Mimmoset ihmiset kuuntelee Cheekiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musafriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yksilövapaus;28981549:
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa!;)
Mun mielestä musiikin mausta ei voi kiistellä, enemmän mä pidän teitä arvostelijoita henkisesti köyhinä!

Yhyy. Onko persposki sun lemppariartisti?

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Meillä 6, 8 ja 10v tytöt ovat tykästyneet Cheekiin kun katsoivat pari jaksoa Vain elämää. Nyt laittavat Cheekiä soimaan Youtubesta aina kun annan luvan. Eikä se minua haittaa, kyllähän sitä kuuntelee (ja etenkin katselee). Omaa musiikkimakuani en osaa määrittää, teininä kuuntelin heavyä ja sitten trancea, nykyään niitä molempia ja suomalaisista Apulantaa ja Happoradiota siihen päälle. Palefaceakin välillä sanoitusten vuoksi. Cheek menee siinä sivussa ihan sujuvasti.

Mun mielestä musiikin mausta ei voi kiistellä, enemmän mä pidän teitä arvostelijoita henkisesti köyhinä!

musiikkimaku on tosi henkilökohtainen asia ja sen takia kertookin paljon ihmisestä. Joku joka kuuntelee vaikka Juha tapion kaksi puuta eikä koskaan kyllästy, ei ole sävelkorvaltaan kovinkaan musikaalinen. Hänen musiikkinsa ei sitä vaadi...on niin peruskauraa kun olla voi. Sanatkin hyvin tavallisen ihmisen ajatuksia. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta kertoo ihmisestä.

Sitten taas jotain angst rockia kuunteleva, jossa sanat tyyliin "vuodan verta vuoksesi, tapan itseni" kertoo että henkilö on ...no nuori ja rakastunut ja vähän naiivi. Mitä nyt näitä escape the fait... Three days graces pain..."pain without love...". Tuli kuunneltua joskus nuorena...enään ei innosta.

Chisu kertoo miesvihasta...

Cheek nyt sattuu olemaan sellaista "olen cool, mutta huorat kelpaa sänkyyn, olen niin symppis...". Vähän sellaista...no...keskenkasvuista.

On toki paljon ihmisiä, jotka eivät edes ymmärrä.sanoja tai kuulevat väärin. Joillekin se musiikki on ainoa tärkeä, mutta rapissa se musiikki ja sävel ole kyllä koskaan kovinkaan merkityksellinen. Kunhan jää päähän soimaan jollain perus melodialla. En usko että cheekkiä kuuntelevalle musiikki ole kovin tärkeässä asemassa elämää. Kunhan nyt on kiva joskus kuunnella jotain.

Moni tuntematon tai vähemmän tunnettu rap artisti on nimenomaan hyvä sanoissaan, mutta melodia niin mitätön ettei pääse radioon. Rapissa kai alunperin tarkoitus on olla hyvä suustaan...eli hyvät sanoitukset. Mitä nyt toisiaan vastaan kilpailevat kumpi osaa sanoa paremmin tuosta noin vaan. Rap maailma ei ole ihan mun juttu, mutta kyllä osa on ihan taitavia. Cheek ei kyllä niihin kuulu. Hän on tuotantoyhtiön tekemä hahmo, jolla on rooli ja musiikilla haetaan vaan sitä päähän soimaan jäämistä ilman merkitystä.

Itse tykkään kuunnella omaan elämään sopivia sanoituksia ja musikaalisia lahjakkuuksia. Joidenkin laulajien ääni on valloittava. Esimerkiksi massive attack teardrop on musiikillisesti hieno kappale. Yleisesti pidän kuitenkin esimerkiksi jessie j n äänestä (kuunnelkaa livenä)...tai vaikka pinkin äänestä mahtavine musiikkivideoineen. Pidän myös hänen sanoituksista...sopii omaan elämääni.

