Miltä tuntuu olla lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerro elämästäsi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerro elämästäsi!

Vieras
Miltä susta, lihava ihminen, tuntuu nousta aamuisin ylös sängystä? Ahdistaako? Miten kipuat portaat ylös? Hengästytkö? Miten taivut laittamaan luistimet lapsesi jalkaan? Pystytkö ollenkaan liikkumaan ja leikkimään lapsesi kanssa vai joudutko sanomaan 10 minuutin päästä "ei äiti jaksa enempää"? Kuinka mahdut istumaan lapsesi vanhempainillassa hänen pulpettiinsa? Jäätkö kiinni?

Miltä mahtaa tuntua olla idiootti? Kerro elämästäsi!

Suhiseeko korvissa kovalla tuulella? Meneekö uutiset aina yli hilseen? Piirrätkö kauppalapun? Miten neuvot lastasi läksyissä vai joudutko sanomaan jo ekalla että "äiti ei ymmärrä"? Onko se perinnöllistä? Sanooko puolisosi että olet parhaimmillasi suu kiinni? Osaatko edes hävetä?

AP vois aloittaa vastailun..

Enpä oo viellä koskaan jumiin mihinkään jäänyt ja en hengästy 10 minuutissa =) Kiitos kysymästä vaan ja luitemetkin saadaan lapsille jalkaan sujuvasti. ja tänä aamuna oli ihana aamu nousta, toivottavasti tiedonhalusi on nyt tyydytetty.

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Enpä oo viellä koskaan jumiin mihinkään jäänyt ja en hengästy 10 minuutissa =) Kiitos kysymästä vaan ja luitemetkin saadaan lapsille jalkaan sujuvasti. ja tänä aamuna oli ihana aamu nousta, toivottavasti tiedonhalusi on nyt tyydytetty.

vastaamalla vaan vahvistit siis olevasi pesunkestävä idiootti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinzus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juon Kahvini Miten Sattuu:

Suhiseeko korvissa kovalla tuulella? Meneekö uutiset aina yli hilseen? Piirrätkö kauppalapun? Miten neuvot lastasi läksyissä vai joudutko sanomaan jo ekalla että "äiti ei ymmärrä"? Onko se perinnöllistä? Sanooko puolisosi että olet parhaimmillasi suu kiinni? Osaatko edes hävetä?

Ihana :)

kaksi läskiä kommentoi??

:D :D

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kerro elämästäsi!:
Miltä susta, lihava ihminen, tuntuu nousta aamuisin ylös sängystä? Ahdistaako? Miten kipuat portaat ylös? Hengästytkö? Miten taivut laittamaan luistimet lapsesi jalkaan? Pystytkö ollenkaan liikkumaan ja leikkimään lapsesi kanssa vai joudutko sanomaan 10 minuutin päästä "ei äiti jaksa enempää"? Kuinka mahdut istumaan lapsesi vanhempainillassa hänen pulpettiinsa? Jäätkö kiinni?

:laugh: :laugh:

aamulla nousen hienosti ylös sängystä ja ei käy ahistaan, tai no ahistaa se ku väsyttää! Portaat nousen reippaasti joko kävellen tai juoksen jos on kiirus.

Hengästyn juu jos oon riehunu.. kukapa ei:D

Taivun niinkuin muutkin ihmiset. Joko kyykistyn tai erittäin epäergonomisesti taivun.

Pystyn leikkimään kauemmin kuin 10min. jopa 1,5h! whoa! Mahdun istumaan kyllä:D, vaikka ei vielä pulpettia olekkaan, mutta istuin ison pärseeni kans tarhassa hänen pieneen tuoliinsa sitä rikkomatta! jippii!!

ihana kysymys :heart: :heart:

Aamuisin ruhoni painaa niin raskaana, että joudun taistelemaan kaikin voimin painovoimaa vastaan, se vetää valtavaa massaani takaisin vaakatasoon. Ahdistaa, koska myös sisäelimeni puristuvat tämän valtavan massan alle, luhistuen paineessa. Portaat kuljen ylös yleensä etanamaisesti vyöryen, jotteivat niveleni murru tai katkea paineen alla. Alas kulkeminen on helpompaa, koska painovoima vetää valtaisan massani kuin itsestään kohti maata. En hengästy, koska olen koko ajan hengästynyt, onneksi minulla kuitenkin on selässäni happitankki joka pitää minut hengissä. Kun lapseni haluaa luistimet jalkaan, makaan maassa ja otan luistimen käteen. Tämän jälkeen lapsi työntää itse jalan luistimeen. Minä otan naruista kiinni ja lapsi heiluttaa luistimellista jalkaansa kunnes narut tulevat menneeksi solmuun. Sen jälkeen jään makaamaan paikalleni lumihankeen, kun lapseni luistelee. Emme yleensä mene enää luistinradalle, hän useimmiten luistelee vasemman jalkani massiivisella alalla. Läski jäätyy pakkasella, eikä luistimen terä tunnu 30 senttiä paksun silavakerroksen läpi. Olemme sopineet lapseni kanssa, että yksi silmänisku tarkoittaa että jaksan vielä ja kaksi sitä, että en enää jaksa leikkiä. Puhuminen olisi liian rasittavaa, massiivinen leukani painaa niin paljon. Kävin viime syksynä lapseni vanhempainillassa. En jäänyt kiinni, mutta edelleen toisessa reidessäni on kiinni sekä lapseni että hänen vierustoverinsa Riku-Matiaksen pulpetti. Se ei oikeastaan haittaa, paitsi silloin kun Riku-Matiaksen äiti joskus kyllästyy kulkemaan mukanani ja alkaa pyytää ruokaa.

¨Silloin kun olin lihava.

Silloin kun olin lihava, en päässyt yksin ylös sängystä, koska makkarani olivat tiellä. Avopuolisoni auttoi minut ylös sängystä. Jos avopuolisoni oli lähtenyt töihin ennen kuin heräsin, vietin koko päivän sängyssä.
En koskaan luistellut lasteni kanssa, koska en pystynyt kyykistymään laittaessa luistimia kiinni ja lapselle kävi työlääksi kiivetä luistelukentän pukuhuoneen naulakon päälle jotta saatiin luistimet jalkaan.
En koskaan jäänyt kiinni lapseni pulpettiin, koska lapseni ei ollut koulussa vielä.
Tosin kerran illalla tulin mäkkärin autoluukulta ja pihaan ajaessani huomasin jääneeni kiinni autoon ja jouduin viettämään yön autossa. Onneksi oli kesä ja mäkkäriruuat mukana.
Tapahtuma johti siihen että en enään ajanut autolla.
Jouduimme muuttamaan kerrostalosta "maantasalle" koska en kyennyt enään kulkemaan portaita ja rakennuksen perusteet kärsivät liikahteluistani.

:snotty:

Nuorena lihoin yli 15 kg, kun söin suruuni. Inhosin itseäni. Vaatteet eivät enää sopineet päälle, eikä uusia istuvia löytynyt tilalle. Verhouduin siis löysiin säkkeihin. Rintojen alle ilmestyi makkara ja nämä makkarapoimut olivat usein hiestä märkinä, koska hikoilin helposti. Yöks. Onneksi tuolloin 80-90-luvulla oli löysät paidat muodissa. Vuoden kesti ennen kuin laihduin takaisin normaalipainoiseksi.

Nyt raskaana ollessani lihoin taas 20 kg, josta siis noin 15 kg oli pelkkää läskiä. Kyllä se taas veti itsetunnon matalaksi. Onneksi kilot sulivat imetyksen myötä ja terveellisellä ruokavaliolla reilussa puolessa vuodessa.

