Minä tahtoisin saada kaksoset.

Keittiönoita
Mun siskonikin tahtoi. Mutta saikin yhden kerrallaan ja ensin ylivilkkaan pojan. Ja oli onnellinen, ettei sillä Vaahteramäen Eemelillä ollut kloonia :D Mitäpä jos ihan vaan antaisit luonnon päättää, montako kerrallaan tulee?
 
Et tosiaankaan tiedä riskejä, jos tuollaista toivomalla toivot. Monikkoraskaudessa on niin tavattoman paljon riskejä yksisikiöiseen verrattuna.Nisäkäslaji nimeltä ihminen on varustettu kohdulla, joka on tarkoitettu vain yhden sikiön kasvattamiseen kerrallaan, joten sangen suuri osa monisikiöisistä raskauksista päättyy tavalla tai toisella huonosti.

Terveisin äiti, joka kokenut kaksosraskauden alkupuolen, mutta jolla ei kaksosia ole :'(
 
ap vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:44 Keittiönoita kirjoitti:
Mun siskonikin tahtoi. Mutta saikin yhden kerrallaan ja ensin ylivilkkaan pojan. Ja oli onnellinen, ettei sillä Vaahteramäen Eemelillä ollut kloonia :D Mitäpä jos ihan vaan antaisit luonnon päättää, montako kerrallaan tulee?
On jo päättänyt kolmeen eri otteeseen. Eli nyt mä tahtoo kaksoset tai kolmoset :'(
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:47 ap vieras kirjoitti:
On jo päättänyt kolmeen eri otteeseen. Eli nyt mä tahtoo kaksoset tai kolmoset :'(
Noh, sitten vaan riittävän kattava Visa lompakkoon ja rapakon taakse. Siellä saa rahalla hedelmöityshoitoja, joissa kohtuun istutetaan vaikka 6 alkiota, jos niin haluat.
 
ap vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:46 Ellu kirjoitti:
Et tosiaankaan tiedä riskejä, jos tuollaista toivomalla toivot. Monikkoraskaudessa on niin tavattoman paljon riskejä yksisikiöiseen verrattuna.Nisäkäslaji nimeltä ihminen on varustettu kohdulla, joka on tarkoitettu vain yhden sikiön kasvattamiseen kerrallaan, joten sangen suuri osa monisikiöisistä raskauksista päättyy tavalla tai toisella huonosti.

Terveisin äiti, joka kokenut kaksosraskauden alkupuolen, mutta jolla ei kaksosia ole :'(
Olen pahoillani menetyksestäsi :'(

Mutta ei sen aina tartte mennä päättyä ikävästi, ei kaikilla. tiedän riskit. On ne riskit yksösraskaudessakin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:44 ap vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:42 Lunatic kirjoitti:
2 miestä samaan aikaan?
Eiköhän helpompiakin keinoja ole. En petä miestäni.
On toki helppoki konsti. Rakastellessa kierrätte paikallista kolme kierrosta vastapäivää ja kolme myötäpäivää. Mukana pitää olla jääkaira, 1500 Ladan ruosteeton konepelti ja pitkävartinen leivinlappio. Taatusti tulee kaksoset, nimittäin kertaakaan ei ole jäänyt tulematta, jos noin tekee. Ai niin, tää pitää siis ehtiä suorittaa tai syntyy yksi, laiha vauva. :(
 
äidillinen
Miehen työkaverin vaimo sanoi joskus luomukolmosiensa pienenä ollessa, että vaikka hän ei yhtään niistä kolmesta pois antaisi ja kaikkia suuresti rakastaa, ei hän toivoisi pahimmalle vihamiehellekään sellaista myllytystä.
Ja heilläkin yksi lapsista ilmeisesti oli jäänyt kohdussa "toisten jalkoihin" vähemmälle ravinnolle jne.
 
