Miltä miehen käytös kuulostaa?

• Viestiketjun aloittaja mimmi1
  • Ensimmäinen viesti
???
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Pöh. Tiskarin tyhjennyksestä lähtee ääntä. Jos ei kelpaa, tyhjätkööt itse.
Ei siitä kolinaa lähde.

Kilahtelee kyllä, mutta ei kolise.
Millä ihmeen pumpulihanskoilla sä ne lautaset pinoat?
Mä kun laittelen lautasia kaappiin niin varsinkin korkeammalle hyllylle laittaessa kuuluu kyllä aina ääni kun lautanen menee toisen päälle ja kun laitan aterimet laatikkoihinsa niin kyllä nekin kilisee ja kolisee.
Mutta ei ne lautaset kyllä koskaan _kilahdellut_ ole!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai mitä mieltä, en tosiaankaan tuollaisen miehen kanssa olisi jatkanut ekoja treffejä pidemmälle, saati muuttanut saman katon alle.
kas kun ei tiskaria tyhjennetty ekoilla treffeilla :D
No kai se nyt jollain tavalla ilmaisi ettei sen pää ole ihan terve? Edes jo toisilla treffeillä??? Heitti puhelimesi menemään kun kesken särkienpaiston soi? Heitti sinut katuojaan kun et ymmärtänyt pitää suutasi kiinni kun hän mietti?

ap
Ai mitä mieltä, en tosiaankaan tuollaisen miehen kanssa olisi jatkanut ekoja treffejä pidemmälle, saati muuttanut saman katon alle.
Peesi. Valinta pitäisi tehdä ajoissa.
No en tiiä onko tuo nyt niin silti kamala asia, että tässä pitäisi miettiä lähtemistä :D mutta siis tulinpahan vaan kirjottamaan tänne, kun ottaa niin pattiin. yleensä on kyllä aivan mukava mies, joka ei hermostu pienistä. mut kai silläki stressiä pukkaa kaikenlaisesta. mutta mun mielestä toi oli vaan niin pohjanoteeraus :D
mutta ehkä teillä kaikilla muilla on sitten niin fiksu ja filmaattinen mies, joka ei koskaan hermostu :D onnea vaan sitten hienoista ja täydellisistä valinnoista!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Ei siitä kolinaa lähde.

Mä kun laittelen lautasia kaappiin niin varsinkin korkeammalle hyllylle laittaessa kuuluu kyllä aina ääni kun lautanen menee toisen päälle ja kun laitan aterimet laatikkoihinsa niin kyllä nekin kilisee ja kolisee.
Jos sillä on lautaset vähän laadukkaampaa tavaraa kuin porsliini, vaikkapa kristallia?

ap
No kai se nyt jollain tavalla ilmaisi ettei sen pää ole ihan terve? Edes jo toisilla treffeillä??? Heitti puhelimesi menemään kun kesken särkienpaiston soi? Heitti sinut katuojaan kun et ymmärtänyt pitää suutasi kiinni kun hän mietti?
No eipä oo vielä lähes kymmenen yhteiselon jälkeen käynyt käsiksi, eikä ole heittänyt ojaan, vaan on ennemminki nostanut mut ojasta, kun sinne olen vajonnut.

vieras
Peesi. Valinta pitäisi tehdä ajoissa.
No en tiiä onko tuo nyt niin silti kamala asia, että tässä pitäisi miettiä lähtemistä :D mutta siis tulinpahan vaan kirjottamaan tänne, kun ottaa niin pattiin. yleensä on kyllä aivan mukava mies, joka ei hermostu pienistä. mut kai silläki stressiä pukkaa kaikenlaisesta. mutta mun mielestä toi oli vaan niin pohjanoteeraus :D
mutta ehkä teillä kaikilla muilla on sitten niin fiksu ja filmaattinen mies, joka ei koskaan hermostu :D onnea vaan sitten hienoista ja täydellisistä valinnoista!!
Kyllä lentäis niskaperseotteella aika pitkälle jos mun puhelinta alkais paiskoa sen takia että tyhjään astianpesukonetta saati vaikka auton moottoria.

AP. voisitko vastata, että oliko asiassa joku muukin kuin vain tiskien laitto? Olitteko kenties tuosta asiasta jo ajat sitten puhuneet ja mies monesti huomautellut? Oliko kenties jotain muuta kimmastumista sitä ennen tjms.? Sanoiko mies, että älä nyt kolistele astioita (esim. tärkeä juttu, joka vaatii hiljentymisen)?

vieras
No eipä oo vielä lähes kymmenen yhteiselon jälkeen käynyt käsiksi, eikä ole heittänyt ojaan, vaan on ennemminki nostanut mut ojasta, kun sinne olen vajonnut.
No jos toi puhelimen nakkeleminen oli hänen ainokaisensa lyhytpinnaisuuden osoitus, niin ehkä terapialla yms. vihanhallintakurssilla siitä vielä voidaan mies saada sulle aikaseksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
AP. voisitko vastata, että oliko asiassa joku muukin kuin vain tiskien laitto? Olitteko kenties tuosta asiasta jo ajat sitten puhuneet ja mies monesti huomautellut? Oliko kenties jotain muuta kimmastumista sitä ennen tjms.? Sanoiko mies, että älä nyt kolistele astioita (esim. tärkeä juttu, joka vaatii hiljentymisen)?
On se mulle monesti tuosta sanonut, että sitä ärsyttää kun kolistelen astioita niin kovasti tyhjentäessä konetta, että ne menee sen mielestä kohta rikki. mun mielestä saa kolistella, ei ne astiat oo koskaan siitä menny rikki että laitan niitä kaappiin.
Ei sitä ennen ollut mitään hermostumista tai sellasta ilmassa, ehkä sillä ärsytti kun ollaan monesti tuosta keskusteltu tai oltu eri mieltä siitä miten niitä astioita laitetaan, niin se sillä sitten siksi kai kilahti.

ap
No jos toi puhelimen nakkeleminen oli hänen ainokaisensa lyhytpinnaisuuden osoitus, niin ehkä terapialla yms. vihanhallintakurssilla siitä vielä voidaan mies saada sulle aikaseksi.

justiinsa joo

Ei siitä kolinaa lähde.

Pyh !!

Kun esimerkiksi avaat tiskikoneen ja vedät sen kelkan ulos sieltä verrattaen napakasti, se ääni mikä siitä tulee on lähempänä kilinää kuin kolinaa.

Kolina äänen aikaan saattamiseksi pitää käyttää huomattavasti enemmän voimaa, vertaa, suuttunut nainen/mies latoo astioita kaappiin = kolinaa.

Toinen tapa ärsyttää/protestoida (alitajuntaisesti?) on ruveta siivoamaan/tiskaamaan/imuroimaan juuri silloin kun toinen on tullut töistä tai on muuten väsynyt.
Tälläisen ´passiivisen/piiloitetun´ agression harjoittajalla säilyy näppärästi ns. Plausible deniability, Voi siis näppärästi kieltää että sen teon tarkoituksena oli nuo yllä mainitut asiat.

Kieroa ja ovelaa peliä sanon minä !! :D Mutta valitettavan yleistä.

ap
Ei siitä kolinaa lähde.

Pyh !!

Kun esimerkiksi avaat tiskikoneen ja vedät sen kelkan ulos sieltä verrattaen napakasti, se ääni mikä siitä tulee on lähempänä kilinää kuin kolinaa.

Kolina äänen aikaan saattamiseksi pitää käyttää huomattavasti enemmän voimaa, vertaa, suuttunut nainen/mies latoo astioita kaappiin = kolinaa.

Toinen tapa ärsyttää/protestoida (alitajuntaisesti?) on ruveta siivoamaan/tiskaamaan/imuroimaan juuri silloin kun toinen on tullut töistä tai on muuten väsynyt.
Tälläisen ´passiivisen/piiloitetun´ agression harjoittajalla säilyy näppärästi ns. Plausible deniability, Voi siis näppärästi kieltää että sen teon tarkoituksena oli nuo yllä mainitut asiat.

