minipill ja raskausepäily

• Viestiketjun aloittaja kikki
  • Ensimmäinen viesti
kikki
hei!
syön minipillejä ja kierto on ollut yleensä noin 25-27 päivää. tätä ehkäisyä käytettäessä on mahdollista, että kuukautiset jäävät pois, mutta minulla näin ei ole kertaakaan käynyt, tähän asti.
viimeiset menkat alkoivat 29. 03. -06 ja nyt kuukautiset ovat siis muutaman päivän myöhässä. olemme mökillä seuraavan viikon, kauppoja ei ole läheelläkkän... ja nyt iski epäilys raskaudesta. tissit ovat kipeät kuin mitkä ja mulla on lämmöt koholla, tavallisesti lämpö on noin 35,8 ja nyt se on melkein 37 astetta koko ajan. mulla on kuuma ja hikoiluttaa, vaikka muista ei ole mitenkään erityisen lämmintä.
en kaipaa mitään kehotuksia testaamaan, testaisin mielelläni, mutta lähimpään kauppaan on valtava matka. onko täällä ihmisiä, jotka ovat pillereitä käyttäessään tulleet raskaaksi? tunnetteko jonkun, jolle olisi käynyt näin. vauva ei olisi katastrofi, mutta vähän hermostuttaa. ja nyt sitten kuulostelen kroppaani jatkuvasti ja olen tuntevani vaikka mitä oireita... kiitos vastauksista jo etukäteen!

äitix2
Tulin raskaaksi kolme vuotta sitten käyttäessäni nimenomaan minipillereitä. Nehän ovat teholtaan yhditelmiä heikommat.
En suinkaan ole ainut jolle näin on käynyt...
Vaikka tuossa kirjoititkin että älkää kehoittako testin ostoon jne. niin parasta se kuitenkin olisi mahd. pian tehdä sillä jos olet raaskaana, pillerit eivät tee kovin hyvää mahdolliselle sikiölle.

Mietiskelijä
missä vaiheessa huomasit olevasi raskaana? Oliko sinulla jotain vuotoja, jotka muistuttivat menkkoja?

Minulla on sellanen tilanne, että unohdin yhden pillerin. Kuukautiset alkoivat 4päivää tavanomaista myöhemmin (muuten menkat olleet aina ssännölliset). Kuukautiset kestivät 5 päivää. Sitten oli 13päivää vuodotonta aikaa ja taas alkoivat menkat, jotka kestivät 3 päivää.
En tiedä, menikö tuon yhden pillerin unohtamisen vuoksi hormonitoiminta sekaisin vai mitä, mutta kyllä välillä tässä tulee mieleen, että pitäisiköhän testi tehdä.
Minulla käytössä Mini-pill.

joko ap sinun tilanteesi on selvinnyt?

kikki
metiköstä on kotiuduttu ja pari päivää sitten alkoi pieni verinen vuoto. siis todella niukka, sidettä hyvä kuin tarvitsin. vuotoa kesti kaksi päivää, nyt se sitten jo lopahti lähes täysin. kysyin asiasta lääkäriltä ja hänestä tilanne on normaali, ei tarvitse kuulemma hätäillä mahdollisesta raskaudesta. itsellä kyllä vielä mielessä itää pieni epäilyksen siemen, vai voisiko se olla mahdollisesti pelkkää toivoa... huomasin nimittäin ajattelevani innolla raskautta ja laskeskelinkin jo mahdollista tulevaa laskettua aikaa... valtava oli pettymys sitten kun huomasinkin kuukautisten alkaneen...
pitääpä varmaan alkaa miehen kanssa keskustella siitä vauvavaihtoehdosta ja ehkäisyn pois jättämisestä. järjellä ajatellen nyt ei vaan olisi esim. rahatilanteen ja opiskeluiden kannalta viisasta raskautta edes yrittää.

Yhteistyössä