Ihmiset joiden musiikkikategoria on hyvin suppea, ovat yleensä muutenkin todella suppeita ja suvaitsemattomia toisia kohtaan. Korostetaan muka jotain omaa älykkyyttä joka on täyttä bullshittiä.
Tietyn musiikin kuuntelu ei tee kenestäkään tyhmempää tai älykkäämpää.

Mulla on laaja musamaku ja olen muutenkin avoin monille asioille. En koe itseäni rajoittuneeksi eikä ole tarvetta haukkua toisten musamakuja.

Nää itsensä korottajat on lähinnä säälittävän mustavalkoista sakkia. Samanlaisia kuin ruoalle nirsot "nypin sipulit pois kun yök ne on pahoja".

En ole koskaan ihannoinut mitään tiettyä artistia tai bändiä. Olen enemmänkin biisi-idoli. Jotkut kappaleet kolahtaa joltain artistilta kun toiset ei yhtään.

Voinkin ylpeänä todeta että myös osa Cheekin kappaleista kolahtaa ja tanssituttaa ;) Mutta en olekaan tosikko jolle kaikki elämässä pitää olla jotenkin ylevää ja hienoa :)

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
[QUOTE="vieras";28981600]musiikkimaku on tosi henkilökohtainen asia ja sen takia kertookin paljon ihmisestä. Joku joka kuuntelee vaikka Juha tapion kaksi puuta eikä koskaan kyllästy, ei ole sävelkorvaltaan kovinkaan musikaalinen. Hänen musiikkinsa ei sitä vaadi...on niin peruskauraa kun olla voi. Sanatkin hyvin tavallisen ihmisen ajatuksia. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta kertoo ihmisestä.

Sitten taas jotain angst rockia kuunteleva, jossa sanat tyyliin "vuodan verta vuoksesi, tapan itseni" kertoo että henkilö on ...no nuori ja rakastunut ja vähän naiivi. Mitä nyt näitä escape the fait... Three days graces pain..."pain without love...". Tuli kuunneltua joskus nuorena...enään ei innosta.

Cheek nyt sattuu olemaan sellaista "olen cool, mutta huorat kelpaa sänkyyn, olen niin symppis...". Vähän sellaista...no...keskenkasvuista.

On toki paljon ihmisiä, jotka eivät edes ymmärrä.sanoja tai kuulevat väärin. Joillekin se musiikki on ainoa tärkeä, mutta rapissa se musiikki ja sävel ole kyllä koskaan kovinkaan merkityksellinen. Kunhan jää päähän soimaan jollain perus melodialla. En usko että cheekkiä kuuntelevalle musiikki ole kovin tärkeässä asemassa elämää. Kunhan nyt on kiva joskus kuunnella jotain.

Moni tuntematon tai vähemmän tunnettu rap artisti on nimenomaan hyvä sanoissaan, mutta melodia niin mitätön ettei pääse radioon. Rapissa kai alunperin tarkoitus on olla hyvä suustaan...eli hyvät sanoitukset. Mitä nyt toisiaan vastaan kilpailevat kumpi osaa sanoa paremmin tuosta noin vaan. Rap maailma ei ole ihan mun juttu, mutta kyllä osa on ihan taitavia. Cheek ei kyllä niihin kuulu. Hän on tuotantoyhtiön tekemä hahmo, jolla on rooli ja musiikilla haetaan vaan sitä päähän soimaan jäämistä ilman merkitystä.

Itse tykkään kuunnella omaan elämään sopivia sanoituksia ja musikaalisia lahjakkuuksia. Joidenkin laulajien ääni on valloittava. Esimerkiksi massive attack teardrop on musiikillisesti hieno kappale. Yleisesti pidän kuitenkin esimerkiksi jessie j n äänestä (kuunnelkaa livenä)...tai vaikka pinkin äänestä mahtavine musiikkivideoineen. Pidän myös hänen sanoituksista...sopii omaan elämääni.[/QUOTE]

kirjoituksesi mutta ei kait nyt kukaan pelkkää cheekkiä kuuntele, varmasti muutakin? Niin leimataanko nyt ihminen tyyliin vajaaälyiseksi jos muutamasta cheekin biisistä tykkää?:o

