Minä en ole koskaan äänestänyt. Onko muita samanlaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä äänestystavasta niin inhottavan tekee...?

Jotenkin se vaan on "noloa". :ashamed: Ensin täytyisi hakea henkilöllisyystodistuksen kanssa se lappu, sen jälkeen mennä koppiin, kun kaikki vaalivirkailijat ym. "tuijottaa". Sitten viedä se lappu sinne laatikkoon, että ääni leimataan ja vielä allekirjoittaa joku lappu. Hirveästi tuollaista paperinpyöritystä yhden äänen tähden.

Jotenkin se vaan on "noloa". :ashamed: Ensin täytyisi hakea henkilöllisyystodistuksen kanssa se lappu, sen jälkeen mennä koppiin, kun kaikki vaalivirkailijat ym. "tuijottaa". Sitten viedä se lappu sinne laatikkoon, että ääni leimataan ja vielä allekirjoittaa joku lappu. Hirveästi tuollaista paperinpyöritystä yhden äänen tähden.
Onko sulla sosiaalisten tilanteiden(kin) pelko?

Ajattelisin asian niin että jos ei ole edes yrittänyt sillä ainoalla mahdollisella tavalla vaikuttaa lopputulokseen niin sitten on ihan turha myös urputtaa päättäjien ratkaisuista.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Hirveintä olisi jos olisin ainoa äänestäjä siellä ja sitten inhottaisi se, että ihmiset miettivät kuinka kauan siellä kopissa olen. Tai toinen kauhukuva olisi se, että niihin äänestyskoppeihin olisi jonoa. Sovituskoppeihin ei minua niinkään inhota jonottaa, mutta kaikkiin tuollaisiin missä kysytään henkilöllisyystodistusta, niin niitä tilanteita inhoan yli kaiken.

kuinka sä voit matkustella,kun passintarkastus on kuitenkin aina edessä?

Sitä passintarkastusta inhoan. Mutta yleensä tosin passintarkastajat harvemmin kommentoivat ikääni PAITSI taas viime elokuussa, jossa passintarkastaja alkoi ihmettelemään ikääni miten voin olla näin vanha. En tykkää kyllä yhtään, siis tuosta suureen ääneen ihmettelystä.

[QUOTE="vieras";25455644]Ajattelisin asian niin että jos ei ole edes yrittänyt sillä ainoalla mahdollisella tavalla vaikuttaa lopputulokseen niin sitten on ihan turha myös urputtaa päättäjien ratkaisuista.[/QUOTE]

Siksipä juuri. Kun ei edes yritä vaikuttaa asioihin (esim äänestämällä), voi rauhassa sitten itkeä ja önnöttää kaikesta.

Kuulostaa siltä että sulla on sosiaalisten tilanteiden pelko.

Suurin syy on tuo henkilöllisyyden todistamisen vaikeus. En jaksa itsekään edes luetella kuinka monta kertaa minut on "nolattu" ihmettelemällä ikääni. Tämä alkoi kun olin 17-vuotias. Sen jälkeen tasaisin väliajoin on ihmetelty ja inhottaa aina ne tilanteet, kun osa ihmisistä jopa SUU AUKI ihmettelee. Enkä mielestäni edes näytä niin paljon nuoremmalta vaan ihan ikäiseltäni.

Vain kolmesti olen muistaakseni jättänyt äänestämättä. Kahdella kerralla olin vaihtanut vaalipiiriä juuri ennen vaaleja ja olisi pitänyt äänestää edellisen asuinpaikan vaalipiirin ehdokasta. Kolmannella kerralla olin jättänyt äänestyksen viime tippaan ja vaalipäiväksi tulikin mielenkiintoisempaa puuhaa kuin äänestäminen. Muutoin olen äänestänyt aina. Mielestäni sellaisella, joka on jättänyt äänestyksen väliin, ei ole oikeutta urputtaa vaalituloksesta seuraavaan kuuteen (tai useimmissa vaaleissa neljään) vuoteen.

• Tykkää
Reactions: moekoe

Yhteistyössä