Mimmoset ihmiset kuuntelee Cheekiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musafriikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Musafriikki

Vieras
Kuuntelenpas tässä Spotifystä musiikkia ja ihmettelen kun siellä on tämä Cheekin uusin (??) biisi kärjessä. Ja monia muita biisejä kuunnelluimpien joukossa. Ihmetyttää, että mitä porukkaa nämä Cheekin kuuntelijat on, koska itse en tunne ketään joka siitä pitäisi. En nyt sano, että kaikki yli kaiken inhoasivatkaan, mutta ei todellakaan kuulu suosikkeihin juuri kellään.

Onko se sitten teinit, jotka tämmöstä kuuntelee vai miten tuo suosio voi olla niin kova? Toki onhan tuolla kaikennäköistä muutakin aika tuubaa kärjessä, mutta kaipa niillä on sitten samaa sakkia kuuntelemassa...

No meillä fanittaa 3 vuotias, esiteinit tyttö ja poika sekä kolmekymppinen äiti ja mieskin kuuntelee muttei niin fani ole. Ja olemme korkeakoulutettuja eli ei tuosta musiikista pitäminen ole kiinni myöskään sosiaaliluokasta niin kuin ei iästäkään.

Minä ja lähes kaikki ystäväni. Kolmekymppisiä, sekaan mahtuu hyvin kouluttautuneita kuin vähemmän kouluttautuneita, kolmenkympin molemmin puolin, erilaisilla aloilla (niin johtotason tehtävissä kuin perusduunareitakin), ihan normaalityylisiä ihmisiä, sinkkuja, perheellisiä :D

Ah mikä ääni ;)

No eiköhän sitä kuuntele "kaikenlaiset" ihmiset. Mutta niitä ihmisiä kyllä yhdistää tietty "musiikkimauttomuus" ja se että kuunnellaan sitä mitä tuputetaan. En tunne yhtäkään samanaikaisesti musikaalista ja älykästä ihmistä, joka kykenisi kuuntelemaan Cheekin kipaletta kokonaan läpi. Varsinkaan tuota uusinta pakkosyöttöä, eli "Timantit on ikusia"...

Eli semmoset Nova/radiosuomipop- perusmassahan tämmösiä kuuntelee...

[QUOTE="Vieras";28981386]No meillä fanittaa 3 vuotias, esiteinit tyttö ja poika sekä kolmekymppinen äiti ja mieskin kuuntelee muttei niin fani ole. Ja olemme korkeakoulutettuja eli ei tuosta musiikista pitäminen ole kiinni myöskään sosiaaliluokasta niin kuin ei iästäkään.[/QUOTE]

Ei koulutustasosta (pelkästään), mutta väitänpä ettei kyllä kuykaan korkeakoulutettu + musikaalinen tuota musaa jaksa. Se vaan on yleensä niin...

Ne ihmiset, jotka eivät taatusti kuuntele klassista, jazzia, progea tai heavyä. Eli juuri nää "kaikkiruokaiset" musiikinkuuntelijat. Kaikkiruokaisuus = "No se mitä Novalta tulee..."

Hah hah.

Suoraan sanoen... no kaikenlaiset, mutta ei tosiaan oo mitään älykkömusaa. Mutta se tais selvitä jo näistäkin vastauksista. "Timantit on ikuisia", on kyllä todella etovan huono biisi. Kertosäe plagioitu vajaasti - uskomattoman surkeeta. Siis näin se vaan menee kun joku Teflon "Räppäri" lyö ittensä läpi televisiossa, niin sitten on keski-ikäisetkin naiset myytyjä.

No cheekin sanoitukset on usein aika köyhää ja sävel aikalailla samanlainen, mutta pakko myöntää että osa koukuttaa. Kyyneleet oli yksi joka jäi päähän soimaan vaikka sanat kovinkaan merkitykselliset. Mulle sanat usein tärkeitä ja cheekin musiikki on vähän köyhää sillä saralla. ...lyijykynä tai joku vastaava myös on ihan jees. Paremmat sanoitukset kuin keppiä heivaavalla nelikymppisellä pillusta puhuvalla Petri nygårdilla.

