Minä kuvasin äsken tälläisen öttiäisen meidän vessan seinästä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Zoe-F
Ai caramba!! Kertokaas nyt joku mikä toi on? Nimittäin joskus vuosii sitte muistan, että mulla alko ilmestymään jalkaan sellasia pistosjälkiä, aina kaks vierekkäin, ja sitten ku lakanat vaihettii, ni peitosta pölähti tollanen :eek: Asuttii sillo omakotitalossa.
 
ap
Joo se on siis kirjaskorpioni eli valeskorppareihin kuuluva ja täysin harmiton, itseasiassa hyötyeläin. Toi kyseinen kuvassa oleva yksilö on kuitenkin jo kuollut. Mun on pakko tappaa kaikki tommoset, vaikka ne ois muka miten hyödyllisiä kun en kestä tollasia. Vessassa satunnaisesti törmään noihin, usein ne on hieman pienempiä mitä toi oli. Tolla oli toi itse kroppa ehkä 2-3mm pitkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Ai caramba!! Kertokaas nyt joku mikä toi on? Nimittäin joskus vuosii sitte muistan, että mulla alko ilmestymään jalkaan sellasia pistosjälkiä, aina kaks vierekkäin, ja sitten ku lakanat vaihettii, ni peitosta pölähti tollanen :eek: Asuttii sillo omakotitalossa.
En usko, että valeskorpioni on ollut asialla. Jos tarkemmin mietitään, niin todennäköisemmin se on ollut metsästämässä niitä purijoita.
 

Yhteistyössä