Miltä teistä tuntuu kun takananne ajanut auto kaasuttaa ohitsenne eli kiilaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ajatte vaikka maantietä ihan nopeusrajoitusten mukaisesti ja heti kun tulee suora tienpätkä se takana ajanut kaasuttaa äkkiä eteenne ja ajaa hirveää vauhtia pois. Miltä se tuntuu teistä? Entä jos sieltä takaa kiilaakin vaikka kaksi autoa?

Minusta tuntuu pahalta ja siltä kuin he pitäisivät minua huonona kuskina. Ajan ihan sääntöjen mukaan enkä ylinopeutta mutta en myöskään alinopeutta.

Mitä mieltä olette?

Mulla on pikkunen yaris kauppakassina ja voi luoja miten se onkaan kun punainen vaate audi ja mersukuskeille:ROFLMAO: Mä "ymmärrän" niiden pakkomielteen ohittaa motarilla kun täytyy sillä pirssillään ajaa ylinopeutta ja mä ajan rajotusten mukaan/hivenen yli mut kaupunkiajossa. Jumankauta, todellakin eteen kiilaamista, liikenne valoissa ohi koukkimista, ja totaalisia vaaratilanteita tulee päivittäin vaikka mäkin ajan ennemmin rajoitusten yli kuin ali. Yksikin kerta pysähdyin antaan risteyksen suojatiellä kävelijälle tilaa niin mitä tekee takana tuleva Audi, koukkaa kääntyvien kaistan kautta risteyksestä ohi melkein kävelijän päälle hurauttaen, kävelijä joutu pysähtyyn suojatielle kun luojan kiitos huomasi sen idiootin. Ja jostain syystä se on aina Audi tai Mersu. Edes BMW tai muut urheiluautokuskit ei tunnu sellaista tekevän.
Toisena autona meillä on Mondeo niin ei ole kertaakaan kaupungilla ohitettu vaikka rajoitusten mukaan ajaa. Ja mies on huomannut saman, mondeon kanssa voi ajaa vaikka alinopeutta eikä ohituksia tule.

Se ei ole kiilaamista :ninja: eikä mitään kiusaamista mille saat sen kuulostamaan.

Eikä mua kyllä kovin usein ohitetakaan. Ajan aina mittarin viisarin verran "ylinopeutta", enkä jää vitkuttelemaan liikkeelle lähdöissä. Pitkät matkat on erikseen, niissä aina joku tahtoo (syystä tai toisesta) ajaa kovempaa enkä ota niistä itteeni. Epävarmat kuskit ja sahalijat ohita itsekin ihan ensimmäisellä sekunnilla kun vain on mahdolista ohittaa

Ajatte vaikka maantietä ihan nopeusrajoitusten mukaisesti ja heti kun tulee suora tienpätkä se takana ajanut kaasuttaa äkkiä eteenne ja ajaa hirveää vauhtia pois. Miltä se tuntuu teistä? Entä jos sieltä takaa kiilaakin vaikka kaksi autoa?

Minusta tuntuu pahalta ja siltä kuin he pitäisivät minua huonona kuskina. Ajan ihan sääntöjen mukaan enkä ylinopeutta mutta en myöskään alinopeutta.

Mitä mieltä olette?
vituttaa ja raskaasti, en käsitä miten ihmisillä voi olla erilainen ajotapa mitä mulla on

Ohittaminen on normaalia toimintaa ja pienet ylinopeudet kuuluvat asiaan. Mutta siitä en pidä kun meillä on kotilähiössä nopeusrajoitukset 40 km/h ja paikoin 30 km/h ja niiden alueella kaasutellaan.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Mitä mieltä olette?
Ei tunnu...miltään?
Ajattelen että tuolla oli kiire.

Mua ärsyttää enemmän ne ihan puskurissa roikkujat, silloin kun ajan vasenta kaistaa ja tasaiseen tahtiin ohitan oikealla ajavia ( hmm eli vähän tai paljon ylinopeutta:whistle:). Ja se roikkuja haluis isompaa ylinopeutta. Ja sitähän ottaa päästä kun en sen puskurisekoilun takia vallankaan lähde välillä koukkimaan oikealle kaistalle. Enkä muutenkaan kun kerran ohitettavia riittää. Silloin jos oikealla tyhjää meen tietty sinne.

Mulla on pikkunen yaris kauppakassina ja voi luoja miten se onkaan kun punainen vaate audi ja mersukuskeille:ROFLMAO: Mä "ymmärrän" niiden pakkomielteen ohittaa motarilla kun täytyy sillä pirssillään ajaa ylinopeutta ja mä ajan rajotusten mukaan/hivenen yli mut kaupunkiajossa. Jumankauta, todellakin eteen kiilaamista, liikenne valoissa ohi koukkimista, ja totaalisia vaaratilanteita tulee päivittäin vaikka mäkin ajan ennemmin rajoitusten yli kuin ali. Yksikin kerta pysähdyin antaan risteyksen suojatiellä kävelijälle tilaa niin mitä tekee takana tuleva Audi, koukkaa kääntyvien kaistan kautta risteyksestä ohi melkein kävelijän päälle hurauttaen, kävelijä joutu pysähtyyn suojatielle kun luojan kiitos huomasi sen idiootin. Ja jostain syystä se on aina Audi tai Mersu. Edes BMW tai muut urheiluautokuskit ei tunnu sellaista tekevän.
Toisena autona meillä on Mondeo niin ei ole kertaakaan kaupungilla ohitettu vaikka rajoitusten mukaan ajaa. Ja mies on huomannut saman, mondeon kanssa voi ajaa vaikka alinopeutta eikä ohituksia tule.

