Minä en ymmärrä että miten joku uskaltaa mennä metsään.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Joutsenia kyllä varoisinkin (kovat on siiven iskut!) etenkin pesimäaikoina/kun tällä on poikaset, samoin muita suuria eläimiä tällaisina aikoina. Pääsääntöisesti elukat ovat jo kaukana siinä vaiheessakun sinä saavut vaikka eläinten suosimalle ruokailupaikalle, etenkin jos tuuli on suotuisa. Olen huomannut, että eniten kontaktiin eläinten kanssa pääsee kaupungeissa. Minä olen ollut Ruutinkoskella perhostamassa ja parin metrin päästä minusta hele-vetin iso hirvi ui joen yli ja nousi vierestäni maalle. Silloinen poikaystäväni heitti vavan jonkkaan ja läks karkuun, minä pällistelin paikoillani silmät suurina ja monttu auki - oli kuulkaa upea näky!:love:

edit. Ruutinkoski sijaitsee Helsingin keskustan tuntumassa (n. 15 min päässä keskustasta).
Hieno hirvihavis. Aikoinaan oltiin kavereiden kanssa Norjan Lapissa perhostelemassa, kun seisoin siellä vedessä niin sekin oli elämys kun poro tuli selkäni takaa ja kahlasi aivan vierestä joen yli.

Yksi kaveri oli aiemmalla reissulla on kuullut karhun vihellyksen, silloin oli tullut kiire lähteä pois paikalta 😁

Se on luonnollista että joutsenet puolustaa pesäänsä tai jälkeläisiään, mutta ei ole mitään vaaraa kun ei mene niiden lähelle, vaan kunnioittaa niitä ja katselee pienen matkan päästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä