Miltä tuntuu epiduraalin laitto?

vieras
Mulla tuntu kipeälle, koska selkärangan nikamat olivat raskaudesta johtuen liian lähekkäin ja neulalla ei meinannut päästä sinne epiduraalitilaan, vaan piti tökkiä useamman kerran.

No siinä sivussa se meni..ainakin kolmannessa synnytyksessä...kakkosta en oikein muista mutta ekaa kertaa se sattui esikon synnytyksessä kun olin kaiken lisäksi yksin mutta onneksi kätilö oli kannustava :)

juu
Juu ei tosiaankaan tunnu missään, verrattuna niihin kauheisiin synnytyskipuihin. Eipä sitä juurikaan edes huomannut, vaan piikin jälkeen olo oli taivaallinen. Niin, jos lekuri sattuu laittamaan sen oikeaan paikkaan, toisessa synnytyksessä kun ei oikein osunut ja vaikutus tuntui vain oikealla puolella kehoa.... et silleen

Alkuperäinen kirjoittaja aropupu:
Ei tuntunu missään. Olin ilokaasusta niin sekasin, etten oikein edes huomannu koko juttua. Tein vain nukkumatin ja hoitajan ohjeiden mukaan. Ja sen jälkeen mikä autuus!!!
juuri näin. ja kolme supistustaki tuli siinä laiton yhteyessä mutta kestin ne niinku nainen :D

Ei tuntunu miltään... mut se ei ollu hirveen kiva kun nukahdin sitte ja mut herätettiin et nyt voit alkaa ponnistaa :whistle: kiva siinä sitte ihan unenpöpperössä alkaa ponnistaa ja epiduraalin vaikutuskin lakkas kesken kaiken :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Ei tuntunu miltään... mut se ei ollu hirveen kiva kun nukahdin sitte ja mut herätettiin et nyt voit alkaa ponnistaa :whistle: kiva siinä sitte ihan unenpöpperössä alkaa ponnistaa ja epiduraalin vaikutuskin lakkas kesken kaiken :kieh:
jee, joku muukin on just heränneenä ponnistanu! meillä tosin molemmat oli just heränneitä.
ja mulla ei ollu epiduraali vaan kohdunkaluan puudute joka onnistu loistavasti ja vaikutti viel sillon ku piti ponnistaa.

mut sillon ku on viimeiks laitettu ennen polvileikkausta epiduraali ni olin ihan satavarma että kuolen, lääkäri näät näytti sen neulan ja mulla on h*lvetillinen neulakammo.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tuntu kipeälle, koska selkärangan nikamat olivat raskaudesta johtuen liian lähekkäin ja neulalla ei meinannut päästä sinne epiduraalitilaan, vaan piti tökkiä useamman kerran.
Sama kokemus mullakin. Tulevassa sektiossa pelottaa eniten tuo pisto. :ashamed: Kun se on ollut kahdessa viimeisessä sektiossa niin hankalaa.

A shadieeyah
Sattu ku olin jo muutenkin pirun kipee mutta eipä se auttanutkaan.

(miks suomessa ei voida sitä epiduraalia voida laittaa istuma-asennossa jos se on äidille mukavempaa? siinä kätilöt sarjassakin ne laitto istuvalteen..uskoisin et itellä ois onnistunut paljon paremmin istuma-asennossa

Yhteistyössä