Minkä ikäinen (nuorin) lapsenne on ollut kun olette luopuneet rattaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuzieQ.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuzieQ.

Aktiivinen jäsen
06.07.2012
2 158
2
36
Mulla toi ainokainen on 3 v. 3 kk ikäinen, mietin että jokohan kannattaisi rattaat myydä pois, kun ovat monta kk vaan pölyyntyneet tuolla varastossa. En osaa nyt kuvitella että tulisi enää niille tarvetta, mutta tietty sitä tulee heti kun ne on myyty...

Viimeinen käyttökerta oli, kun vein 5-vuotiaan terveyskeskukseen lääkäriin. Matkaa oli 3 kilometriä yhteen suuntaan ja mentiin kävellen. Muuten olisi pitänyt mennä taksilla.

Taisivat hajota kun lapsi oli 5v. Pidin niin pitkää, koska minulla ei ollut autoa käytössä ja kun lapsi oli usein sairaana, häntä oli helppo viedä lääkäriin. Ei tarvinnut mennä taksilla lyhyttä matkaa.

[QUOTE="vieras";27043406]Viimeinen käyttökerta oli, kun vein 5-vuotiaan terveyskeskukseen lääkäriin. Matkaa oli 3 kilometriä yhteen suuntaan ja mentiin kävellen. Muuten olisi pitänyt mennä taksilla.[/QUOTE]

Joo ymmärrän hyvin-jos ei ole autoa eikä saa autokyytiä, eikä julkisilla pääse, niin aika orpoa olisi kipeää lastaa pakottaa kävelemään.

Meillä on auto, ja lisäksi kaikki on lähellä, ei ole pakko koskaan kävellä yli kilometrin matkaa. Joskus viikonloppuisin kyllä tietty huvikseen kävellään. Useinmiten kyllä poika ajaa omalla pyörällään ja minä, tai minä ja mies kävelemme. Talvisin pidemmille kävelymatkoille voi ottaa pulkan mukaan, jossa lapsi saa välillä levähtää.

Jos ette ole aikoihin tarvinneet, tuskin nytkään pian tarvitsette. Meillä on vielä 3,5 v:llä, mutta meillä tarvetta on lähinnä päiväkotiin kuljetusta varten: Mennään bussilla ja tarvitsee kävellä kaupungissa sekä vielä vaihdolla linja-autoa. Helpompi kulkea joskus väsyneen lapsen kanssa kiireessä, kun ei tarvitse alkaa kantamaan. Meillä on käyttöä myös joskus pidemmillä kaupunkireissuilla, lapsi saa nukkua päiväunet rattaissa. Kolmannekseen käydään usein kaupassa kävellen, helpompi kuljettaa tavaroita ja lasta, kun on rattaat: Jos lapsi kyllästyy kävelemään, hankala kantaa kasseja ja lasta.

[QUOTE="vieras";27043441]Jos ette ole aikoihin tarvinneet, tuskin nytkään pian tarvitsette. Meillä on vielä 3,5 v:llä, mutta meillä tarvetta on lähinnä päiväkotiin kuljetusta varten: Mennään bussilla ja tarvitsee kävellä kaupungissa sekä vielä vaihdolla linja-autoa. Helpompi kulkea joskus väsyneen lapsen kanssa kiireessä, kun ei tarvitse alkaa kantamaan. Meillä on käyttöä myös joskus pidemmillä kaupunkireissuilla, lapsi saa nukkua päiväunet rattaissa. Kolmannekseen käydään usein kaupassa kävellen, helpompi kuljettaa tavaroita ja lasta, kun on rattaat: Jos lapsi kyllästyy kävelemään, hankala kantaa kasseja ja lasta.[/QUOTE]

Joo, nuo kaikki tilanteet ymmärrän mainiosti.

Meillä kuitenkin kaikki palvelut tässä ihan lähellä, ja jos pitää keskustaan lähteä, mennään julkisilla, ja keskustassakin lyhyet kävelymatkat. Lisäksi kuskataan lasta joko pyörän tarakalla istuimessa, tai sitten niin että lapsi ajaa omalla pyörällään ja me kävelemme, talvella pulkalla, tai sitten autolla.

Joo täytyy pistää rattaat myyntiin.

Vuosi sitten annettiin viimeisetkin rattaat pois ja kuopus oli silloin reilu 4v. Kesän halusin vielä matkarattaan pitää mm. Korkeasaaren reissua varten. Meillä ei ole autoa, joten rattaat ja fillari on ne menopelit joilla meillä kuljetaan tai siis kuljettiin.

Joo ymmärrän hyvin-jos ei ole autoa eikä saa autokyytiä, eikä julkisilla pääse, niin aika orpoa olisi kipeää lastaa pakottaa kävelemään.

Meillä on auto, ja lisäksi kaikki on lähellä, ei ole pakko koskaan kävellä yli kilometrin matkaa. Joskus viikonloppuisin kyllä tietty huvikseen kävellään. Useinmiten kyllä poika ajaa omalla pyörällään ja minä, tai minä ja mies kävelemme. Talvisin pidemmille kävelymatkoille voi ottaa pulkan mukaan, jossa lapsi saa välillä levähtää.

Periaatteessa oisitte voineet luopua rattaista jo aikaa sitten, jos kerta autolla liikutte ja kävelymatkat jää lyhyiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27043619:
Periaatteessa oisitte voineet luopua rattaista jo aikaa sitten, jos kerta autolla liikutte ja kävelymatkat jää lyhyiksi.

Niinpä. Mutta kun ne on tuolla varastossa ollut lämpimässä, niin ei ole ollut mikään varsinainen kiire. Ei ne siellä ole leipää pyytäneet. :D Ehkä sitten olisi voinut/voisi tulla tenkkapoo, jos lapsi olisi ollut korkeassa kuumeessa, ja toinen vanhempi autolla töissä ja toinen kipeän lapsen kanssa kotona. Tosin sitten ehkä mentäisiin taksilla. Terveyskeskukseen on matkaa vähän päälle kilsa, oisko noin 1,2-1,5 km.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä