Miltä tuntuu ennen pettämistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eksyvä ei tietä kysy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eksyvä ei tietä kysy

Vieras
Tällä palstalla on jo usean viestin voimalla pohdittu, miltä pettäjästä tuntuu pettämisen jälkeen. Useat moralisoivat kommentit ovat sillä kannalla, että jos haluaa kokeilla, miten vehreää ruoho on aidan toisella puolella, pitää reilusti ottaa ero kumppanistaan ja kokeilla vasta sitten.

Hieno ja korkeamoraalinen ajatus - sinänsä. Oikeaoppinen ohjenuora kaikille, jotka tuntevat ylimääräistä hormoonikutinaa jalkovälissään. Vaikka olen seurannut useitakin avioeroja vierestä katsoen ja kokenut siinä omanikin, enpä kuitenkaan tunne yhtään niin ylvästä ihmistä, joka todellakin olisi ensin tehnyt jalon päätöksen ottaa ero ja vasta sitten lähteä katselemaan maailman mahdollisuuksia uusilla parisuhdemarkkinoilla.

Toki muutama tuntemani pari on eronnutkin eroa haluavan puolison mukaan "kasvettuaan erilleen", mutta sittemmin on ilmennyt, että kyseisen puolison pontimena ja katalysaattorina on toiminut jo liiton aikana hankittu salasuhde. Muutamassa viikossa on muutettu yhteen yht'äkkiä vastaan tulleen "upouuden" salamarakkauden kanssa.

Kysynkin, moniko näistä ellien korkean moraalin peräänkuuluttajista itse on kyennyt käymään Jaakobin painin mielessään ja eroamaan toimimattomasta suhteestaan ilman ulkopuolista kiihotinta tai tunteeko kukaan heistä yhtään näin korkeamoraalista henkilöä?

Hyvä se on puhua ja neuvoa muita, mutta onko kanttia tulla kertomaan itsestään tai tutustaan oikeasta elämästä?

Rajaan kysymystäni kuitenkin vielä niin, että alkoholistien ja väkivaltaisten kumppaneiden puolisoiden tai tuttavien ei kannata vastata, koska päihdeongelma tai väkivaltaisuus on jo sinänsä pätevä syy hankkia ero. Kohdistan kysymyksen niille, joiden oma tai tuttavien syy eroon on ollut pelkkä seksin halu jonkun toisen, tuntemattoman ihmisen, kuin oman kumppanin kanssa.

Ilmeisesti saan vastata, koska minun eroni johtui puolison seksinhalusta muiden kanssa. Eroni aikana minulla ei ollut seksisuhdetta ja suoraselkäisenä erosin ennen suhteeseen antautumista.

Ilmeisesti sitten seksihalut muita kohtaan ovat nimittäjä eräälle ryhmälle. Ja kaikki jotka tuntevat seksihaluja liiton aikana kärsivät niistä ja se on tavallaan väkivaltaan rinnastettavissa oleva asia, jota vain tapahtuu liitossa ja näin ollen on luonnollista,. että tällainen kiimainen joutuu viettiensä vietäväksi ennen eroa.

Olihan taitavasti perusteltu:) Kyllä näemmä tähänkin keinot keksitään:)

Oire on kiima. Eikö näissä ketjuissa ole jo tullut selväksi, että ei se kiima ole asian ydin, vaan se loukkaus, jonka kiimainen tekee pettäessään. On sitten aivan sama miten petturi selittää itselleen tekosensa, jos hänen hänen toimintansa aiheuttaa toisen elämän luhistumisen.

Kyllä minä tiedän ihmisiä, jotka ovat eronneet ennen seksisuhdetta, mutta he ovat niitä jotka ovat tehneet ensin kaikkensa pelastaakseen liittonsa. Mutta valitettavasti on valtavasti niitäkin, jotka loukkaavat puolisoaan ja tulevat erotetuiksi, tuskin edes he silloinkaan älyäisivät itse erota; rusinat ovat tunnetusti hyviä.

Ansiokkaasta kirjoituksesta unohtui eräs naisille tyypillinen piirre. He onnistuvat namioimaan kiimansa viattomaksi ihastumiseksi ja näin ylentävät itsensä moraalisesti korkeaotsaisiksi ihmisiksi. Ihastuessaan uuteen mieheen nainen salamannopeasti huomaa kasvaneensa erilleen miehestään, kemiat eivät enää kohtaa astraalitasolla ja on aika ottaa ero.

Miehen kantaessa vähiä omia tavaroitaan yhteisestä asunnosta, johon nainen ja yhteiset lapset jäävät, odottaa uusi ihastus jo rappukäytävässä temmi ojossa. Mutta pointtihan olikin, ettei nainen pettänyt...

Muutama kaverini kiltti perheenisä on löytänyt kamppeensa k-kaupan omenalaatikosta portailta reissusta palatessaan.
Avain ei sovi oveen ja makkarin ikkunat ovat aivaan huurussa...

henk.koht. ihmettelen näitä muiden tekemisistä jahkaavia. Jos joku pettää, niin so what, jos ei sua petä. Ei varmaan kuulu sulle naapurin huldan tekemiset, jollei sun miestäs vonkaa -ja miksi vonkaisi, lösöhousut ja pallomaha.

Tylsä mies=Turvallinen perheenisä
Ennalta-arvattava=Ei hypi baareissa
Aina samaa arkea=tekee työnsä ja maksaa laskunsa
Tavallinen=Lävistämätön, tatuoimaton hetero, jonka luottotiedot kunnnossa
Ei näytä tunteitaan=Tekee kaikkensa perheensä puolesta (Vaimo ja lapset)
Tylsä=Ei hakkaa vaimoaan eikä lapsiaan

Tavallinen suomalainen mies on hyvä syy pettää...
Arki on niin paskaa, mä haluan jotain ihquu.
Viihdyttäkää mua, mä haluun kaiken.

Yhteistyössä