Minä päivänä keppostellaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itkuvirsiäkö sitä pitäisi veisata koko päivä ja yö?

Päivällä käydään haudalla, illalla rellestetään. Elämään kuuluu sekä ilo että suru.
Kyllä, pikkuisen itkua pittää pietellä koko päivä ja hartaudella viettää koko päivä. Ei me sentäs mitään meksikolaisia olla jotka kuolleiden muistoksi kaivaa vainajat haudoistaan ja kuljettavat niitä karvevaalikulkueissa pitkin katuja ja rellestävät ja hyi olkoon pitävät hauskaa!

Kyllä, pikkuisen itkua pittää pietellä koko päivä ja hartaudella viettää koko päivä. Ei me sentäs mitään meksikolaisia olla jotka kuolleiden muistoksi kaivaa vainajat haudoistaan ja kuljettavat niitä karvevaalikulkueissa pitkin katuja ja rellestävät ja hyi olkoon pitävät hauskaa!
Ja miten se niitä kuolleita läheisiä auttaa?
Itse mielummin muistan lämmöllä (ympäri vuoden) ja mietin niitä hyviä hetkiä, joita heidän kanssaan sain viettää. Vähän voi haudalla itkua tirauttaa, mutta ei se ole keneltäkään (varsinkaan vainajilta) pois, vaikka jatkaa elämäänsä ja vaihtaa nauruun.

Ja miten se niitä kuolleita läheisiä auttaa?
Itse mielummin muistan lämmöllä (ympäri vuoden) ja mietin niitä hyviä hetkiä, joita heidän kanssaan sain viettää. Vähän voi haudalla itkua tirauttaa, mutta ei se ole keneltäkään (varsinkaan vainajilta) pois, vaikka jatkaa elämäänsä ja vaihtaa nauruun.
Luterilaisuuteen kuuluu että kaikki pitää olla aina synkkää
Ilakointi on lähes syntiä

Nyt olen ällistynyt! Ihanko oikeasti Suomessa vietetään Halloweeniä kiertelemällä ovilla keppostelemassa ja karkkia keräämässä??? Mistä lähtien :O ?

Pakko sanoa, mutta typerää. Pääsiäinen on meillä sellainen hyvä perinne ja pyhäinpäivällekin on omat tapansa.

Luterilaisuuteen kuuluu että kaikki pitää olla aina synkkää
Ilakointi on lähes syntiä
Nyt olen ällistynyt! Ihanko oikeasti Suomessa vietetään Halloweeniä kiertelemällä ovilla keppostelemassa ja karkkia keräämässä??? Mistä lähtien :O ?

Pakko sanoa, mutta typerää. Pääsiäinen on meillä sellainen hyvä perinne ja pyhäinpäivällekin on omat tapansa.
Hitsi kun tietäisin teidät osoitteet...

Tietäisin, minne ainakin mennä keppostelemaan :p

Oikea minun vastaushan tähän olisi ollut että en tiedä.
Siis sitä koska pitäisi keppostella ja kerjätä tuntemattomilta ihmisiltä karkkeja.
Kunhan omaksi ilokseni yritin vedättää kaikkia.
En onnistunut kovin hyvin. Näytöt Putinin trollitehtaalle pitää hakea vielä jostain muualta.

Aprillipäivä on sitä varten, ei kuolleiden muistopäivä
Itkuvirsiäkö sitä pitäisi veisata koko päivä ja yö?

Päivällä käydään haudalla, illalla rellestetään. Elämään kuuluu sekä ilo että suru.

:whistle: Pitääkö vääntää rautalangasta. Nämä eivät tapahdu samana päivänä. perjantaina eli pyhäinpäivän aattona saa hullutella ja seuraavana päivänä on sitten hyvä rauhoittua ja hiljentyä muisteloon ja käydä haudalla.

Hah hah, sinä päivänä rekkusi juoksevat itsensä niin näännyksiin kisujeni perässä, etteivät jaksa edes makkaraa sen jälkeen syödä... miau :D
No tähän vielä vastaan mutta poikkeuksellisesti asiallisesti. Pelastin yhden kissan tässä taannoin koirani suusta just ja just ennenkuin se olisi syöny tai ees purru sitä pahemmin. Ei siinä kissalla vaikka juoksi niin nopeasti kuin pystyi niin ollut mitään mahdollisuuttakaan. Typerä kun oli (niinkuin kissat yleensä) ei edes yrittänyt puihin kiivetä.

Suomessa olisi hyvä jos vietettäisi halloweenia enemmin, ihan kunnolla. voidaan unohtaa vaikka aprillipäivä ihan hyvin. Halloween on parasta, on mystikkyyttä, haamuja kauhutarinoita,muuta :love:

No tähän vielä vastaan mutta poikkeuksellisesti asiallisesti. Pelastin yhden kissan tässä taannoin koirani suusta just ja just ennenkuin se olisi syöny tai ees purru sitä pahemmin. Ei siinä kissalla vaikka juoksi niin nopeasti kuin pystyi niin ollut mitään mahdollisuuttakaan. Typerä kun oli (niinkuin kissat yleensä) ei edes yrittänyt puihin kiivetä.
Oli varmaan uros.
Ne ovat.
Lajista riippumatta.

• Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä