Minäkö,mieheni vai molemmat tyhmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28562753]Niin no, mulla on lapsi joka on poika. Eli voin ihmisille puhua lapsestani poikana tai lapsena.[/QUOTE]

Minä taas tekstissäni erotin nuo noin, poika ja lapsi Ihan siksi,että tietäisi kyseessä olevan eri ihmiset. No metsään meni.
Helpompi niin kuin nuorempi poika ja vanhempi poika. Olisi pitänyt keksiä tekaistut nimet niin olisi ollut sit selkeämpi, kai.

[QUOTE="vieras";28562795]Eikös kannattanutkin kirjoittaa tänne? :) Uskon että auttoi ja asia selkeni huomattavasti![/QUOTE]

Tää oli tosi kannattava "retki" :D
Laitan viestiä toistekkin heti kohta ;)

Heti kun tulee joku aivan utopinen sössötysaloitus niin tietää,että se olen minä :D

[QUOTE="huhhuh";28562491]Tuo asia oli sinusta sekavaa,niinkö?

niin, vastasin noin kun en tiennyt varmaksi tarvitsenko autoa vaiko en. En tajunnut silloin,että mies onottamassa meidän autoa,kun mielestäni siitä oli jo sovittu,että käyttää pojan autoa[/QUOTE]

Meillä tuo en usko tarkoittaa että mies ottaa isomman auton ja mulle jää pienempi mihin ei kaikki edes mahdu. Ite kyllä varmistan joka ilta jos seuraavana päivänä menoa et mikä auto mulle jää. Tai sit sovitte että mies kulkee aina pojan autolla jos ei muuta sovita.
Eikö poika voi käydä vaihtamassa auton miehen työpaikalla?

Ei tuo erottaminen lapseksi ja pojaksi oikein toimi kuten jo varmaan huomasit. Mietis vaikka tällaista: "Tytölle nousi illalla kuume ja vatsa oli sekaisin. Lapsi kertoi että olivat syöneet mummolassa mansikoita." Vertaa: "Tytölle nousi illalla kuume ja vatsa oli sekaisin. Isoveljensä kertoi että olivat syöneet mummolassa mansikoita."

[QUOTE="vieras";28562887]Meillä tuo en usko tarkoittaa että mies ottaa isomman auton ja mulle jää pienempi mihin ei kaikki edes mahdu. Ite kyllä varmistan joka ilta jos seuraavana päivänä menoa et mikä auto mulle jää. Tai sit sovitte että mies kulkee aina pojan autolla jos ei muuta sovita.
Eikö poika voi käydä vaihtamassa auton miehen työpaikalla?[/QUOTE]

"Tai sit sovitte että mies kulkee aina pojan autolla jos ei muuta sovita."

Mä kun luulin,että se oli sovittu niin jo edellisenä iltana,mut ei miehen mielestä ollutkaan. Me molemmat tuon autoiluikäisen pojan kanssa käsitettiin asia niin.

Autoiluikäinen poika ei ole kotona kun lähti kaverin kyydillä Helsinkiin. Autolle ei ole siis nyt tarvesta jos ei satu mitään.

[QUOTE="huhhuh";28562892]Oivoieivoi :D Taas tuli sekavaa tekstiä,mut onneksi huomasit :D[/QUOTE]

Eikun utopinen on ihan selvän kuulonen sana kyllä.

En vaan tiedä mitä se tarkottaa, kun en oo ennen kuullu.

Alkuperäinen kirjoittaja selkeyttä;28562911:
Ei tuo erottaminen lapseksi ja pojaksi oikein toimi kuten jo varmaan huomasit. Mietis vaikka tällaista: "Tytölle nousi illalla kuume ja vatsa oli sekaisin. Lapsi kertoi että olivat syöneet mummolassa mansikoita." Vertaa: "Tytölle nousi illalla kuume ja vatsa oli sekaisin. Isoveljensä kertoi että olivat syöneet mummolassa mansikoita."

Joo ei toimi ja huomasin sen. Itselleni oli niin selvä,et en sitä ajatellut selkeästi kirjoittaessani.

Asia on kyllä selvennetty jo monesti joten en käsitä yhtään enää näitä huutelijoita ketkä ei vieläkäänymmärrä. Nyt on oltava lukemisen ymmärtämisessä jo vikaa tai on vaan laiska peesaaja ilman omaa mielipidettä :)

Itse ainakin kysyn tai luen ketjua eteen päin joe en aloitusta ymmärrä. Usein se selviää kyllä lukemalla. Tässäkin se ihan varmasti selviää.

