MINÄ olen kateellinen kaikille niille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä Äiti

Vieras
Joilla on mies iltosin kotona kaverina laittamassa lapsia nukkuun :'( :/ :( ja kateellinen niille myös joilla mies ei ole koko vuorokautta putkeen töissä...

Olen vaan monesti miettinyt et miksi se mies siellä viihtyy niin hyvin? Paremmin töissä ku kotona? Ja jos on vapaapäivä niin sit lähtee veljelle avukso töihin... :headwall: Minähän en tarvi apua täällä kotona 4lapsen kans. Enhän tarvi. Minähän olen niin hyvä ja kerkeävä ja jaksava et ei täällä miehiä kaivata :ashamed: :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:21 vieras kirjoitti:
Eihän vain olisi sullakin tässä nyt peiliin katsomisen paikka?

Ei kärsi katsoa :laugh: On sellanen hiuskampaus että parempi olla katsomatta.
Mutta mitä tuolla tarkoitit?
En minä miehelle räyhää. Olen yrittänyt ymmärtää häntä ja puhua asiasta asiallisesti.

Meillä mies on viimeiset 4 vuotta osallistunut suhteellisen aktiivisesti iltarutiineihin.. Mitä nyt rakensi talon tässä välissä eikä silloin tietysti ollut juuri iltoja kotona. Nyt mua jännittää, kun tyyppi on vaihtamassa duunia ja siellä vaaditaan vähän enemmän taas joustoa työajoista. Lapsia on 3, joista pienin 4kk ikäinen.. On oikeasti ihan homma hoitaa koko porukka yöpuulle sovussa (niinkuin tänäänkin tein).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:19 Minä Äiti kirjoitti:
Joilla on mies iltosin kotona kaverina laittamassa lapsia nukkuun :'( :/ :( ja kateellinen niille myös joilla mies ei ole koko vuorokautta putkeen töissä...

Olen vaan monesti miettinyt et miksi se mies siellä viihtyy niin hyvin? Paremmin töissä ku kotona? Ja jos on vapaapäivä niin sit lähtee veljelle avukso töihin... :headwall: Minähän en tarvi apua täällä kotona 4lapsen kans. Enhän tarvi. Minähän olen niin hyvä ja kerkeävä ja jaksava et ei täällä miehiä kaivata :ashamed: :saint:

Mietin tässä , sinua nyt mitenkään loukkaamatta että kun aina ajatellaan että jos mies ei auta kotona ym.ym.niin asiat ei ole hyvin?Mielestäni joissain perheissä arki sujuu hyvin niinkin että mies ei sen kummemmin muuta tee kun,no,on mies :D

Mutta jos siitä joutuu toinen valittamaan tai tuntee huonoa oloa eikä jaksa niin silloin kaikki ei ole ookoo suhteessa.

Ihme pohdintoja , mietin vain mitä vastaisin sulle =) Jos tilanne ei mielytä , sano se miehelle,ettet jaksa tällaista?

p.s.Oma mies lähti aamuyöstä ja palaa ehkäpä perjantaina töistä...

ei ole tainnut isäntä teillä joutua ainakaan vähään aikaan muksuja itsekseen katsomaan....kyllä meidän isäntä antoi heti arvostusta ja tukensa, kun joutui useamman kk:n 2 iltaa viikossa katsomaan lasta, kun minulla oli kurssi. ja siis meillä ei ole kuin se yksi muksu...!

Kokeile tätä jo tv:stäkin tutuksi tullutta tekniikkaa ja järjestä itsellesi meno jota et voi enää perua....sit kysy seuraavana päivänä, et oliko hauskaa! :kieh:
Jos sanoo, että oli, niin ilmoita että "joo miula oiskin yks toinenkin meno tossa parin viikon päästä....." voi olla et puheet muuttuu ja asenne myös!

Toivottavasti tehoaa, katsos sen olen huomannut, joskus miehet ei vaan tajua millään.... \|O

Jotenkin hullua, että nainen on aina se, jonka oletetaan kantavan kaikesta päävastuun, ja mies sitten vähän auttelee jos suvaitsee.

Meillä on niin onnekas tilanne, että vastuu kannetaan yhdessä ja hommat menee puoliksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:27 Henrietta kirjoitti:
\

Mietin tässä , sinua nyt mitenkään loukkaamatta että kun aina ajatellaan että jos mies ei auta kotona ym.ym.niin asiat ei ole hyvin?Mielestäni joissain perheissä arki sujuu hyvin niinkin että mies ei sen kummemmin muuta tee kun,no,on mies :D

Mutta jos siitä joutuu toinen valittamaan tai tuntee huonoa oloa eikä jaksa niin silloin kaikki ei ole ookoo suhteessa.

Ihme pohdintoja , mietin vain mitä vastaisin sulle =) Jos tilanne ei mielytä , sano se miehelle,ettet jaksa tällaista?

No kyllä hän silloin auttaa kun sattuu olemaan kotona. Mutta on vaan niin hiton tärkeetä olla aina ''tienaamassa. ''

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:51 Minä Äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 21:27 Henrietta kirjoitti:
\

No kyllä hän silloin auttaa kun sattuu olemaan kotona. Mutta on vaan niin hiton tärkeetä olla aina ''tienaamassa. ''

Niin....se on joku miesten juttu tuo että pitää painaa töitä ihan hulluna..*varma tieto* :D

mun on pakko kommentoida tätä... Itselläni on mies joka tekee PALJON töitä. Mutta kun kotona on niin kyllä antaa kaikkensa lapsille. leikkii heidän kanssaan ja aina hoitaa iltarutiinit (minä teen iltapalan). Mutta harmittaa kun hän on välillä 5-20 töissä. ei kerkeä lapsiaan hereillä nähdä. kesälomaa ei pidä tänäKÄÄN kesänä ja ei ole pitänyt sitä viiteen vuoteen. Siis koko työssäoloaikanaan. Tilinauhaa katselin ja ukko on tehnyt "vaan" 75 tuntia ylitöitä tässä kuussa... Raha on sille niin pirun tärkeää....

No älä hyvä ihminen anna asian vaan olla jos tuntuu ettet jaksa!
Tosin,voiskohan ainakin osassa näistä tapauksista syynä olla se, että mies on ainoa joka perheeseen elantoa tuo, eli jos on iso perhe elätettävänä niin on sitten paljon sitä duunia painettava, ehkä miehistä tuntuu siltä?

Mulle on ollut ihan alusta asti selvää, kuten miehelle myös, että hän on yhtä lailla mukana kaikissa pojan jutuissa. :)

No mulla on ollu nyt putkeen n.3kk toi tilanne, että yksin oon ollu aamusta iltaan lasten kanssa. Mies lähtee klo.6.00 - 7.00 ja tulee kotiin 21.00-23.00.

Rakennuksella on rakentamassa meille taloo. Viikonloppuna loppuu tää h.elvetti, kun muutetaan. (Edessä enää se MUUTTOh.elvetti)

Kiitän Luojaani varmasti monta viikkoo siitä, että ollaan perheenä edes saman katon alla, vaikka rakentaminen jatkuu edelleen, kun vasta alakerta on suht valmis.

Kamalaa olis, jos AINA olis yksin lasten kanssa, siis että olis aina tämmöstä rakentamista tms...

Ja vapaapäiviähän ei oo ollu miehellä ollenkaan, että 7pv viikossa on menty. :/ \|O :/

Yhteistyössä