Minä oikeasti olen sitä mieltä, että lapsia saisi hankkia vain, jos

• Viestiketjun aloittaja yksi :)
  • Ensimmäinen viesti
Nih
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Mun mielestä kaikki lapsettomuushoitojen vastustajat voisivat vaihtaa osia meidän lapsettomien kanssa, eli lapset meille ja lapsettomuus heille. Olisi kiva tietää muuttuisiko mielipide yhtään...
Todella hyvä kommentti. Ja mielestäni sellaiset jotka on jo itse saaneet lapsia ovat maailman huonoimpia arvioimaan keiden on oikeus saada lapsia ja kenen on vaan tyydyttävä olemaan ilman lapsia sen takia ettei maailma ylikansoitu. Tälläisiä mielipiteitä omaavat olisvat itte voineet jättää ne lapset hankkimatta.
Minä olen sitä mieltä, että lapsettomat ovat maailman huonoimpia arvioimaan lapsettomuushoitoja, koska ottavat asian liian henkilökohtaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitin, että vanhemmat joita ei ole tarkoitettu vanhemmiksi eivät saa lapsia ihan luonnon tahdosta - miksi siihen pitäisi ihmisen puuttua??
Sun viestit on tosi ristiriitaisia.

Raha ratkaisee - eiku sittenkin luonnon tahto ratkaisee.
joo tossa vaiheessa tajusin provoksi. Kukaan EI voi olla noin yksinkertanen! Eihän?! :eek: :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Tarkoitin, että vanhemmat joita ei ole tarkoitettu vanhemmiksi eivät saa lapsia ihan luonnon tahdosta - miksi siihen pitäisi ihmisen puuttua??

joo tossa vaiheessa tajusin provoksi. Kukaan EI voi olla noin yksinkertanen! Eihän?! :eek: :D
Ei ole mitään ristiriitaa - aloituksen tein eri aiheesta, mutta olin ja olen samaa mieltä siitä, että lapsettomuushoidoille ei ole mitään perusteita (sekä luonnonvastaista, että kallista).

Ja ei ole provo.

nasu
Alkuperäinen kirjoittaja marja:
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Mun mielestä kaikki lapsettomuushoitojen vastustajat voisivat vaihtaa osia meidän lapsettomien kanssa, eli lapset meille ja lapsettomuus heille. Olisi kiva tietää muuttuisiko mielipide yhtään...
Todella hyvä kommentti. Ja mielestäni sellaiset jotka on jo itse saaneet lapsia ovat maailman huonoimpia arvioimaan keiden on oikeus saada lapsia ja kenen on vaan tyydyttävä olemaan ilman lapsia sen takia ettei maailma ylikansoitu. Tälläisiä mielipiteitä omaavat olisvat itte voineet jättää ne lapset hankkimatta.
olen ihan samaa mieltä!

?
Ei ole mitään ristiriitaa - aloituksen tein eri aiheesta, mutta olin ja olen samaa mieltä siitä, että lapsettomuushoidoille ei ole mitään perusteita (sekä luonnonvastaista, että kallista).

Ja ei ole provo.
Ja lisäksi epäeettistä koko maapallon kannalta. Miksi toisaalla yritetään epätoivoisesti hillitä liikakansoitusta ja toisaalla tehtaillaan lapsia keinotekoisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Ja ei ole provo.
Ja lisäksi epäeettistä koko maapallon kannalta. Miksi toisaalla yritetään epätoivoisesti hillitä liikakansoitusta ja toisaalla tehtaillaan lapsia keinotekoisesti?
Jos uuden elämän synnyttäminen keinotekoisesti on tuomittavaa, niin miksi sitten jo alkunsa saaneen elämän ylläpitäminen keinotekoisesti ei olis tuomittavaa?

Mun mielestä taas lapsia ei saisi hankkia sellaisessa tilanteessa että niitä ei pystytä hoitamaan näillä nykyisillä tuilla (ja säästöillä ) 2 ensimmäistä ikävuotta!!

Lapsettomuushoidot taas pitäisi suoda rajatusti alle 30vuotiaille pariskunnille ja mun mielestä adoptiota pitäisi ehdottaa lapsettomille ihan todellisena vaihtoehtona (eikä niinkuin nyt että lapsen saaminen maksaa tuhottomasti ja kestää useita vuosia ), kun kuitenkin orpoja lapsia on, niin miksi heillä ei ole oikeutta vanhempiin?

noh
Minustakin kyllä omat lapset tulisi kyetä elättämään ilman mitään tukia. Paitsi yllättävissä tilanteissa tilapäisesti voisi turvautua tukiin - sehän eri tukimuotojen tarkoituskin on. Ei se, että niiden varaan rakennetaan koko elämä.

...

Ja ei ole provo.
Empatiakyky taitaa olla nyt joillakin kateissa...No onneksi suurin osa niistä, jotka asioista päättää ei ole ihan noin yksisilmäisiä. Harmi vaan, että tuollaisilla on lapsia, joille voi kätevästi ujuttaa noita "hienoja" mielipiteitään.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Ja ei ole provo.
No suurin osa kyllä maksaa ihan itse ne...joten haittaako sua että kuluttavat omat rahansa siihen kalliiseen. Ja hei eikös se tarkota että rahaa on joteeeeeenn...? :)

Ja kannatat ilmeisesti ehkäsyä niille joilla ei ole 10000000säästöjä. Luonnollistako? Vai pitääkö heidän pidättäytyä seksistä? Siihenkin voisi tehdä jonkun kieltolain! :)

Joo mulla taas hauskaa....:D

julietta
Tuommoiselle aloittajalle on jopa oikein, että reilun kymmenen vuoden päästä näkee, kun syntyvyys ei enää pidä väkiluvun määrää yllä, ja musulmaanit valloittavat maan. Siinäpähän kyselet niiltä säästöjen määrää, täällä on useampivaimoisessa perheessä muuten vain yksi 'vaimo' ja muut Suomen lain mukaan yh-äitejä.

Oikeastaan vain Maon Kiina on ollut vielä lapsivastaisempi kuin Suomi nyt.Kaikkialla muualla lapsissa on nähty edes jotakin hyvää, nythän pitäisi vain käydä baareissa, ajaa Maseratilla ja keskittyä itsensä vaalimiseen.

Tuosta tulotasosta: mulla välillä ollut huonosti palkattuja pätkätöitä, sitten vakituinen työ ja palkka alkanut nelosella. Olisinko siinä pätkätyövaiheessa ollut määritettävissä huonommaksi äidiksi kuin sittemmin pomovaiheessa?

Nyt 3 lasta, kaikki meillä käyttää vaatteita ja syö ruokaa, mannertenväliset lennot ovat kyllä jääneet vähemmälle..

?
Alkuperäinen kirjoittaja julietta:
Tuommoiselle aloittajalle on jopa oikein, että reilun kymmenen vuoden päästä näkee, kun syntyvyys ei enää pidä väkiluvun määrää yllä, ja musulmaanit valloittavat maan. Siinäpähän kyselet niiltä säästöjen määrää, täällä on useampivaimoisessa perheessä muuten vain yksi 'vaimo' ja muut Suomen lain mukaan yh-äitejä.
Mitä pahaa siinä on että Suomi monimuotoistuu?

?
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ja ei ole provo.
Empatiakyky taitaa olla nyt joillakin kateissa...No onneksi suurin osa niistä, jotka asioista päättää ei ole ihan noin yksisilmäisiä. Harmi vaan, että tuollaisilla on lapsia, joille voi kätevästi ujuttaa noita "hienoja" mielipiteitään.
Oliko sulla mitään argumenttia vai louskutatko vain leukojasi?

Joo-o. Elämä on niin mustavalkoista. On vain tämä tai tuo, ei mitään siltä väliltä. Onneksi meillä on viisas ap ynnä muut kaltaisensa kertomassa miten elämää pitäisi elää jotta kaikki olisi hyvin :saint:

bdt
Alkuperäinen kirjoittaja yksi :):
pystyy todistettavasti elättämään itse lapsensa - toki tilanteet voi muuttua, mutta silti esim. 5 vuotta eteenpäin olisi taattuna esim. säästöjen turvin...ennenkuin lupa lapsen hankkimiseen tulisi.

Olen muutakin mieltä, mutta jätetään ne mielipiteet tulevaisuuteen, etten liikaa järkytä teidän palstaanne.
Mutta eihän pelkkä raha pankkitililä vielä takaa mitään. Jos on taipuvainen pelaamaan, juomaan, ottamaan nappeja, masentumaan,eroamaan, tekemään rikoksia josta tulee sakkoja.
Kuka sitten antaisi luvan lapsen hankkimiseen ? Poliisi ? Ja olisiko tuo raha ainoa takuu. Eikö tutkittaisi enemminkin onko kaikki kammarit lämpiminä ?

Yhteistyössä