Minkä ikäinen lapsi kaverin kanssa uimarannalle, ilman aikuisen valvontaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
10v.n uimataito on ehkä n 30-40m meillä, mutta iso poikaporukka kun rannalla hyppii ja pomppii ja riehuu, voi sattua mitä vaan! Tosi monet 10 v ja alekkin ovat erittäin huonolla uimataidolla yksinään, eikä kukaan valvo heitä. Ei monet edes varmaan tiedä että lapsi on uimassa. On aika hyvät luotot vanhemmilla lapsiinsa. Hukkuuhan niitä aikuisiakin.

10v.n uimataito on ehkä n 30-40m meillä, mutta iso poikaporukka kun rannalla hyppii ja pomppii ja riehuu, voi sattua mitä vaan! Tosi monet 10 v ja alekkin ovat erittäin huonolla uimataidolla yksinään, eikä kukaan valvo heitä. Ei monet edes varmaan tiedä että lapsi on uimassa. On aika hyvät luotot vanhemmilla lapsiinsa. Hukkuuhan niitä aikuisiakin.

totta turiset :)

Meillä on päästetty eskarilainen joka on 5 vuotta, tai ei yksin mutta isoveljen kanssa joka on aika vastuuntuntoinen. Hyvin on mennyt ja on rannalla muitakin aikuisia paikalla.

Lapseni osaa uida ja hän on ns. luotettava. Aristaa vettä hieman, joten ei ole ns. tyhmänrohkea, vaan pysyttelee mielellään syvyydessä, jossa jalat yltävät pohjaan ja ui ennemmin rannansuuntaisesti, kuin rannasta poispäin.

Hän täyttää tänä vuonna 12v, enkä tule päästämään häntä rannalle kaveriporukassa, ilman valvoaa vanhempaa.

Jos ei jonkun kaverin vanhemmat lähde rannalle lasten mukaan, niin sitten joko minä tai mieheni lähtee. Uimavalvojan tai "rannalla olevien muiden aikuisten" vahdittavaksi en omiani missään nimessä jätä.

Viimeksi muokattu:
Meillä on kuitenkin eskarilaiselle sanottu että apua voi pyytää ja varmasti muutkin auttavat kuin omat vanhemmat... vedessä kun kiljuu apua niin varmasti on apu lähellä.

4l9wl83ze2p.png

Voisin varmaan nuo omani päästää kun ovat yläkoulussa, koska pakko on joskus päästää. Kyllä olen ehkä hieman hysteerikko, mutta kun voidaan kuitenkin käydä ihan hyvin kaikki uimassa, niin miksi ottaa tyhmiä riskejä?

Juu ei huuda ei! Itse meinasin joskus mukulana hukkua Eedenin kylpylässä. Ei siinä pystynyt huutamaan. Kykeni vain räpimään pintaa kohti, ja yrittää saada happea. Onneksi vieressä oli vanhempi rouva, joka huomasi minut. Nosti uikkarista pinnalle, ja piti kiinni niin kauan, että se kamala aallokko meni ohi. Olin niin shokissa, etten ymmärtänyt edes kiittää. Ja olen kyllä tälle rouvalle ikuisesti kiitollinen! Onneksi omat on niin pieniä, ettei vielä aikoihin tarvitse näitä kysymyksiä miettiä.

Meillä on tytöt 14v ja 12v, nyt ovat talvella saaneet käydä keskenään ekan kerran uimahallissa. Molemmilla uimataito hallussa, eivätkä hyppele laudoilta. Meillä on opittu myöhäin uimaan, joten nuorempana ei ole sen vuoksi voinut ajatellakaan päästävänsä kahdestaan.

11v on saanut käydä kaverin kanssa keskenään uimassa hallissa, maauimalassa ja tietyllä rannalla.
Osaa uida kiitettävästi ja ei ole taipumusta impulssiiviseen käyttäytymiseen.
Tuttuja paikkoja ovat, vuosia ollaan käyty.

Itsellä 11 ja 12 vuotiaat joka voisin kuvitella päästäväni kahdestaan uimaan. Ovat molemmat suorittaneet uimahallin isonaltaan testin eli 50m pitää uida yhtäjaksoisesti.

Yhteistyössä