Minä voin aivan suoraan sanoa, että en halua Suomelle presidentiksi homoa

Tämä alkaa menemään jo naurettavuuden huipentumaan.

Ensinnäkin, eikö jokaisella saa olla oma kantansa siihen kumpaa ehdokkaista pitää parempana. Eiköhän se mene niin, että jokaisella on omat mielipiteet. Oli meriitit mitkä oli. Niin toiset pitää Haaviston ajatusmaailmaa ja saavutuksia parempana. Toiset Niinistön.

Ymmärrän toki, että joillekkin on vaikeaa sulattaa ajatusta, että suomen presidenttinä on homo. Mutta naurettavaa lytätä toinen ehdokas kokonaan. Ja etenkin haukkua ja vähätellä ihmisiä jotka tahtovat äänestää Haavistoa. Tai toisin päin Haaviston kannattajat Niinistön äänestäjiä.

Herran jumala mitä ihmettä te aikuiset ihmiset luulette saavanne aikaiseksi hakkumalla ja vähättelemällä ja lyttäämällä toisten mielipitetä tai arvoja. Kasvakaahan aikuisiksi. Ja opetelkaa keskustelemaan ja väittelemään asiallisesti. Siitä jopa saattaa olla jotain hyötyä. Se jopa saattaa avata uusia väyliä katsoa ehdokkaitamme. Turhan päiväinen paskan jauhaminen ei johda yhtään mihinkään.

Tämä alkaa menemään jo naurettavuuden huipentumaan.

Ensinnäkin, eikö jokaisella saa olla oma kantansa siihen kumpaa ehdokkaista pitää parempana. Eiköhän se mene niin, että jokaisella on omat mielipiteet. Oli meriitit mitkä oli. Niin toiset pitää Haaviston ajatusmaailmaa ja saavutuksia parempana. Toiset Niinistön.

Ymmärrän toki, että joillekkin on vaikeaa sulattaa ajatusta, että suomen presidenttinä on homo. Mutta naurettavaa lytätä toinen ehdokas kokonaan. Ja etenkin haukkua ja vähätellä ihmisiä jotka tahtovat äänestää Haavistoa. Tai toisin päin Haaviston kannattajat Niinistön äänestäjiä.

Herran jumala mitä ihmettä te aikuiset ihmiset luulette saavanne aikaiseksi hakkumalla ja vähättelemällä ja lyttäämällä toisten mielipitetä tai arvoja. Kasvakaahan aikuisiksi. Ja opetelkaa keskustelemaan ja väittelemään asiallisesti. Siitä jopa saattaa olla jotain hyötyä. Se jopa saattaa avata uusia väyliä katsoa ehdokkaitamme. Turhan päiväinen paskan jauhaminen ei johda yhtään mihinkään.
tämä on menny jo siihen että ainoa oikea ajatusmaailma on se oma.

:popcorn:

• Tykkää
Reactions: moona81
"minä"
Seksuaalisen suuntautumisen ei todellakaan pitäisi vaikuttaa presidentin tehtävien hoitoon mitenkään. Ainoa mihin se kuitenkin ikävä kyllä vaikuttaa on presidentin julkisuuskuvaan. Kannattaa myös muistaa, että presidentin puolisolla on erittäin merkittävä rooli edustamisessa eteenkin ulkomaille päin. Ja vaikka unohdettaisiin täysin tulevan pressan puolison sukupuoli, niin eipä tarvitse paljoa miettiä, kumman itse haluaisin (siis sukupuolesta riippumatta) edustavan Suomea ulkomailla...

jassoo
[QUOTE="minä";25508506]Seksuaalisen suuntautumisen ei todellakaan pitäisi vaikuttaa presidentin tehtävien hoitoon mitenkään. Ainoa mihin se kuitenkin ikävä kyllä vaikuttaa on presidentin julkisuuskuvaan. Kannattaa myös muistaa, että presidentin puolisolla on erittäin merkittävä rooli edustamisessa eteenkin ulkomaille päin. Ja vaikka unohdettaisiin täysin tulevan pressan puolison sukupuoli, niin eipä tarvitse paljoa miettiä, kumman itse haluaisin (siis sukupuolesta riippumatta) edustavan Suomea ulkomailla...[/QUOTE]

No kumman? Ei sen mulle ainakaan tästä sun vihjailusta tullut selväksi. :)

Kummankin ehdokkaan puolisot aikovat jatkaa työelämässä vaikka kumppani valittaisiin presidentiksi. Joten enpä usko, että monesti kerkeävät mukaan vierailuille, kumpikaan heistä. Ei ole Arajärvikään juossut joka vierailulla Halosen mukana.

Ja tuo nyt on ihan blaablaata, että Suomen kuva jotenkin kärsisi koska presidentti on homo. Tämä on Suomessa iso asia, mutta ei toden totta ole kansainvälisessä politiikassa tai mediassa. Uskon myös, että näistä kahdesta kumppanista kumpikin osaisi hoitaa homman tarpeeksi hyvin kun tilanne niin vaatisi.

