Minkä ikäinen kaverin kanssa rannalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Kun tuo meitin esikko haluaisi mennä ystävänsä kanssa tänään uimarannalle (tai hiekkakuoppa se meidän lähellä on) enkä mä tiedä uskallanko antaa lupaa.

Lopettivat siis kolmannen luokan nyt, ikää löytyy se 10-v. (kaveri on jo ja meitin typy täyttää loppuvuodesta)

Minkä ikäisen uskaltaa antaa lähteä ilman vanhempaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Ninka:
En uskaltaisi vielä päästää omaa 11v poikaani.

No niinpä, kun en siis uskaltaisi antaa lupaa vaikka ovatkin molemmat todella rauhallisia ja fiksuja tyttöjä. Mutta ei vaan tunnu oikealta, itse olen töissä ja mies nukkuu yövuoron jälkeen ettei päästä vahtimaan....

Niin ja tytöt vielä sanoivat että kävelevät niin että jalat yltävät pohjaan ja sitten uivat rantaan päin...mutta kun ei uskalla ei....Syynä ehkä lähisuvussa hukkunut pienokainen.... :(

en mä ainakaan alle 12 vuotiasta sinne päästäisi, just toissa päivänä naapurin 10 vuotias pyysi meidän 10 vuotiasta, mutta en päästänyt. ja nyt varsinkin olen hysteerisen tarkka tosta asiasta kun sellainen 66 vuotias mies hukkui tohon kilometrin päähän tiistaina.

Minä kävin aikoinaan kahdestaan siskoni kanssa uimassa...itse olin alle kouluikäinen 6v ja sisareni 5v vanhempi.Kävelimme aina tiettyyn syvyyteen asti ja uimme aina rantaan päin.Emme olisi edes uskaltaneet uida suinpäin järvelle tietämättä yltävätkö jalat pohjaan.
Omien lasten kanssa olen jostain syystä ollut varovaisempi, kun niin paljon on saanut lukea hukkumiskuolemista.

No joo Riippuu tietysti paljolti lapsesta. mä päästin meijän jätkät ( 11 ja 10 vuotiaat) keskenään rannalle. Kumpikin osaa uida ja ajattelin että yritän nyt "katkaista napanuoraa" päästämällä keskenään viettämään kesäpäivää. Luottamuspula meillä on ollut melkoinen ja miehen kanssa aikamme pohdittuamme totesimme että kokeillaan. Menin sitten poikia sieltä myöhemmin hakemaan ja kuinkas ollakkaan siellä oli "täys rähinä päällä". Pojat olivat alkaneet kiusaamaan tyttöjä... Heitelleet jopa pikkukivillä :o Jäi muuten viimeiseksi reissuksi toi ja meillä kun ollaan "ankaria" kasvattajia niin arestiahan pojille rapsahti.
Eli ei olisi pitänyt päästää.

Mä en päästäis vielä tuota 9v (kk päästä täyttää 10v) rannalle, täällä tosin on niin pitkä matka et ilman aikuista sinne ei edes vois lähteä, uimalassa on kyllä käynyt jo pari vuotta.

Mulla tyttö meni eilen kaksistaan kaverin kanssa uimarannalle, ovat kumpikin vielä 9 v, pyörillä menivät, luotan tyttöön täysin mutta silti teroitan turvallisuutta niin liikenteessä kuin uidessakin ja siellä uimarannalla on paljon aikuisia, on yleinen uimaranta.

No riippuu tietysti uimataidosta. Mutta luulenpa, että aivan varmasti päästän omat lapseni tuossa iässä uimaan. Enköhän ole itsekin käynyt.

Mutta jännä, että muiden perheessä pitää olla lähes aikuinen, että pääsee uimaan, siis yli murkkuikäinen...

Alkuperäinen kirjoittaja Lollo:
Riippu tietysti millainen ranta ja miten sinne mennään ym. Kyllä ä päästäisin. me ainakin tuon ikäisenä oltiin pikkukylän maauimalassa kavereiden kesken. :)

Matkaa noin kilometri, pyörätietä koko matka, pyörillä menisivät. On sellainen pieni hiekkakuoppa, vieressä vapaapalokunta. Yleensä on aika paljon väkeä siinä, lähimmälle oikealle (meren) rannalle kuitenkin on matkaa lähes 10 kilometriä.

En tiedä, tytöt eivät vielä ole soittaneet, taitavat nukkua vielä, tämä ystävä kun on yökylässä meillä. Täytyy katsoa kun soittavat, josko kello oisi jo niin että voisivat sen isännän sieltä herättää vahdiksi mukaan.

Mä kävin rannalla kaverin kanssa n.8.9vuotiaana. Me kumpikin osattiin kunnolla uida (veden äärellä molemmat asuttu pienestä asti) ja reitti uimarannalle oli tuttu (pyörätie), koska samaa reittiä sotkuttiin pyörällä kouluun joka päivä. Rannalla oli aina tuttua porukkaa, joten jos olisi jtn sattunut, olisi apua ollut lähellä.

Itse olen kai tuon ikäisenä kyllä käynyt. Ja muistan, että kaverin kanssa jo ekaluokkalaisena eli n. 7 vuotiaina käytiin useinkin uimahallissa kahden, mutta siellä toki on kumminkin uimavalvoja. Me kyllä oltiinkin aika taitavia uimareita.

Minä en uskalla päästää meidän 9-vuotiasta vielä kavereiden kanssa uimaan, vaikka hän osaa jo uida ihan kunnolla.
Ison poikalauman meno on välillä niin vauhdikasta, että siinä ei paljoa huomattais yhden katoamista... Siksipä minä vahdin siellä poikaa kuin haukka ;) Muiden vanhempia ei ole rannassa näkynyt, joten siksikään en poikaani päästä kun olisivat kaikki keskenään siellä uimassa.

Vesi on niin vaarallinen elementti,siellä ei tarvi kuin "pikkumoka" sattua ja se voi olla jo menoa...
Kukin tietenkin tekee omat päätöksensä lastensa uimisen suhteen, mutta meillä ei poika kyllä ui vielä ensivuonakaan ilman aikuisen valvontaa. :)

Meillä on 11-v ja 10-v käyneet kaverin kanssa uimassa, ilman aikuista. Ovat molemmat sen verran vastuullisia ja tolkkuja tyyppejä, että olen uskaltanut päästää. Puhelin on heillä mukana, tarkat paluuajat sovitaan aina.

Yhteistyössä