Kieroa ja ovelaa peliä sanon minä !! :D Mutta valitettavan yleistä.

Vai niin. ei mulla kyllä tarkoitus ollut häntä kiusata, en vain hoksannut, että ärsytän miestä. yleensä nykyisin yritän hänen läsnäollessaan laittaa astioita niin ettei ne kilise tai kolise, mutta nyt en vain tajunnut sitä asiaa...

Esität miehellesi _suullisen_ anteeksipyynnön ilman sanoja, luulen että sillä tavalla homma hoituu nopeiten ja pääset tästä suuresta järkytyksestä jatkamaan elämääsi ilman että tarvitse käyttää tätä tapausta tekosyynä miehen kyykyttämiselle.

ap
Esität miehellesi _suullisen_ anteeksipyynnön ilman sanoja, luulen että sillä tavalla homma hoituu nopeiten ja pääset tästä suuresta järkytyksestä jatkamaan elämääsi ilman että tarvitse käyttää tätä tapausta tekosyynä miehen kyykyttämiselle.
Siis mistä mun pitäis pyytää anteeksi? sitäkö että olen olemassa, ilmeisesti.

Jos meillä kävisi noin ja anteeksipyyntöä huonosta käytöksestä ei oma-aloitteisesti kuuluisi, saisi mies laitella tiskit jatkossa ihan keskenään. En oo mieheni lapsi ja minua ei siis komennella, en minäkään viskele sen tavaroita jos mies sattuu laittamaan esim. pyykit naruille myttyisesti tai kolisuttelee karmeja imurilla.

vieras
Olen aina epäillyt että tuo jaska on oikeasti mies, nyt olen satavarma että on!!!!! Juu tuollatavallahan ne ongelmat hoituu, mites sitten miehen vihanhallinta???

:LOL: :LOL: :LOL: Sori jaska. Nyt en oo samaa mieltä ollenkaan..

Nyt pitää keskustella miehen kanssa, että jos noin menettää hermonsa astioiden kolinoista, niin voisiko mies vastata vaikka vallan tiskit ja sää ottaisit vastapainoisesti esim. kämpän imuroinnit vallan vastuulle tjms.

Ja kyllä sitä kiukustuneen tulisi enemmin pyytää anteeksi tuollaista, kun sitä, että toinen tekee jotain ns. "väärin", ja toinen menettää hermonsa siitä.

Muutenhan sitä pitäisi neuvoa niissäkin asioissa sillain, että kun nainen puuttuu miehen "väärin" tekemisiin kotihommiin, niin mies pyytelee anteeksi vaikka nainen ois just rikkonut suuttuneena miehen kännykän/tietokoneen osan tjms. :D

apsi
Minkä ihmeen takia ap on yksin vastuussa anteeksipyynnöstä tai muista hyvimisistä? On sitä käytöstavat löydyttävä mieheltäkin, sopii pyytää sitten puhelinepisodia anteeksi omasta puolestaan. Jaskan suuseksivinkit voidaan muuten tunkea ehdottajan kurkusta alas etikan kera.

ap
Minkä ihmeen takia ap on yksin vastuussa anteeksipyynnöstä tai muista hyvimisistä? On sitä käytöstavat löydyttävä mieheltäkin, sopii pyytää sitten puhelinepisodia anteeksi omasta puolestaan. Jaskan suuseksivinkit voidaan muuten tunkea ehdottajan kurkusta alas etikan kera.
sanoppa muuta. harmittaahan minuakin, että minä kolistelin astioita, ja huomaamattani ärsytin miestä niin, että hänellä paloi pinna. mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että miehen pitäisi pyytää ensin anteeksi käytöstään, koska käytös ei ollut järkevää. minä voin sitten tietenkin itse pahoitella käytöstäni, mutta en todellakaan ennen kuin hän keskustelee asiasta kanssani. piste.

