Miltä tuntuu aikuisen korvatulehdus? Siis jomottaa, kuumottaa vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sikinsokin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sikinsokin

Aktiivinen jäsen
08.02.2011
4 018
0
36
Kolmatta päivää vetäny 600 buranaa kun jyske ja kuumotus korvassa...ei saanu aikaa tk:seen ja yksityiselle vasta la pääsis. Mutta hullua lähtee päivystykseen jos tää onkin virusflunssa joku jälkioire...3 viikkoa räkää ym kivaa ollu :|

siis sellaselle että itkukin voi tulla. aina niellessä vihlaisu. mulla oli myös poskiontelontulehdus samaan aikaan. ei mitkään särkylääkkeet auttanu, gramman buranaa vedin.

Sattuu, etenkin makuuasennossa ja syödessä (pureskellessa, niellessä).

Korvassa poksuu ja naksuu, ja on sellainen olo että siellä on jotain ylimääräistä.

Just viime viikolla poksahti tärykalvo. Ei sitten sattunut enää sen jälkeen.

Sattuu, etenkin makuuasennossa ja syödessä (pureskellessa, niellessä).

Korvassa poksuu ja naksuu, ja on sellainen olo että siellä on jotain ylimääräistä.

Just viime viikolla poksahti tärykalvo. Ei sitten sattunut enää sen jälkeen.

No voi hiivatti! Toivottavasti oot kunnossa? Mulla oli lapsena paljon korvavaivaa, mutta ne puhkaistiin silloin...eipä putkia tms. suositeltu :( No tää kipu on jotain ihmeellistä niinku olis kusiaisia korvasaa ja polttelee, sydämen syke välillä kuuluu... Ja gramma paratabsia just otettu.

Särkee ihan tosipaljon, ei se ole mitään kuumotusta. Se särky säteilee koko pään alueelle, pahimmillaan ei osaa edes erottaa mikä kohta särkee. Välillä luulee, että joku takahammas on rikki ja sitä särkee ihan julmetusti. Särky pahenee, kun pään laittaa vaakatasoon tai alaspäin. Pistävää, repivää kipua.

[QUOTE="vieras";23626412]Särkee ihan tosipaljon, ei se ole mitään kuumotusta. Se särky säteilee koko pään alueelle, pahimmillaan ei osaa edes erottaa mikä kohta särkee. Välillä luulee, että joku takahammas on rikki ja sitä särkee ihan julmetusti. Särky pahenee, kun pään laittaa vaakatasoon tai alaspäin. Pistävää, repivää kipua.[/QUOTE]

No mitähän pirua tää sit on :( Painetta korvissa, polttaa ja hakkaa. Pään alaspäin laittaminen huippaa ja ei oikein nuo "tabut" vie kipua pois...Vaikka esim. migreenisärky on ihan eri luokkaa mut kyllä tääkin alkaa riittää. Ei muuten, mutta kun muksutkin olis hoidettava jne. Voi tauti tätä talvea ja kevättä!

No mitähän pirua tää sit on :( Painetta korvissa, polttaa ja hakkaa. Pään alaspäin laittaminen huippaa ja ei oikein nuo "tabut" vie kipua pois...Vaikka esim. migreenisärky on ihan eri luokkaa mut kyllä tääkin alkaa riittää. Ei muuten, mutta kun muksutkin olis hoidettava jne. Voi tauti tätä talvea ja kevättä!

Kyllä toikin voi olla. Ei voi sanoa, että "Ei se mitään kuumotusta ole, vaan kunnon kipua". Korvatulehdus voi tuntua erilaiselta, ihan hyvin myös tuollaiselta.

Mulla on aina sekä lapsena että aikuisena se korvatulehduksen oire, kun sydämen syke tuntuu sellaisena usvaisena kipujomotuksena korvassa. kerran siis ollut aikuisena korvatulehdus, mut tuo oire oli se, että lääkäriin soitin ja korvatulehdushan se oli.

[QUOTE="vieras";23626446]Kyllä toikin voi olla. Ei voi sanoa, että "Ei se mitään kuumotusta ole, vaan kunnon kipua". Korvatulehdus voi tuntua erilaiselta, ihan hyvin myös tuollaiselta.[/QUOTE]

Niin mietin vaan kauanko sitä oloaan näin kuuntelee...Pojalla just tuli märkää putkikorvasta ja juniori kiljuu "muuten vaan " flunssan jälkeen. No pakkohan se on päivystykseen ajella ellei nuo lääkkeet ala auttamaan. On varmaan tosi kurjaa lapsella olla jos tämmöinen olo korvavaivan aikaan...ei ihme että ne usein on ihan kamalia vaikkei esim. kuumetta.

Minulla ainakin korva on niin kipeä, että kyllä sen tulehduksen tietää. :/ Muutaman kerran aikuisiällä ollut ja en yhtään ihmettele että lapset itkee kovasti, kun korva on kipeä!!

[QUOTE="vieras";23626457]Jos pää alaspäin sattuu, niin voisko olla poskiontelontulehdus, joka jomottaa sit korviinkin?[/QUOTE]

Voi olla tuotakin vaikka ei satu jos painelee poskia jne. Enemmän on sellaista suhinaa ja painetta korvissa...ja sydämen ääntä.Nieleminen, leuan sivuttaisliike ei satu.

Minulla ainakin korva on niin kipeä, että kyllä sen tulehduksen tietää. :/ Muutaman kerran aikuisiällä ollut ja en yhtään ihmettele että lapset itkee kovasti, kun korva on kipeä!!

Joo varmasti kipu voi olla helvetillistä. Siks just pähkäilen onko tää sitä vaiko tätä...Pojalla oli monta tulehdusta peräkkäin ja sit putket kk sitten laitettiin. Sillä ei kipuja(ainakin väitti niin) mut meni pitkin seiniä, häiriköi ja oli tosi ärsyttävä eikä voinut mihinkään keksittyä jne. Ja oma olo on nyt just tuollainen.

Joo varmasti kipu voi olla helvetillistä. Siks just pähkäilen onko tää sitä vaiko tätä...Pojalla oli monta tulehdusta peräkkäin ja sit putket kk sitten laitettiin. Sillä ei kipuja(ainakin väitti niin) mut meni pitkin seiniä, häiriköi ja oli tosi ärsyttävä eikä voinut mihinkään keksittyä jne. Ja oma olo on nyt just tuollainen.

Meillä pojalla oli pienempänä muutaman vuoden ajan putket, korvat ei olleet kipeät, mutta just tuosta levottomuudesta ja häiriköinnistä aavistin aina, että korvassa on tulehdus. Sitten vuotikin märkä pois, mutta monasti putki meni tukkoon ja tipahti muutaman viikon sisällä pois.
Itselläni kun tulehdus on edennyt, niin korva on mennyt tukkosen tuntoiseksi ja sillä ei edes kuule kunnolla.
Joten suosittelen käymään lekurilla! =)

anteeks,mut kuullostaa jotenki huvittavalta... ite olen sairastellu tätä "lastensairautta" kaksista tuubeista huolimatta vähän väliä kakarasta asti ja se kipu on kamala, sattuu,paukkuu ja rutisee. eikä siihen särkylääkkeet auta. itse ainakin sen tiedän et aikuinen joka ei korvatulehdusta ole kokenut, ei ymmärrä millainen kipu lapsella korvassa on jos on tulehdus.

Kipu pää alaspäin ollessa viittaa poskiontelotulehdukseen. Samoin vois viitata nuo muutkin oireet. Myös hammaskipu voi tuntua hampaan sijasta jomotuksena korvassa. Nuo sydämenlyönnit korvassa vois viitata hammaskipuun.

Toki voi olla myös ihan perinteinen korvatulehdus. Joskus se on jopa oireeton.

Viimeksi muokattu:
Mulla on aikuisiällä ollut yksi ainoa korvatulehdus ja silloinkin korvat vain lupsuivat hassusti. Siis samalla tavalla, kuin olisi ollut vettä korvassa. Kipeät ei olleet, mutta lääkärin mukaan kuitenkin tulehtuneet ja lääkekuurin antoi.

Mulla on aikuisiällä ollut yksi ainoa korvatulehdus ja silloinkin korvat vain lupsuivat hassusti. Siis samalla tavalla, kuin olisi ollut vettä korvassa. Kipeät ei olleet, mutta lääkärin mukaan kuitenkin tulehtuneet ja lääkekuurin antoi.

Jotain tuommoista täälläkin, mutta lekuri sen tietää kun sinne pääsis. Niin ja mullahan on lapsena 3-7v. ollut useita korvatulehduksia, jotka tärykalvopistolla hoidettiin siihen aikaan, että sellaisesta kivustakin on kokemusta. Mietin vaan onko joku viruksen jälkitauti iskemässä vai tosiaan korvassa vika. Päässä ei voi olla :laugh:

On jo mennyt melkein hermot,kun oikeassa korvassa tuntuu siltä kuin oisi vettä korvassa! :(
Ja se vähäsen sattuukin,kun yrittää mennä makuulle! >:(
Onko minulla jokin korvatulehdus vai mikä? :(
Hahhah,tosi hauskaa kun ei voi nauttia elämästä!!

anteeks,mut kuullostaa jotenki huvittavalta... ite olen sairastellu tätä "lastensairautta" kaksista tuubeista huolimatta vähän väliä kakarasta asti ja se kipu on kamala, sattuu,paukkuu ja rutisee. eikä siihen särkylääkkeet auta. itse ainakin sen tiedän et aikuinen joka ei korvatulehdusta ole kokenut, ei ymmärrä millainen kipu lapsella korvassa on jos on tulehdus.

Mutta kun se voi tuntua jokaisesta ihan erilaiselta. Yhdellä meidän lapsista on ollut usein korvatulehduksia. Ei ole koskaan itkenyt kipua, muutaman kerran sanonut, että korvaa sattuu. Ihan pienenä oli vaikeuksia tulkitakaan, kun ei tosiaan itkenyt. Siinä vaiheessa kun lapsi on sanonut, että korvassa on tuntemuksia, on sitten pari kertaa käynyt niin, että korva on puhjennut lääkärin odotushuoneessa.

Itselläni oli korvatulehdus keskimmäistä lasta odottaessani, silloin korva oli lähinnä lukossa, en kullut toisella puolella yhtään mitään. Kipua ei tuntunut yhtään.

Ei tuntunut miltään. Lääkäriin menin poskiontelotulehdus epäilykseni vuoksi. Oli poskionteloissa, mutta myös toinen korva oli tulehtunut =/ En olisi ikinä arvannut ! Ei kyllä ole ikinä ennen korvatulehdusta ollutkaan.

Yhteistyössä