[QUOTE="vieras";28981600]musiikkimaku on tosi henkilökohtainen asia ja sen takia kertookin paljon ihmisestä. Joku joka kuuntelee vaikka Juha tapion kaksi puuta eikä koskaan kyllästy, ei ole sävelkorvaltaan kovinkaan musikaalinen. Hänen musiikkinsa ei sitä vaadi...on niin peruskauraa kun olla voi. Sanatkin hyvin tavallisen ihmisen ajatuksia. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta kertoo ihmisestä.
Sitten taas jotain angst rockia kuunteleva, jossa sanat tyyliin "vuodan verta vuoksesi, tapan itseni" kertoo että henkilö on ...no nuori ja rakastunut ja vähän naiivi. Mitä nyt näitä escape the fait... Three days graces pain..."pain without love...". Tuli kuunneltua joskus nuorena...enään ei innosta.
Chisu kertoo miesvihasta...
Cheek nyt sattuu olemaan sellaista "olen cool, mutta huorat kelpaa sänkyyn, olen niin symppis...". Vähän sellaista...no...keskenkasvuista.
On toki paljon ihmisiä, jotka eivät edes ymmärrä.sanoja tai kuulevat väärin. Joillekin se musiikki on ainoa tärkeä, mutta rapissa se musiikki ja sävel ole kyllä koskaan kovinkaan merkityksellinen. Kunhan jää päähän soimaan jollain perus melodialla. En usko että cheekkiä kuuntelevalle musiikki ole kovin tärkeässä asemassa elämää. Kunhan nyt on kiva joskus kuunnella jotain.
Moni tuntematon tai vähemmän tunnettu rap artisti on nimenomaan hyvä sanoissaan, mutta melodia niin mitätön ettei pääse radioon. Rapissa kai alunperin tarkoitus on olla hyvä suustaan...eli hyvät sanoitukset. Mitä nyt toisiaan vastaan kilpailevat kumpi osaa sanoa paremmin tuosta noin vaan. Rap maailma ei ole ihan mun juttu, mutta kyllä osa on ihan taitavia. Cheek ei kyllä niihin kuulu. Hän on tuotantoyhtiön tekemä hahmo, jolla on rooli ja musiikilla haetaan vaan sitä päähän soimaan jäämistä ilman merkitystä.
Itse tykkään kuunnella omaan elämään sopivia sanoituksia ja musikaalisia lahjakkuuksia. Joidenkin laulajien ääni on valloittava. Esimerkiksi massive attack teardrop on musiikillisesti hieno kappale. Yleisesti pidän kuitenkin esimerkiksi jessie j n äänestä (kuunnelkaa livenä)...tai vaikka pinkin äänestä mahtavine musiikkivideoineen. Pidän myös hänen sanoituksista...sopii omaan elämääni.[/QUOTE]
kirjoituksesi mutta ei kait nyt kukaan pelkkää cheekkiä kuuntele, varmasti muutakin? Niin leimataanko nyt ihminen tyyliin vajaaälyiseksi jos muutamasta cheekin biisistä tykkää?