Miltä tuntuu epiduraalin laitto?

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Sattu ku olin jo muutenkin pirun kipee mutta eipä se auttanutkaan.

(miks suomessa ei voida sitä epiduraalia voida laittaa istuma-asennossa jos se on äidille mukavempaa? siinä kätilöt sarjassakin ne laitto istuvalteen..uskoisin et itellä ois onnistunut paljon paremmin istuma-asennossa
Mulle yritettiin ensin laittaa makuultaan, mutta kipujen takia heiluin kun heinämies ja sitten sanoivat että jospa istuisit niin laitetaan sitten. Istuessa tuntu niiin paljon paremmalta, tilanteeseen nähden. Nökötin siinä vaan leuka rintaa vasten silmät kiinni ja mies kysy että sammuitko sä :D

Itse kysymykseen, niin tosiaan siinä oli sellaset tuskat päällä jo ties monetta tuntia, että suorastaan odotin sitä tunnetta että se piikki tuikataan selkään... Vähän nipisti muistaakseni... Mutta jos tästä näin yhtäkkiä se mulle laitettais niin luulen ettäs sattuis enemmän.

millipilli
Ei tuntunutt yhtään miltään. Supparit oli niin kovat, että kaikki energia ja ajatukset meni niihin... epiduraalia valmisteltiin jo ja tuli oikein kova supistus. Hengitin sitten ilokaasua ja laitoin silmät siksi aikaa kiinni. Kun avasin silmät niin mies katsoi hellästi vieressä ja kysyi: "nukahditko sä?" :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: ei paljon nukuttanut...

odyssey

(miks suomessa ei voida sitä epiduraalia voida laittaa istuma-asennossa jos se on äidille mukavempaa? siinä kätilöt sarjassakin ne laitto istuvalteen..uskoisin et itellä ois onnistunut paljon paremmin istuma-asennossa
Kyllä mulle laitettiin istuma-asennossa,kun ei se muuten onnistunut.Tosin meni siinä aikaa näinkin 45 min.Laittaminen ei tuntunut miltään,kun supistukset vei kaiken huomion.

odyssey

Kyllä mulle laitettiin istuma-asennossa,kun ei se muuten onnistunut.Tosin meni siinä aikaa näinkin 45 min.Laittaminen ei tuntunut miltään,kun supistukset vei kaiken huomion.

ei miltään.. 2 kertaa olen saanut.. neulanpisto ei tuntunut sen kummemmalta kuin rokotuksen laittaminen.. eli pieni nipistys jos sitäkään ja sitten myöhemmin se paineen tunne..

kolmannella en halunnu kun olin jostain ohjelmasta kattonu miten se on laitettu :x

one children´s mama
karseelta. lääkäri pisti n. 5-10 kertaa ennen kuin onnistu. samalla tuli kauheet supparit ja piti pysyä paikallaan. yritin vetää samalla ilokaasua liikkumatta...en tiiä uskaltaisinko enää ottaa epiduraalia, mut täähän on vaan mun kokemus...

Sangria
kertoisko vielä kerran :xmas: sektion yhteydessä epiduraalit ja spinaalit epäonnistuivat noin 10 kertaa, osuivat ilmeisesti johonkin hermoon, kun aiheuttivat sellaiset sähkärit reisiin, tuntui kuin olis puukolla vedetty |O siinä mä parkusin ja huusin, ja ne kehuu kuinka hyvin pärjään :snotty: mulle on myös kolme kertaa aiemmin laitettu epiduraali, ja silloin ei mitään ongelmaa :eek: mutta tällä ketaa lääkäri sanoi, että mulla niin alhainen paine selkäytimessä että vaikea laittaa. oli kovin pahoillaan ja toivoi vaan ettei mulle jäisi mitään traumoja :kieh:

Mullekin laitettiin istuma-asennossa kummassakin synnytyksessä...esikoisen aikaan koitettiin kyljeltään, mutta kun nukutuslääkäri oli tökkinyt jotain 5 kertaa sanoi, et nouse istumaan.
Kuopuksen synnytyksessä sanoin suoraan et voisko laittaa istualteen kun silloin onnistui parhaiten, kun on itselläkin jotenkin ahtaat nikamavälit ja ne aukee paremmin kun istuu...
pieni pisto tuntuu ja rutinaa ja sitten se on ohi, auttoi esikoisessa todella hyvin, kuopuksen kohdalla otin rinnalla ilokaasua vielä...tuntu että ei niin hyvin auttanut, mutta voi sekin vaikuttaa kun kuopuksesta paaaaljon kovemmat supparit kuin esikoisesta

leena
mä en rehellisesti sanottuna muista miltä puudutus tuntui. sen jälkeen tuli uni ja nukuin muutaman tunnin ja synnytys senkun eteni! sitten pitikin herätä ponnistamaan. mut herätettiin niin, että sanottiin, että puolen tunnin kuluttua vauva on syntynyt. sai kummasti pontta!

mimmi
esikoista ku synnytin nii epiduraalin laitto ei tuntunu missää ja ihana olo ku alko vaikuttaa! Mutta toista ku synnytin nii eka meni piikki väärään kohtaan ja kauhee paine tuntu et huusin ja uudellee ku pistettii nii ei oikee onnistunu ja ei tehonnu kunnolla eli tunsin supparit mut oli hieman lievempii (en antanu enää kolmatta keraa koeilla sen laittoo)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Luulin sen tuovan helpotuksen mutta toisin kävi. Sain siitä allergisen reaktion ja olin "kuolla" kutinaan.... sen laittaminen ei musta kyllä sattunut yhtään.
Se ei ole allerginen reaktio, vaan sivuvaikutus.

Mulla ei tuntunut missään laitto.

vieraaaas
Hmmm.. mitenkö se olikaan, ei se vissiin sattunut, olin niin sekavassa tilassa et ei ihmekkään..mieheltä ne vain kysy että heikottaako yms taisi se vähän rutista, mut sitten helpotti ja synnytyks meni ihan pöhnässä eikä tuntunut missään, olin kyllä niin väsynyt että hyvä oli että kivut helpottu..

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ei tuntunutt yhtään miltään. Supparit oli niin kovat, että kaikki energia ja ajatukset meni niihin... epiduraalia valmisteltiin jo ja tuli oikein kova supistus. Hengitin sitten ilokaasua ja laitoin silmät siksi aikaa kiinni. Kun avasin silmät niin mies katsoi hellästi vieressä ja kysyi: "nukahditko sä?" :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: ei paljon nukuttanut...
:heart:

Ei paljon miltään. Korkeintaan siltä että jotain painetaan selkärankaan. Mäkin sain siitä sen karmeen kutinan, kiva raapii hulluna kun ei se raapiminen auttanu yhtään. Ja se päänsärky jälkiseurauksena oli kans kammo, mut oli se sen tuskien helpottamisen arvoista.

Yhteistyössä