Olen aina epäillyt että tuo jaska on oikeasti mies, nyt olen satavarma että on!!!!! Juu tuollatavallahan ne ongelmat hoituu, mites sitten miehen vihanhallinta???
Hä?
Mistä lähtien Jaska on ollut naisen nimi ?

:D :D

Hienoa että vihdoinkin minun sukupuoleni paljastui sinulle !! Olen yrittänyt piiloittaa sitä olemalla erittäin feminiininen kommenteissani ja haukkumalla miehiä. ?

Miehen agression hallinta on oma luku sinänsä, sanomattakin selvää että siihen pitää pyrkiä jos ongelma on olemassa.
Mutta se ei tarkoita myöskään sitä että toinen osapuoli taas voi tökkiä mielin määrin toista ´kylkiluiden´ väliin, ikään kuin.

Jos joku lautanen lentää silloin tällöin se ei ole kovin vakavaa eikä siitä pitäisi yrittää tehdä isoa numeroa, niin ne naisetkin paistoo suutuspäissään tavaroita, eikä heitä sen takia yritetä kyykyttää.

Isoin virhe mitä AP tässä voi tehdä on juurikin tuo että jää "odottamaan" anteeksipyyntöä, jos tämä on yksittäinen tapaus niin tokihan siitä voi keskustella jos keskustelu lähtee käyntiin helposti, mutta sen aseena käyttö voi olla virhe.

On se mulle monesti tuosta sanonut, että sitä ärsyttää kun kolistelen astioita niin kovasti tyhjentäessä konetta, että ne menee sen mielestä kohta rikki. mun mielestä saa kolistella, ei ne astiat oo koskaan siitä menny rikki että laitan niitä kaappiin.
Ei sitä ennen ollut mitään hermostumista tai sellasta ilmassa, ehkä sillä ärsytti kun ollaan monesti tuosta keskusteltu tai oltu eri mieltä siitä miten niitä astioita laitetaan, niin se sillä sitten siksi kai kilahti.

Eikö sitä voi jokainen tyylillään hoitaa askareitaan... Kyllähän astiat varmasti kuluu, kun kolisevat toisiaan vasten. Ainakin itse olen huomannut, että pinta menee helposti naarmuille. Mutta nehän on vaan astioita... Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että mies rakastaa astioita...
:LOL:

:LOL: :LOL: :LOL: Sori jaska. Nyt en oo samaa mieltä ollenkaan..

Nyt pitää keskustella miehen kanssa, että jos noin menettää hermonsa astioiden kolinoista, niin voisiko mies vastata vaikka vallan tiskit ja sää ottaisit vastapainoisesti esim. kämpän imuroinnit vallan vastuulle tjms.

Ja kyllä sitä kiukustuneen tulisi enemmin pyytää anteeksi tuollaista, kun sitä, että toinen tekee jotain ns. "väärin", ja toinen menettää hermonsa siitä.

Muutenhan sitä pitäisi neuvoa niissäkin asioissa sillain, että kun nainen puuttuu miehen "väärin" tekemisiin kotihommiin, niin mies pyytelee anteeksi vaikka nainen ois just rikkonut suuttuneena miehen kännykän/tietokoneen osan tjms. :D
Kommenttini oli tarkoiteuttu vitsiksi :D

No ei luulisi että aikuiselle ihmiselle tarvitsisi alunperinkään esitelmöidä siitä miten astiat laitetaan kaappiin...

Jos se nyt on niin ärsyttävää että astiat kolisee kaappiin laitettaessa niin laittakoot vaikka kuulokkeet korville tai imuroikoot sen aikaa niin ei kuule sitä kolinaa. Tai asetelkoon astiat sitten ihan itse :headwall:

Ihan itse se päättää siitä kolinasta ärsyyntyä, ei se mikään syy ole paiskoa tavaroita. En mäkään heitä mun isää juustohöylällä vaikka mua on viimeiset 20 vuotta ärsyttänyt sen tapa ryystää kahvia ja keittoa. Enkä visko miestä telkkarin kaukosäätimellä vaikka se jättääkin imuroimatta ovien takaa

Yhteistyössä