Semmoiset, joiden mielestä salatut elämät ovat laatusarja, seiska laatulehti, einesruoka kulinaristinen nautinto ja käsitys kauniista kodista on sotkan katalogi.

Semmoiset ihmiset kuuntelevat cheekkiä.

Minä kuuntelen. Tosin tästä uusimmasta en tykkää Timatin on ikuisia- en tykkää. Kaikista biiseistä en muutenkaan. Mutta ne joissa laulun sanat liippaa läheltä omaa kokemusmaailmaani ja joista san sitä kautta voimaa, niitä soitan kyllästymiseen asti :D Cheek on syntynyt keskosena ja on kaksonen, näitä asioita hän käsittelee muutamassa biisissään. Minulla on kaksoset jotka syntyivät keskosina. Varsinkin raskauden keskeytyminen ennenaikojaan ja lasten syntyminen ennenaikojaa tulee olemaan asia jota joudun käsittelemään pitkään. Harvassa ovat biisit jotka tämän takia vetoaisivat.

Kiva kuulla, että monet aivopesee lapsensa kuuntelemaan tuota sontaa. No se hyvä puoli siinä on, että kun lapset tulee teini-ikään, niin ne ainakin löytävät jotain muuta. Kuuntelin mäkin lapsuudessani iskelmää Kake Randelinista alkaen kun isä sitä aina soitti. Sitten kuulin kerran radiosta AC/DC:tä ja se iski kuin "high voltage rock'n'roll". Ei kulunut kauaa kun sain serkun kitaran ja aika pian aloin soittamaan... Noh ne oli aikoja ne...

Rap-paska on nyt niin keskiluokkaistettua, että sille käy vähän kuin heavylle aikoinaan. Siitä tulee koko kansa juttu. Toisaalta ei kunnon heavyä vieläkään soiteta peruskanavilla. Tosin ei kunnon rappiakaan - lähinnä koko kansan tuubaa, musiikin lenkkimakkaraa.

[QUOTE="vieras";28981470]Semmoiset, joiden mielestä salatut elämät ovat laatusarja, seiska laatulehti, einesruoka kulinaristinen nautinto ja käsitys kauniista kodista on sotkan katalogi.

Semmoiset ihmiset kuuntelevat cheekkiä.[/QUOTE]

No se on helppo uskoa. Tosin mä luulen, että tääkin jengi on nykyään niin ironista että huh huh. Ne tietää että Salatut ja Seiska ei oo laatua, mutta se on niin hassunhauskaa tykätä niistä. Sitten vaan kun jotain asiaa seurataan huumorilla tarpeeksi pitkään, niin onko sitten enää pelkkää ironiaa?

Cheekissä muuten ei pahemmin oo sitä ironiaa. Pelkkää sankarihenkistä kertomista siitä, että "mä oon niinku paras ja kaikki on itsestä kiinni". Omaperäistä - JUU.

Maailma on täynnä koskettavaa, kaunista ja mahtavaa musiikkia, sekä todella taitavia muusikoita.. Harmi vaan ettei valtaväestö näitä löydä, vaan tyytyvät kuuntelemaan sitä paskaa mitä heille syötetään.

Cheek on yhtä kaukana oikeasta räpistä ja hiphopista kuin kuu on maasta.

Kaikista genreistä konemusiikista heviin löytyy oikeasti hyvää musiikkia kun sitä vain etsii, eikä tyydy vain siihen että radiosoittopaska määrittelee musiikkimakusi.

No kohtuullisen järkyttynyt olin, kun tuttavan kertoi todella hienoista häistä, joissa oli kutsuvieraana. Kalliit puitteet pääkaupunkiseudulla, hienosta ravintolasta oma kokki paikalla (ei siis mistään Hesestä), 200 vierasta, hääpaikka saaressa merellä ja sinne omat laivakuljetukset, hääpari molemmat toisella kierroksella ja noin 40-vuotiaita. Ja sitten olivat todella pettyneitä, kun eivät olleet saaneet Cheekiä esiintymään aikataulusyistä. Kysyin tyhmän, että kuka v*ttu HALUAA Cheekin häihinsä, hemmetin kuunaama kakara! Vastaus oli, että "se on nyt niin in, se tekee paljon hääkeikkaa".

Mua kyllä säälitti se, että ihmiset, joilla on rahaa ei sitä tyyliä sitten ole. Eli katsotaan jostakin "Suomen suosituimmat artistit" -listasta ykkösnimi ja valitaan se omiin häihin näkymään törkeällä hinnalla täysin riippumatta siitä, pitääkö hääpari itseasiassa koko musasta tai sopiiko se teemaan ja tunnelmaan. Tärkeintä on voida jälkeenpäin vain sanoa, että meidän häissä oli Cheek...

Jos mun olisi pakko jossakin juhlatilaisuudessa valita Cheek kalustoon, palkkaisin sen ehkä blokkaamaan pöytiä sillä ehdolla, että pitää turpansa kiinni tai vaikka narikkaan tai yöllä kukskaamaan humalaisia autolla himaan.

No kohtuullisen järkyttynyt olin, kun tuttavan kertoi todella hienoista häistä, joissa oli kutsuvieraana. Kalliit puitteet pääkaupunkiseudulla, hienosta ravintolasta oma kokki paikalla (ei siis mistään Hesestä), 200 vierasta, hääpaikka saaressa merellä ja sinne omat laivakuljetukset, hääpari molemmat toisella kierroksella ja noin 40-vuotiaita. Ja sitten olivat todella pettyneitä, kun eivät olleet saaneet Cheekiä esiintymään aikataulusyistä. Kysyin tyhmän, että kuka v*ttu HALUAA Cheekin häihinsä, hemmetin kuunaama kakara! Vastaus oli, että "se on nyt niin in, se tekee paljon hääkeikkaa".

Mua kyllä säälitti se, että ihmiset, joilla on rahaa ei sitä tyyliä sitten ole. Eli katsotaan jostakin "Suomen suosituimmat artistit" -listasta ykkösnimi ja valitaan se omiin häihin näkymään törkeällä hinnalla täysin riippumatta siitä, pitääkö hääpari itseasiassa koko musasta tai sopiiko se teemaan ja tunnelmaan. Tärkeintä on voida jälkeenpäin vain sanoa, että meidän häissä oli Cheek...

Jos mun olisi pakko jossakin juhlatilaisuudessa valita Cheek kalustoon, palkkaisin sen ehkä blokkaamaan pöytiä sillä ehdolla, että pitää turpansa kiinni tai vaikka narikkaan tai yöllä kukskaamaan humalaisia autolla himaan.

cheek on tosiaan aika kaukana romanttisesta vai kenestä "huorat kelpaa sänkyyn, mut sä oot vaan se ainoo" on romanttinen ajatustapa.

Heh heh, Kaiutin... niin se on just, että raha ja tyylitaju eivät aina kulje käsi kädessä. Oikeesti olis kyllä sietämätön ajatus jos joku laittais ison kasan rahaa johonkin Cheekkiin. Siinä kyllä vituttais ja hävettäis samaan aikaan.

Vieras, annappas muutama esimerkki hyvästä musasta (konemusiikista ja heavystä) ...

mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä että tiettyyn musiikkiin kategorioidaan vain tietynlaiset ihmiset.

Mä kuuntelen iskelmää. Siis noin niinkuin suurimmaksi osaksi. Ja tanssilavoilla sain monesti kuulla että en näytä siltä kuin kuuluisin sinne. Jaa, no miltäs humppakansan pitäisi näyttää? :D

Eiköhän se ole vaan että jokaisella on vain omanlaisensa musiikkimaku, ei siihen ole tiettyä vastausta.

Miksi kaikkea pitää kritisoida?

Yhteistyössä