Nyt olen luvannut itselleni, että enää ikinä en päästä itseäni lihomaan, koska inhoan itseäni lihavana. Kasvoistanikin tulee rumat, kun posket pyöristyvät. Raskaana ollessani ihmiset jopa huomauttelivat tästä minulle.

No, minäpä ketrron. Minusta on aamuisin kiva nousta sängystä ylös. Ei ahdista ollenkaan, paitsi keväisin allergia-aikaan. Kipuan portaat ylös käsittääkseni ihan samalla tavalla kuin laihatkin, tekniikassa en ole huomannut eroa. Viidenteen kerrokseen kapuan hengästymättä, mutta varmaan viimeistään seitsemännen kerroksen kohdalla rupeaisi hiukan tuntumaan. Ihan helposti saan lapselle kuistimet ja kengät jalkaan. Liikun kohtalaisesti elämäntilanteeseeni nähden - viidesti viikossa kävelen reippaasti n. 5 km, viikonloppuisin liikun lapsen ehdoilla: käydään pulkkamäessä, leikitään puistossa hippaa, pelataan jalkapalloa, pyöräillään jne. Luistella ja uida en valitettavasti voi itse terveysrajoitusten takia. Lapseni on päiväkodissa, joten pulpettia ei ole, mutta ihan hyvin taivun istumaan hänen pikkutuolilleen pk:n vanhempainillassa.

Näin. Mitat on 165 cm / n. 78 kg. Oliko muuta kysyttävää?

Alkuperäinen kirjoittaja Terttu Koski-Varjomaa:
Aamuisin ruhoni painaa niin raskaana, että joudun taistelemaan kaikin voimin painovoimaa vastaan, se vetää valtavaa massaani takaisin vaakatasoon. Ahdistaa, koska myös sisäelimeni puristuvat tämän valtavan massan alle, luhistuen paineessa. Portaat kuljen ylös yleensä etanamaisesti vyöryen, jotteivat niveleni murru tai katkea paineen alla. Alas kulkeminen on helpompaa, koska painovoima vetää valtaisan massani kuin itsestään kohti maata. En hengästy, koska olen koko ajan hengästynyt, onneksi minulla kuitenkin on selässäni happitankki joka pitää minut hengissä. Kun lapseni haluaa luistimet jalkaan, makaan maassa ja otan luistimen käteen. Tämän jälkeen lapsi työntää itse jalan luistimeen. Minä otan naruista kiinni ja lapsi heiluttaa luistimellista jalkaansa kunnes narut tulevat menneeksi solmuun. Sen jälkeen jään makaamaan paikalleni lumihankeen, kun lapseni luistelee. Emme yleensä mene enää luistinradalle, hän useimmiten luistelee vasemman jalkani massiivisella alalla. Läski jäätyy pakkasella, eikä luistimen terä tunnu 30 senttiä paksun silavakerroksen läpi. Olemme sopineet lapseni kanssa, että yksi silmänisku tarkoittaa että jaksan vielä ja kaksi sitä, että en enää jaksa leikkiä. Puhuminen olisi liian rasittavaa, massiivinen leukani painaa niin paljon. Kävin viime syksynä lapseni vanhempainillassa. En jäänyt kiinni, mutta edelleen toisessa reidessäni on kiinni sekä lapseni että hänen vierustoverinsa Riku-Matiaksen pulpetti. Se ei oikeastaan haittaa, paitsi silloin kun Riku-Matiaksen äiti joskus kyllästyy kulkemaan mukanani ja alkaa pyytää ruokaa.

Kerrankin sai nauraa vedet silmissä. Aivan loistavasti kirjoitettu.

Minulla tuntuu ainaki ihanan virkeälle nousta aamulla töihin! Olen synnyttänyt 6 lasta ja mittani tänään ovat 171 cm ja 70kg.

Laihdutrtakaa hyvät ihmiset jos tuollaisia oireita alkaa tulla!

