Minä en ymmärrä miksi jotkut tekee lapsille fb-profiileja..

minä
mulla ei oo ees käynyt mielessä mutta nyt kun tämä oli niin täähän on loistoidea.. mun tyttö on katsonut muutamaa peliä mitä itse pelaan ja pyytänyt että saisko pelata.. voi olla että teenkin tekaistun nimen että pääsee pelaan. tyttö täyttää 9v tänävuonna
 
Mä en ihan oikeasti ymmärrä sitä että mitä liikkuu vanhemman päässä näyttäessään oivaa esimerkkiä lapselleen siitä ettei sääntöjä saatikka lakia tarvitse totella?

Kyllä on kova pala ollut 8-vuotiaalle tytölleni kun profiilia ei sinne saanut luoda, yli puolella hänen luokkalaisillaan on ja tavallaan sydäntä särkee ajatus, miten tuo fb jakaa jo tuossa iässä lapset tiettyyn ryhmään. On ne jotka siellä saavat olla ja sitten ne jotka eivät saa. On omakin lapsi tavallaan jäänyt joistain asioista ulkopuolelle kuin ei tiedä mitään peleistä, joita muut siellä pelaavat jne.

Älyttömäks mennyt koko touhu.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
mulla ei oo ees käynyt mielessä mutta nyt kun tämä oli niin täähän on loistoidea.. mun tyttö on katsonut muutamaa peliä mitä itse pelaan ja pyytänyt että saisko pelata.. voi olla että teenkin tekaistun nimen että pääsee pelaan. tyttö täyttää 9v tänävuonna
Eipä se tekaistu nimi auta siinä, mitä kaikkea sen lapsen saatavilla on siellä fb:ssä, esim. niitä tyhjänpäiväisiä testejä.
 
en ymmärrä minäkään, jos on ikärajat niin on ikärajat eikä minusta ole mitenkään fiksua opettaa lasta valehtelemaan ja keksimään kiertotie jos keskitään ikää ja muuta. Sehän on melkein samaa kuin sanotaan että saat sinä valehdella kun menet tupakkaa ostamaan tai kaljaa, pue vaan äidin peruukki ja silmälasit vaikka tai lainaa sitten isosiskon henkkareita. JA jos rahat ei kaupassa riitä,niin ota vaan jotakin ja pistä taskuun jne. ja lainaa isän luottokorttia ja tilaa sitten jotakin netistä.
Huonoja esimerkkejä joo, mutta esimerkkejä valehtelusta ja siitä että säännöistä ja määräyksistä ei piitata ja opetetaan lapsillekin se
 
f
Pelejä on varmasti muuallakin, mielestäni tuolla syyllä ei ole fiksua tehdä profiileja. Säännöt on säännöt. Siellä on niin paljon materiaalia, jotka ei ole lapsille hyväksi!
 
mum
Aihe josta ollaan juuri 10-v. kanssa väännetty. Ensin olin et ehdoton EI ja nyt olen myöntymässä. Omaa nimeä ja kuvaa ei tulisi ja siskot toimisi valvojina ja heillä myös tunnukset ja salasanat. Eli perheelle avoimesti tai ei ollenkaan.
Kyllä nuo sinne itsenäisestikkin osaavat mennä jos ei lupaa heltiä.
 
En minäkään ymmärrä. Sit ne pikkuiset vielä pyytää kaveriksi. En halua hyväksyä ihan vaan sen takia, että mun fb-turinat ei kaverien lapsille kuulu eikä ton ikäisten tartteis missään nimessä olla fb:ssä.
 

Yhteistyössä