Mulle käy Cheek siinä missä klassinen, heavy, iskelmä, punk tai miksei vanha jazz myös. Enkä kuuntele Novaa. Pidän todellakin itseäni kaikkiruokaisena musiikin suhteen.

kirjoituksesi mutta ei kait nyt kukaan pelkkää cheekkiä kuuntele, varmasti muutakin? Niin leimataanko nyt ihminen tyyliin vajaaälyiseksi jos muutamasta cheekin biisistä tykkää?:o

en väittänyt cheekiä kuuntelevia vajaa älyisiksi, mutta ehkä vähemmän musiikista ymmärtäväksi. Se että ei ymmärrä sisustuksesta tai vaikka kutoa villasukkia...tee kenestäkään vajaa älyistä, samoin kuin jos ei ole musiikkikorvaa. Enkä edes automaattisesti väittäisi cheekiä kuuntelevaa musiikillisesti lahjattomaksi, mutta jos lempiartisti on cheek, on se aika todennäköistä. Joku biisi voi koskettaa ihan yhden lauseen takia, vaikka loppu olisikin ihan mitätöntä. Tai joku kappale voi jäädä korviin soimaan tarttuvan melodian takia, mutta jos menee sanomaan "on tämä cheek lahjakas jötkä" en usko että henkilö ymmärrä kovin paljon musiikista. Mulle jää korviin soimaan usein ärsyttäviäkin kappaleita.

[QUOTE="kaikki";28981637]minä kuuntelen 38 v mun lapset kuuntelee 13-18v ystäväni 30-50v kuuntelee.ja nais puoliset tästä jengistä vielä katselee kin ihan mielellään;-)[/QUOTE]

Äidinkielen taitosi tukee hyvin musiikkimakuasi.

Tykkään kovasti, koska tulen hyvälle tuulelle. Koen lyriikat aidoiksi, tämän Jaren omista kokemuksista kertoviksi. Hän on mielestäni epätyypillinen suomalainen positiivisuudessaan. Ja voi olla syystä ylpeä. Karisma on jotakin mitä et voi määritellä, enemmän sitä cheekillä on kun Eino Grönillä tai Dannyllä. Mielestäni. "Ei voi sille mitään se tulee luannostaan...". Ihana nuori mies, Ihana! Ja fiksu! Nauttikoon nuoruudestaan ja eläköön terveenä ja pitkään! Olen 39v korkeasti koulutettu neljän lapsen äiti. Tunnen olevani 20v kun täysillä autossa kuuntelen vaik Sokka Irti. Antaa kaikkien kukkien kukkia, montaa lajia taidetta mahtuu maailmaan. Tykkään siis myös monesta muusta. Ihana Cheek!!!

• Tykkää
Reactions: marabou
[QUOTE="vieras";28981626]en väittänyt cheekiä kuuntelevia vajaa älyisiksi, mutta ehkä vähemmän musiikista ymmärtäväksi. Se että ei ymmärrä sisustuksesta tai vaikka kutoa villasukkia...tee kenestäkään vajaa älyistä, samoin kuin jos ei ole musiikkikorvaa. Enkä edes automaattisesti väittäisi cheekiä kuuntelevaa musiikillisesti lahjattomaksi, mutta jos lempiartisti on cheek, on se aika todennäköistä. Joku biisi voi koskettaa ihan yhden lauseen takia, vaikka loppu olisikin ihan mitätöntä. Tai joku kappale voi jäädä korviin soimaan tarttuvan melodian takia, mutta jos menee sanomaan "on tämä cheek lahjakas jötkä" en usko että henkilö ymmärrä kovin paljon musiikista. Mulle jää korviin soimaan usein ärsyttäviäkin kappaleita.[/QUOTE]

Millä perusteella Cheek ei ole lahjakas?

Kirjoitustaitokaan ei välttämättä paljasta ihmisen älykkyyttä mutta....

