Alkuperäinen kirjoittaja Rania harmaana:
Minäkin haluaisin vauvan, mutta se ei ole mahdollista. Jos tapahtuisi ihme, niin pitäisin vauvan-mutta silti pelko vauvan sairastumisesta olisi kauhean suuri taakka kantaa. Miten ihminen voi lopettaa vauvakuumeilun? Yritän kohta lähteä lenkille aurinkoiseen kuulaaseen syyssäähän...yritän nauttia elämästä. Mutta koko ajan kroppa ja mieli huutaa vauvaa syliin..on tosi sekava olo ja surullinen. Mulla on kuitenkin kaksi lasta, en voi kokonaan hautautua vauvahaaveisiin. Eilen kattelin lasten vauvakuvia ja surku olo tuli -nuo ajat eivät palaa koskaan. Tämä olo tuntuu niin lapselliselta, onhan ihmisiä -jotka eivät koskaan saa omaa vauvaa ja minä olen saanut pitää kolmea omaa sylissä. Mutta minkäs teet...tuskaani lisää se, etten oikein pääse muutenkaan elämässä nyt eteenpäin. Jos olisin kovassa vauhdissa, en näitä vauvahaaveita miettisikään. Kun saisi edes noususuhdanteesta kiinni..mutta kun minusta tuntuu nyt niin huonolta--olen varma, ettei minua kohtaa enää mikään hyvä.
Anteeksi märehtiminen. Täytyy vain jaksaa odottaa ja yrittää kohti parempia aikoja.
Minä ajattelin ihan samalla tavalla. Minä en siis menettänyt meidän pientä, mutta koko ikähän tässä eletään sen tiedon kanssa että niin voi tapahtua hänen sairautensa vuoksi.
Ja ajattelin, että minä en ikinä uskalla, vaikka haluaisin. Sitten kuitenkin kävi niin, että tulin raskaaksi yllätyksenä. Ja ajattelin, että minä en tästä ikinä selviä, en ainakaan henkisesti. Alkuraskaus oli kamalaa, loppupuolella alkoi tulla kummallinen varmuus siitä, että tämä lapsi onkin terve. Ja kapinoin sitä vastaan, että ei tässä kuitenkaan käy hyvin.
Ajattelin myös, että en kestäisi synnytystä, enkä kestäisi enää vauva-aikaa joka edellisen lapsen kohdalla oli mustaa ja synkkää ja ahdistavaa. Ajattelin, että pelkäisin tämänkin vauvan kohdalla koko ajan.
Synnytyksessä sain kyllä paniikkikohtauksen. Mutta sen jälkeen on mennyt ihan hyvin. Alussa olin huolissani, mutta huoli väistyi koko ajan pikkuhiljaa. Luulin, että pelkäisin koko ajan. Mutta en pelkää. Tuntuu oudolta, että uskallan laskea vauvan kehtoonsa nukkumaan ja luottaa siihen, että hän siellä elää ja hengittää, vaikka minä en häntä olisi koko ajan vahtimassa.
Rinnalla kulkee koko ajan kuitenkin suru tuon keskimmäisen lapsen vauva-ajasta, sitä miten se ei ollut sitä mitä sen olisi pitänyt olla. Mutta ei tämä ole ollut lainkaan sellaista painajaista, mitä minä olin etukäteen kuvitellut.
Tämä onkin ihan tavallista vauva-arkea.
:hug: