Minä verran rajoitatte taaperoidenne tekemisiä?

• Viestiketjun aloittaja Touhukas 1v
  • Ensimmäinen viesti
Mitenkähän lattioiden pesu liittyy siihen tulevatko kulhot likaisiksi vai eivät? Meillä ainakin taapero SYÖ niitä kulhoja ja kauhoja ja kuola valuu pitkin leukaa ja räkää tulee nenästä...onko joku vielä sitä mieltä että parissakaan minuutissa ei astiat tule tässä tapauksessa likaisiksi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 10:05 Vieras kirjoitti:
Mitenkähän lattioiden pesu liittyy siihen tulevatko kulhot likaisiksi vai eivät? Meillä ainakin taapero SYÖ niitä kulhoja ja kauhoja ja kuola valuu pitkin leukaa ja räkää tulee nenästä...onko joku vielä sitä mieltä että parissakaan minuutissa ei astiat tule tässä tapauksessa likaisiksi?
Joo on, koska meidän taapero ei syö niitä vaan "kokkailee"!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 22:48 vieras kirjoitti:
No toki noin pieni ei ei sanaa vielä ymmärräkään, mutta ellet sitä käytä lapsi ei sitä myöskään opi ja se ei ole vain hetkellistä.
Meidän poika 1 v., tuntuu ainakin jo ymmärtävän ei-sanan. Tosin silloin kun itse sitä haluaa :D . Mutta useinmiten uskoo kun kielletään. Ja rahoituksiahan riittää: Kukkamultia ei tongita ruukuista, kasveja ei räplätä eikä syödä, kaukosäätimiin ei kosketa (tosin osaa jo laittaa telkkarin auki kakella, kun silmä vähän välttää), videoita ei räpelletä, uuniin ei kosketa jne. jne. Lista on loputon... Meillä ei oo tehty just muita muutoksia "olosuhteisiin" kuin uuniin laitettiin lapsilukko, koska saattaa kiskoa uunin luukun huomaamatta auki, kun silmä välttää, ja polttaa itsensä. Ja myrkylliset kasvit siirretty ulottumattomiin. Muuten olen sitä mieltä, että pitää vaan kieltää johdonmukaisesti, niin oppii parhaiten asiat sitä kautta. Eli joko Ei-sanalla, Tule pois-kehotuksella tai ensisijaisesti yritämme kiinnittää huomion muualle esim. jonkin lelun avulla.

aitikka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 14:29 äiti minäkin kirjoitti:
tuosta kieltämisestä... itseäni ainakin "ärsyttää" kun tulee niitä lapsia kylään jotka kotonaan saa tonkia kaappeja-laatikoita yms niitä sit jos erehdyt kieltämään voi luoja mikä huuto :eek: et onko sekään hyvä että kaikki on sallittu ja 1,5v lapsi ei SIEDÄ ei-sanaa ollenkaan kun kotona ei sitä ikinä tai harvoin käytetää?!? oma lapsi on 1.v ja tietää itse jo mihin ei saa koskea, pyörittää päätään ja sanoo ei... eikä ole monta kertaa tarvinnut opetella niitä asioita ku on heti kielletty asia ja siirretty lapsi tilanteesta pois... ja jos itse laitan ruokaa keittiössä annan muutaman muoviastian lapselle leikkiin (esim. kulho ja kauha) eikä niin että kaikki alakaapit on sallittuja ja saa tyhjentää..

Tosta kylässä kieltämisestä olen samaa mieltä ja ymmärrän hyvin, että emäntä haluaa pitää kaappinsa kunnossa. Ennen omia lapsia minuu ärsytti joskus ystävän luona sekin kun hän antoi oman lapsensa mellastaa. MUTTA...

Kiva jos sinun lapsi on nopea oppimaan ja uskoo heti. Meidän touhu taas on sen verran omapäinen, ettei kiellot pure pitkään vaan joka kerta täytyy kieltää samasta asiasta erikseen. Eikä ne äidin antamat kipot kauan kelpaa. itse täytyy päästä valitsemaan. Niin ne lapset on erilaisia. Toiset on tottelevaisempia kun toiset ja toisten tartte kokeilla kaikki itse. ;)

Tuosta kyläilystä sen verran, että ei mun mielestä ollu kovinkaan kiva, kun yhden työkaverin taapero oli meillä kylässä ja sen äiti anto taaperon esim. mennä meidän makuuhuoneeseen ja tonkia mun yöpöydän laatikkoa. Ei tulis mieleenkään antaa oman taaperon mennä vieraissa paikoissa noin henkilökohtaisiin paikkoihin (tosin tota yöpöytää ei kyllä saa kotonakaan tonkia).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 12:22 Ninni kirjoitti:
Tuosta kyläilystä sen verran, että ei mun mielestä ollu kovinkaan kiva, kun yhden työkaverin taapero oli meillä kylässä ja sen äiti anto taaperon esim. mennä meidän makuuhuoneeseen ja tonkia mun yöpöydän laatikkoa. Ei tulis mieleenkään antaa oman taaperon mennä vieraissa paikoissa noin henkilökohtaisiin paikkoihin (tosin tota yöpöytää ei kyllä saa kotonakaan tonkia).
Siis eikö makuuhuoneeseenkaan saa mennä? Just ton takia mua usein ahdistaa mennä kylään, kun mä en saa meidän lasta istumaan sylissä tai leikkimään paikoillaan vaan hän on erittäin ehtiväinen tapaus. Jos unohdun juttelemaan emännän kanssa hetkeksi, on tyttö jo ehtinyt tekemään vaikka mitä, vaikka kuinka yritän pitää silmällä. Kyläilystä ei yksinkertaisesti tule mitään, jos täytyy pelätä, minne kaikkeen lapsi ehtii koskea ja sitten tulee näitä pahoja puheita selän takana.

meil ei oo lapsilukkoja missään, enkä aijo ostaakkaan. esikoinen ei levittele tavaroita (muutako omia lelujaan ja nekin kerää yleesä ite pois) Keittiön kaapeille ei mee muutako sillo ko aletaan leipoon/tekeen ruokaa. Sillo tuo kipot ja vispilät (kova kaveri auttaan, titää mikä mikin on =) ), siis ne mitä tarvitaan. Olohuoneesta osaa valkata ite videon/dvd:n ja laittaa päälle jos on lupa katsoa. Vaatekaapeille ei mee muutako sillo ko tuuaan puhtaita vaatteita, laittaa vaatteita omille paikoilleen ja oven kii.. :D
Kuopuksen kans toivottavasti menee yhtä hyvin! Ainakin toistaiseksi on valosaa! =) =)
Muksut siis 2v ja 2kk sekä 9kk.. :heart: :heart:
Eikä oo tarvinnu juuri kieltää tahi käskiä..
Pannassa olevat paikat on pikku eteinen, roskiskaappi ja vessa (esikko saa mennä vessaan omin päin asioille) Mut eipä nuo oo ollu menosa ku ovet kiinni ja muuta touhua nii ei oo kiinnostanukkaan.. =)
Meillä on siis ilmeisesti päästy todella vähällä... :D Äitin pikku enkelit :saint: :saint:

Yhteistyössä