"hihihi"
[QUOTE="höh";25508557]Kekkosen jälkeen ei presidentin ole tarvinnut nussia vuorineuvosten puutteessa riutuvia emäntiä, joten haavistokin voi hoitaa nykyiset presidentin tehtävät.[/QUOTE]

:D

"vastaus"
No kumman? Ei sen mulle ainakaan tästä sun vihjailusta tullut selväksi. :)
No väännetään se sulle rautalangasta. Mielestäni Jenni on älykäs, koulutettu, osaava ja edustava henkilö edustamaan Suomea presidentin puolisona ulkomailla. Antonio on lähinnä vain "ihqu" ja hän ei älynsä ja koulutuksensa puolesta ole kovin edustava Suomen edustaja ulkomailla. :)

"vieras"
arvostan Haavistoa ja Niinistöäkin. Haluaisin Haaviston kaltaisen presidentin. Rehellisesti sanoen minulle on samantekevää onko presidentin puoliso eri sukupuolta kuin presidentti, mutta joka tapauksessa mielestäni Haaviston puoliso ei persoonana ole valmis edustustehtävään eikä osaa käyttäytyä - todella surullista, sillä pidän Haavistoa ylivoimaisesti parhaana presidentin tehtävään.

jaaa.
[QUOTE="vieras";25508679]Siis ihan oikeastiko uskot tuohon? Muistathan, että vaikka läntinen eurooppa on (luojan kiitos) melko liberaali, ei samaa voi todellakaan sanoa lopusta osaa maailman valtioista.[/QUOTE]

Ihan todellakin. Kyllä suuressa osassa maita on totuttu ottamaan vastaan vieraita, jotka tulevat hyvinkin erityppisistä taustoista, vaikkeivät länsimaita olisikaan. Ja vahvasti uskonnollisiin maihin ei sitten kumppanin edes tarvitse lähteä mukaan, jos se nyt siitä on kiinni.

Tämä ei missään tapauksessa ole asia, jonka antaisin vaikuttaa presidentin valintaan.

.)
Sivari tai ei, mutta Haavistolle on myönnetty sotilasansiomitali työstään kriisialueilla. Miten Niinistö resvervin kapteennai on ansioitunut armeijan harmaiden jäätyä taa?

"minä"
[QUOTE="vieras";25508816]arvostan Haavistoa ja Niinistöäkin. Haluaisin Haaviston kaltaisen presidentin. Rehellisesti sanoen minulle on samantekevää onko presidentin puoliso eri sukupuolta kuin presidentti, mutta joka tapauksessa mielestäni Haaviston puoliso ei persoonana ole valmis edustustehtävään eikä osaa käyttäytyä - todella surullista, sillä pidän Haavistoa ylivoimaisesti parhaana presidentin tehtävään.[/QUOTE]

Juuri tätä minä yritin epäselvästi sönköttää. :D

toisaalta
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25507270:
Se, että äänestätte Haavistoa pressaksi sen takia, että on homo, ei tee teistä tippaakaan suvaitsevaisempia ihmisiä. Se kertoo lähinnä siitä, ettette tajua politiikasta piirun vertaa.
Se, että sinä kuvittelet ihmisten äänestävän Haavistoa sen takia, että hän on homo, kertoo lähinnä siitä, että olet yksinkertainen.
Sinähän tässä olet se, joka ei tajua politiikasta piirun vertaa, jos annat oman ahdasmielisyytesi estää sinua äänestämästä poliittisilta kyvyiltään parasta ehdokasta.

• Tykkää
Reactions: Reesu<3
....
[QUOTE="vieras";25508816]arvostan Haavistoa ja Niinistöäkin. Haluaisin Haaviston kaltaisen presidentin. Rehellisesti sanoen minulle on samantekevää onko presidentin puoliso eri sukupuolta kuin presidentti, mutta joka tapauksessa mielestäni Haaviston puoliso ei persoonana ole valmis edustustehtävään eikä osaa käyttäytyä - todella surullista, sillä pidän Haavistoa ylivoimaisesti parhaana presidentin tehtävään.[/QUOTE]

Mielipideasia tämäkin. Mielestäni Antonio varmasti osaisi hoitaa homman tarpeeksi hyvin, seurattuani hänen haastatteluaan.

En tietenkään jättäisi äänestämättä Haavistoa tämän takia. Oikeastiko jollekin tämä olisi syy jättää äänestämättä?

Arajärvikin on kyllä fiksu mies, mutta hiljainen ja sisäänpäinkääntynyt. Ja hyvin ovat hekin pärjänneet.

Mä en äänestä homoa.

Äänestän ehdokasta joka mielestäni on pätevin hoitamaan presidentin tehtäviä, seksuaalinen suuntautuminen on täysin toisarvoinen asia.

Molemmat ehdokkaat ovat hyviä, mutta Haavisto edustaa paremmin arvojani ja edellisten työtehtäviensä myötä koen hänet paremmaksi virkaan. Presidenttihän on nykyään enimmäkseen edustusvirka.

"Jakke"
Olen äänestänyt aiemmin persuja, lähinnä jonkinasteisesta Islam- ja maahanmuuttokriittisyydestäni johtuen. Haavisto olisi muuten itselleni selkeä valinta, koska on hyvä jätkä ja ei ole demonisoinut persuja. Mutta kun katsoo tuota Haaviston ympärillä pyörivää "antijytky -jengiä" niin alkaa etoa. Haavisto on itseoivallinen "valtakunnan sovittelija", mutta tuo vihreä äärisuvaitsevaisto pistää miettimään.

Haaviston seksuaalinen suuntautuminen ei ainakaan tätä persuäänestäjää haittaa yhtään, mutta Haaviston puoliso on rattijuoppo, joka laskee pisteitä. Ei myöskään kauhean fiksulta vaikuta kyseinen herrasmies.

Yhteistyössä