tuosta kieltämisestä... itseäni ainakin "ärsyttää" kun tulee niitä lapsia kylään jotka kotonaan saa tonkia kaappeja-laatikoita yms niitä sit jos erehdyt kieltämään voi luoja mikä huuto
et onko sekään hyvä että kaikki on sallittu ja 1,5v lapsi ei SIEDÄ ei-sanaa ollenkaan kun kotona ei sitä ikinä tai harvoin käytetää?!? oma lapsi on 1.v ja tietää itse jo mihin ei saa koskea, pyörittää päätään ja sanoo ei... eikä ole monta kertaa tarvinnut opetella niitä asioita ku on heti kielletty asia ja siirretty lapsi tilanteesta pois... ja jos itse laitan ruokaa keittiössä annan muutaman muoviastian lapselle leikkiin (esim. kulho ja kauha) eikä niin että kaikki alakaapit on sallittuja ja saa tyhjentää..
Tosta kylässä kieltämisestä olen samaa mieltä ja ymmärrän hyvin, että emäntä haluaa pitää kaappinsa kunnossa. Ennen omia lapsia minuu ärsytti joskus ystävän luona sekin kun hän antoi oman lapsensa mellastaa. MUTTA...
Kiva jos sinun lapsi on nopea oppimaan ja uskoo heti. Meidän touhu taas on sen verran omapäinen, ettei kiellot pure pitkään vaan joka kerta täytyy kieltää samasta asiasta erikseen. Eikä ne äidin antamat kipot kauan kelpaa. itse täytyy päästä valitsemaan. Niin ne lapset on erilaisia. Toiset on tottelevaisempia kun toiset ja toisten tartte kokeilla kaikki itse.