Joten jos ei ihan vahingossa ja täysin ilman omaa tietoaan päädy suoraan alttarille sanomaan tahdon, on väkisinkin ollut kihloissa siitä lähtien, kun on sopinut tulevan aviopuolisonsa kanssa, että tarkoitus olisi mennä naimisiin. Ei se sen kummempia seremonioita tarvitse.

Meidänkin kihlauksemme tapahtui näin: Aamupalapöydässä totesin "Kai meidänkin pitäisi mennä naimisiin. Miten olis ensi kesä?" Ja mies sanoi: "Joo." Ja täten olimme kihloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Kihlaus tarkoittaa sitä, että lupautuu menemään naimisiin toisen kanssa. Joten jos ei ihan vahingossa ja täysin ilman omaa tietoaan päädy suoraan alttarille sanomaan tahdon, on väkisinkin ollut kihloissa siitä lähtien, kun on sopinut tulevan aviopuolisonsa kanssa, että tarkoitus olisi mennä naimisiin. Ei se sen kummempia seremonioita tarvitse.

Meidänkin kihlauksemme tapahtui näin: Aamupalapöydässä totesin "Kai meidänkin pitäisi mennä naimisiin. Miten olis ensi kesä?" Ja mies sanoi: "Joo." Ja täten olimme kihloissa.

Juuri näin. Ja jos halutaan olla tosikkoja, niin Suomessa ainakin on mahdotonta mennä naimisiin ilman kihloja koska se lupatodistus pitää hakea viimeistään viikkoa ennen naimisiin menoa, että ainakin silloin tiedostaa olevansa menossa naimisiin.

Minun mies kosi sanoin " Tuu mun kanssa naimisiin" Mä sanoin että "joo". Seuraavana päivänä soitin ystävälle ja kerroin olevani kihloissa. Mies kuuli puhelun, ja ihmetteli, että ei me missään kihloissa olla vaan mennään suoraan naimisiin. Näytin sitten sanakirjasta hänellekin mitä kihloissa olo tarkoittaa. Se on se lupaus avioliitosta. Nykyään kysytään liikaa että "Mennäänkö kihloihin?" mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan, kun ei edes sovita hääpäivää.

Yhteistyössä