Ai kauhee mitä kriteerejä :D

Minä "tutustuin" Cheekiin ensimmäistä kertaa Kerran elämää -ohjelmassa ja opin pitämään hänestä ihmisenä.
Ja pidin hänen versioistaan kappaleista. Tosin räppi ei ole mun juttu ollenkaan ja pidinkin vain niistä kertseistä, joissa lauletaan. Ja Cheekin asenteesta.

Erikoisesti pidin Cheekin Puhelinlangat laulaa -versiosta, vaikka olen aina inhonnut ko. laulua. Elin jo siis silloin, kun K-H sitä lauleli. :D

En pidä Cheekin mörisevästä äänestä ja räppijutuista. Muuten ok tyyppi, voisi siirtyä laulavampaan musaan... :)

Ja millainen sitten olen. Aivan hirveen vanha ja valmis nukkumaan. :)

Cheekista tykkää kaikenlaiset ihmiset. Se vain elämää tv-sarja toi kyseisen artistin kaiken kansan artistiksi. Siitä tykkää ihmiset mummosta lapsenlapseen :)
Eikä se oo mikään kuunaamainen kakara kuten palstalainen eka sivulla häntä nimitti. Aikuinen mies, tietää mitä tekee ja tekee sillä rahaa sekä uraa.
Tykkään itsekin sekä mun lapse :heart:

Ei kun siitä voi nimenomaa voi, saa ja pitää kiistellä. Se ei tarkoita sitä, etteikö jokainen saa edelleen tykätä siitä mistä nyt tykkääkään.

[QUOTE="vieras";28981600]musiikkimaku on tosi henkilökohtainen asia ja sen takia kertookin paljon ihmisestä. Joku joka kuuntelee vaikka Juha tapion kaksi puuta eikä koskaan kyllästy, ei ole sävelkorvaltaan kovinkaan musikaalinen. Hänen musiikkinsa ei sitä vaadi...on niin peruskauraa kun olla voi. Sanatkin hyvin tavallisen ihmisen ajatuksia. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta kertoo ihmisestä.

Itse tykkään kuunnella omaan elämään sopivia sanoituksia ja musikaalisia lahjakkuuksia. Joidenkin laulajien ääni on valloittava. Esimerkiksi massive attack teardrop on musiikillisesti hieno kappale. Yleisesti pidän kuitenkin esimerkiksi jessie j n äänestä (kuunnelkaa livenä)...tai vaikka pinkin äänestä mahtavine musiikkivideoineen. Pidän myös hänen sanoituksista...sopii omaan elämääni.[/QUOTE]

Musiikkimaku varmasti kertoo ihmisestä jotain, mutta ei sitä nyt ihan noin yksinkertaisiin yleistyksiin pidä sortua.

Viimeksi muokattu:
En kuuntele populäärimusiikkia lainkaan.

Minä kuuntelen. Rakastan täällä miesvihaajaksi leimattua Chisua, en voi saada tarpeekseni Lana del Reysta ja aina vain eksyn kuuntelemaan Alanis Morissetteä (Uninvited on ikuinen lempparini häneltä). Coldplay saa hyvälle tuulelle, Jewel myös. Tori Amos vie jonnekin seesteiseen tilaan, tekee mieli vaikka maalata :D

Cheek soi puhelimessani lenkillä, vanha Cheek ja sellaisetkin biisit joista harva on kuullut koskaan mitään. Hänen lyriikkansa naurattaa, ja hänhän vittuilee välillä nimenomaan sellaisille ihmisille jotka eivät koskaan - hyi sentään - kuuntele mitään mainstreemeä.

Se on hauskaa, ja musiikin pitää minulle tuoda oloja. Beethovenia kuuntelin yhtenä toisena yhtä sumuisena aamuna ja se sopi siihen, samoin Chopin. En voi sanoa että olisin kovin kaikkiruokainen musiikin kanssa, koska niin moni tyyli ei vain uppoa. Mieluummin kuuntelen argentiinalaista tangoa kuin suomalaista, jos on pakko. Ja hevi, ei, ei ei...

Yhteistyössä