Pahalata, rumalta. Farkut soi päällä ja alkkarit kirraa.
168/78
Kunto on hyvä, jaksan liikkua ja sen teen !
Lihoin taaaaaaaaaas m4 kiloa ja se näkyy, tuntuu.
Inhoan itseäni tämmöisenä...

on taas jollain kiinnostuksen aiheet =) minkäs kokonen ihminen sitä sitten on lihava? Bmi kun ei kerro kun osan totuutta. Itse 162 ja 69 kiloa treenaan paljon tanssia ja laskettelua enkä tunne itseäni lihavaksi vaikka bmi näin väittää =D

Mä lihoin vaihto-oppilasvuotenani, olin ehkä 10 kiloa ylipainoinen. Henkisesti oli kova juttu, koin että muhun suhtauduttiin hyvin toisella tapaa kuin hoikkana. Itsetunto kärsi, kun sai kuulla huomautuksia painosta, negatiivisia kommentteja, piikittelyä. Kunto oli huonompi. Liikkuminen ei ollut paljoa vaikeampaa niillä kiloilla, mutta pukeutuminen oli. Kaikki vaatteet näyttivät pahoilta.
Järkyttävämpää oli, kun laihduin alipainoiseksi ja totesin että näköjään paljon on kiloista kiinni. Naisten kommentit vaihteli vähän ihailevista selvästi kateellisiin ja vihamielisiin. Miesten huomio lisääntyi potenssiin 10. Sain törkeän paljon treffiehdotuksia ja suoraa ihastelua keijumaisuudesta jne. Muhun suhtauduttiin liikkeissä, työpaikassa, koulussa jne. aivan eri tavalla. Sain paljon enemmän ns. anteeksi.
Nyt olen normaalipainoinen ja tällaisena haluan pysyäkin. Mutta olen sitä mieltä että maailma on ihan liian ulkonäkökeskeinen ja useimmat ihmiset tuijottavat aivan liikaa ulkonäköön. Kaikkien maailman ongelmien, sairauksien jne. keskellä botoxhoidot, silikonirinnat, kauneusleikkaukset tuntuu ihan järjettömältä touhulta. Sairaalta maailmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Terttu Koski-Varjomaa:

:laugh: Tä oli aivan ihana.

Voisin omalta kohdaltani lisätä tähän, että aiheutin joitakin vuosia sitten vakavan luonnonmullistuksen kaaduttuani liukkaalla kelillä. Takamukseni ihrat eivät vain vaimentaneet iskua tarpeeksi ja koko maapallo oli suistua radaltaan. Tästä aiheutui useita paikallisia ongelmia; maanvyöryjä, maanjäristyksiä ja taisi silloin tulla tsunamikin. Lopetin liikkumisen tapauksen seurauksena, jotten aiheuttaisi enää lisää ongelmia ja maapallon ilmaston lämpenemistä puskiessani maapallon kiertorataa lähemmäs aurinkoa.

Mulla paino lähes 100kg ja pituutta 170cm. Ei sovi muhun mikään noista ap:n arvuutteluista.

Aika suppea ajattelumaailman ap:lla jos hän luulee, että kaikki lihavat ihmiset ovat tuollaisia kuin hän kuvaili. Kyllä noissa jutuissa on kyse reilusti yli 100 kiloisista ihmisistä.

Terveisin ihminen joka painostaan huolimatta pystyy mm. kävelemään/pyöräilemään useita kilometrejä, tekee seisomatyötä, jaksaa ulkoilla lapsena kanssa pitkään, käy luistelemassa.

Mie nauroin ääneen terttu koskivaaran kirjoitukselle, taitaa olla kirjailijan vikaa. Oli pakko lukea toi miehellkin!
Just näin noin älyttömiin kysymyksiin kuuluiskin vastata.

ei ahdista ja hyvin taivun. lapsen kanssa jaksan ulkoilla ja leikkiä. tuoleihinkin vielä mahdun hyvin :)

bmi 31

Yhteistyössä