Minä muistan........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kenet muistat?

Kerro!
Naisen, jonka kanssa lupasin viettää loppuelämäni, rakastaa myötä ja vastoininkäymisissä, kunnes kuolema meidän toisistamme erottaa.
Niin me lupasimme toisillemme, selvittää kaikki välillemme tulevat "riidat", väärinymmärrykset, epäselvyydet joita tiesimme tulevaksi, sillä menimme naimisiin hyvin nopealla aikataululla, tuntematta toisiamme kovinkaan hyvin.
Kadun tekojani, ymmärtämättömyyttäni siitä, että olimme eläneet hyvin erilaisen elämän, emmekä ymmärtäneet toistemme sanoja, emmekä tekoja, menneisyyttämme joka oli liian erilainen pystyäksemme tekemään sitä mikä oli tarkoituksemme.
Olen uudessa liitossa, elämisen arvoisessa, mutta en pysty unohtamaan tätä naista, enkä unohtamaan sitä mitä me koimme lyhyen liittomme aikana.
nemo nisi mors.

Elämä ois kai turha ellei sen loppuessa olisi mitään mitä muistaa noin vahvasti.
Minä rakastin, todennäköisesti ensimmäistä ja viimeistä kertaa elämäni aikana.
Ei sitä voi unohtaa.

Pane minut sinetiksi sydämellesi,
sinetiksi käsivarrellesi.
Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema,
tuima kuin tuonela on sen kiivaus,
sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa,
eivät virrat sitä tulvaansa upottaa.
Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat
rakkauden hinnaksi,
häntä vain halveksuttaisiin."

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Haluan pois tästä elämästä.
Haluan kuulla Tallinnalaisen kamabaarin laulavan yhteen ääneen Bob Dylania.
Haluaisin uudelleen ajaa pitkin Mosel jokea ja pysähtyä pikkukyliin maistelemaan paikallisia viinejä.
Haluan kokea Kölnin tuomiokirkon koleuden ja hiljaisuuden, Kotkanpesän raikkaan ilman, Ranskan maaseudun mittaamattomat viljapellot, Berliinin egyptimuseon, Venetsian mätänevien kanavien tuoksun.
Ennen kuolemaani toivoisin pääseväni käymään Espanjalaisessa pikkukaupungissa nimeltään Colera, jonka näin junan ikkunasta Interreilillä vuosikymmeniä sitten ja ajattelin tänne haluaisin vielä kerran elämässäni palata.
Rakkautta ei saa ellei sitä ole valmis itse antamaan.
Minä en vain taida osata.