ap vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:44 ap vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:42 Lunatic kirjoitti:
2 miestä samaan aikaan?
Eiköhän helpompiakin keinoja ole. En petä miestäni.
On toki helppoki konsti. Rakastellessa kierrätte paikallista kolme kierrosta vastapäivää ja kolme myötäpäivää. Mukana pitää olla jääkaira, 1500 Ladan ruosteeton konepelti ja pitkävartinen leivinlappio. Taatusti tulee kaksoset, nimittäin kertaakaan ei ole jäänyt tulematta, jos noin tekee. Ai niin, tää pitää siis ehtiä suorittaa tai syntyy yksi, laiha vauva. :(
Aika huono, ei edes hymyilyttänyt ja mut saa sentään nauramaan to-del-la helposti :whistle:
 
ap vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:51 Florence kirjoitti:
Onko sulla minkälaisia syitä tuohon toiveeseen? Siis en millään pahalla kysy, mutta olisi kiva kuulla perusteita =) Olis tietysti söpöä vauvaa kaksinverroin, mutta entäs muuta?
Ihan sama syy kuin yksöseenkin, mutta siinä olisi tuplasti iloa. =)
Olisi toki työtäkin tuplasti, mutta en mä sitä pelkää =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:53 ap vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:44 ap vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:42 Lunatic kirjoitti:
2 miestä samaan aikaan?
Eiköhän helpompiakin keinoja ole. En petä miestäni.
On toki helppoki konsti. Rakastellessa kierrätte paikallista kolme kierrosta vastapäivää ja kolme myötäpäivää. Mukana pitää olla jääkaira, 1500 Ladan ruosteeton konepelti ja pitkävartinen leivinlappio. Taatusti tulee kaksoset, nimittäin kertaakaan ei ole jäänyt tulematta, jos noin tekee. Ai niin, tää pitää siis ehtiä suorittaa tai syntyy yksi, laiha vauva. :(
Aika huono, ei edes hymyilyttänyt ja mut saa sentään nauramaan to-del-la helposti :whistle:
Meikä taas hymyili lähes ääneen, ku mietin, miltä tuo touhu voi parhaimmillaan näyttää yleisön hurratessa. :/ :xmas:
 
todennäköisyyksistä
Meillä oli kolmisen vuotta sitten kaksosraskaus. Toinen alkio poistui keskenmenossa viikolla 7. Jostain luin, että todennäköisyys kaksosiin lisääntyy mitä useampia raskauksia on takana ja mitä vanhempi nainen on. Luulisin myös, että hormonihoidoilla on vaikutusta. Itsellä kaksosraskaus alkoi keskenmenon jälkeisessä kierrossa. Ilmeisesti keskenmenon jälkeen saattaa olla helpompaa tulla raskaaksi ja ainakin meidän tapauksessamme elimistö yritti korjata edellistä menetystä tuplilla huonolla menestyksellä. Koemme silti olleemme onnekkaita. Keskenmenon aiheuttamista ongelmista huolimatta saimme pitää toisen tulokkaan ja kaikista peloista huolimatta hän syntyi terveenä. Itse en ole koskaan toivonut kaksosia kaksosraskauksiin liittyvien riskien takia ja nyt osaisin jopa pelätä kaksosraskautta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:54 ap vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:51 Florence kirjoitti:
Onko sulla minkälaisia syitä tuohon toiveeseen? Siis en millään pahalla kysy, mutta olisi kiva kuulla perusteita =) Olis tietysti söpöä vauvaa kaksinverroin, mutta entäs muuta?
Ihan sama syy kuin yksöseenkin, mutta siinä olisi tuplasti iloa. =)
Olisi toki työtäkin tuplasti, mutta en mä sitä pelkää =)
Mites sitten olisi vaikka toinen lapsi heti perään? Jos nopeasti tärppäisi niin siinähän olisi sitten kaksi "vauvaa" kerralla hoidettavaina ja iloa tuplasti. =) =)

nimim. ikäeroa tasan 1v ;)
 
ap vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 00:15 vieras kirjoitti:
Mites sitten olisi vaikka toinen lapsi heti perään? Jos nopeasti tärppäisi niin siinähän olisi sitten kaksi "vauvaa" kerralla hoidettavaina ja iloa tuplasti. =) =)

nimim. ikäeroa tasan 1v ;)
Nuorin 7 v. :whistle:
 

Yhteistyössä