[QUOTE="mikä on";28562929]Eikun utopinen on ihan selvän kuulonen sana kyllä.

En vaan tiedä mitä se tarkottaa, kun en oo ennen kuullu.[/QUOTE]

Olisi pitänyt kirjoittaa utopistinen

Itse valitettavasti käytin tuota utopinen-sanaa :)

[QUOTE="huhhuh";28562950]Joo ei toimi ja huomasin sen. Itselleni oli niin selvä,et en sitä ajatellut selkeästi kirjoittaessani.

Asia on kyllä selvennetty jo monesti joten en käsitä yhtään enää näitä huutelijoita ketkä ei vieläkäänymmärrä. Nyt on oltava lukemisen ymmärtämisessä jo vikaa tai on vaan laiska peesaaja ilman omaa mielipidettä :)

Itse ainakin kysyn tai luen ketjua eteen päin joe en aloitusta ymmärrä. Usein se selviää kyllä lukemalla. Tässäkin se ihan varmasti selviää.[/QUOTE]

Jos pitää 3 sivun verran selventää, että me muutkin tajuamme mitä tarkoitat, niin usko nyt; ulosannissasi on parantamisen varaa! Tekstisi oli erittäin sekava, ja ei ole ihme jos miehesi ei ymmärrä sinua!

[QUOTE="vieras";28562982]Jos pitää 3 sivun verran selventää, että me muutkin tajuamme mitä tarkoitat, niin usko nyt; ulosannissasi on parantamisen varaa! Tekstisi oli erittäin sekava, ja ei ole ihme jos miehesi ei ymmärrä sinua![/QUOTE]

No en ole sanonut missään vaiheessa että ei olisi kirjoittamisen taidossa vikaa. Mikä sulla on hätänä?

[QUOTE="vieras";28562988]Eikö nyt vaan voisi ostaa toista turvaistuinta jonka voisi sitten tarvittaessa kiinnittää siihen pojan autoon.[/QUOTE]

No minusta on tärkeämpää pitää kiinni sovituista asioista ja selventää mitä asioilla tarkoitetaan.

[QUOTE="huhhuh";28563023]No minusta on tärkeämpää pitää kiinni sovituista asioista ja selventää mitä asioilla tarkoitetaan.[/QUOTE]

Edelleen kannatan toisen turvaistuimen hankkimista kun aloittajan kyky selventää asioita on vähintäänkin kyseenalainen...

[QUOTE="vieras";28563047]Edelleen kannatan toisen turvaistuimen hankkimista kun aloittajan kyky selventää asioita on vähintäänkin kyseenalainen...[/QUOTE]

Tuon olen jo lukenut monesti ja olen asian ymmärtänyt :),mutta toista turvaistuinta en osta koska se jos mikä on miehen moka,että se on siellä autossa. Tällaisesta sovitusta asiasta pitää pitää kiinni.

Näin on ollut ennen tätäkin,että istuin jää kotia

[QUOTE="huhhuh";28562578]Varmaankin sitten näin,mutta itse en käsittänyt sitä,että mies on ottamassa meidän autoa kun toisin oli sovittu (minun mielestä)[/QUOTE]

Olisin ainakin kysynyt sen jälkeen, jos mies kerran kysyy "tarvitsetteko autoa" ja vastaat en usko ("tuskin, todennäköisesti en"), että miksi kysyi. Miehen kysymyksen olisin automaattisesti käsittänyt, että hän on viemässä sinulta autoa eli ei tarvitse miettiä kummassa se turvaistuin on.

Erikoista, että mies vielä käyttää pojan autoa eikä omaansa/teidän autoa. Jos poika vielä tykkää käyttää enemmän teidän autoa, miksei pojan autosta tule sitten miehesi auto jos sitä pääsääntöisesti pitäisi ajaa? Tai pojan autosta, isän auton ja teidän autosta sinun ja poikasi auto, jolloin mies joutuisi pyytämään lupaa jos haluaa erikseen ottaa sen sinun ja poikasi auton, jossa on turvaistuin. MIksi sitä kutsutaan poikasi autoksi, jos ei sitä käytännössä ole. Vai onko sinulle normaalia, että teillä on eri vaatekaapit ja sinä käyt miehesi vaatekaapilla aina ja mies sinun ja kysyt aina lupaa saatko mennä hänen vaatekaapilleen, jota kuitenkin sinun tulisi aina käyttää.

Ymmärrätkö ap?

Minusta ap on vähän "tyhmä" ja mies ihan perus mies joka sekaisin ap:n horinoista.

Olisit edes sanonut "en usko, että tarvitsen autoa, mutta älä ota sitä silti".

Yhteistyössä