Saattaa olla, että itselläni on toinen noista automerkeistä:ROFLMAO: Itseäni ei kyllä haittaa pätkääkään, jos joku ohittaa. Enemmän häiriinnyn niistä perässäroikkujista. Itselläni nopeutta on kuitenkin aina enemmän (n.10km/h) kuin sallittu rajoitus. Tuolla ylinopeudella välttyy sakoilta. Jos joku haluaa ajaa lujempaa, niin annan jopa tilaa ohitukseen.

Kaupunkiajossa on ihan normaalia vaihtaa kaistoja ja tulla auton menevään rakoon. Se ei ole kiilaamista tai kaahaamista. Kaupunkiajossa itseäni ärsyttää eniten ne, jotka eivät saa pirssiään liikkeelle valoista. Se on kummallista, miten autoa ei osata kiihdyttää. Ei ne kuitenkaan mitään traktoreita ole ja se, että liikennevaloista lähdetään reippaasti, auttaa liikenteen sujuvuutta. Mikäli siis kuulut kuskeihin, jolla ei ole kiirettä lähteä liikkelle valoista, voit olla varma, että minä ohitan isolla ja tehokkaalla saksalaisellani, jos suinkin saan siihen mahdollisuuden:ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: Zariza
Mua ärsyttää enemmän ne ihan puskurissa roikkujat, silloin kun ajan vasenta kaistaa ja tasaiseen tahtiin ohitan oikealla ajavia ( hmm eli vähän tai paljon ylinopeutta:whistle:). Ja se roikkuja haluis isompaa ylinopeutta. Ja sitähän ottaa päästä kun en sen puskurisekoilun takia vallankaan lähde välillä koukkimaan oikealle kaistalle. Enkä muutenkaan kun kerran ohitettavia riittää. Silloin jos oikealla tyhjää meen tietty sinne.

Ootko tosissas? Se jos joku haluaa tulla vasenta kaistaa nopeammin kuin sinä, sinä todellakin väistät. Olet niitä kuskeja, joka saa kaikkien muiden verenpaineen nousemaan.

Mua ei ohittaminen haittaa mutta se on sit ihan vitun ärsyttävää, kun tyypin on ensiksi pakko notkua takapuskurissa kiinni ja heti ohituksen jälkeen kiilata samoin eteen niin että itse saa painaa jarrua jos haluaa edes kohtuullisen turvavälin säilyvän.

Ja sateella toi vituttaa vielä enämmän. Ja kun tilanne usein on se, että edessä ois kilometritolkulla tilaa niin silloin kaipailisin sinkoa joka syöksisi mätiä kananmunia urpo-ohittajan autonrumiluksen päälle.

(mitä useimmin noi muuten ovat mustia audeja)

• Tykkää
Reactions: Ellimaar

Mitä mieltä olette?

En ole koskaan kuullut ihmisestä, joka ottaa asian henkilökohtaisesti, jos tulee ohitetuksi.

Ootko tosissas? Se jos joku haluaa tulla vasenta kaistaa nopeammin kuin sinä, sinä todellakin väistät. Olet niitä kuskeja, joka saa kaikkien muiden verenpaineen nousemaan.

Todella!

Moisille ohituskaistamatelijoille pitäiis olla pakollinen viikko saksan motareilla niin että joka päivä ajetaan tuhat kilsaa.

• Tykkää
Reactions: päätön
Saattaa olla, että itselläni on toinen noista automerkeistä:ROFLMAO: Itseäni ei kyllä haittaa pätkääkään, jos joku ohittaa. Enemmän häiriinnyn niistä perässäroikkujista. Itselläni nopeutta on kuitenkin aina enemmän (n.10km/h) kuin sallittu rajoitus. Tuolla ylinopeudella välttyy sakoilta. Jos joku haluaa ajaa lujempaa, niin anna jopa tilaa ohitukseen.

Kaupunkiajossa on ihan normaalia vaihtaa kaistoja ja tulla auton menevään rakoon. Se ei ole kiilaamista tai kaahaamista. Kaupunkiajossa itseäni ärsyttää eniten ne, jotka eivät saa pirssiään liikkeelle valoista. Se on kummallista, miten autoa ei osata kiihdyttää. Ei ne kuitenkaan mitään traktoreita ole ja se, että liikennevaloista lähdetään reippaasti, auttaa liikenteen sujuvuutta. Mikäli siis kuulut kuskeihin, jolla ei ole kiirettä lähteä liikkelle valoista, voit olla varma, että minä ohitan isolla ja tehokkaalla saksalaisellani, jos suinkin saan siihen mahdollisuuden:ROFLMAO:
Mutta sillonku mä ohitan, niin ohitan, vaikka ohitettavana ois vm.-86 Datsun tai uudenkarhea Mersu.
Olen tasa-arvoinen ohittaja siis. Mut toivon ettei se ohitus käy Mersu- ja Audi-kuskien luonnolle. :coffee:

• Tykkää
Reactions: AivanSama
En ole koskaan kuullut ihmisestä, joka ottaa asian henkilökohtaisesti, jos tulee ohitetuksi.

Mä muuten olen. Mun ex-pomo. En oo ikinä hävennyt liikenteessä niinko silloin kun olin sen kyydissä ja ohituksen ärsyttämänä eukko ensiksi ohitti ohittajan ja jäi sopivassa kohdassa (kun siis oikealla kaistalla oli edessä taas hissuksiin ajelija) jäi notkumaan siihen vasemmalle kaistalle eikä päästänyt KETÄÄN MUUTAKAAN enää ohi.

Silleen sit mentiin kolmen tunnelin verran motarilla... :whistle:

Niin. Jos itse ajais 100 km vilkkaassa liikenteessä ja tulis ohitetuksi vaikkapa 5 kertaa, niin illalla ranteet auki?

ohittaminen ei haittaa, mutta takana puskurin tuntumassa ajaminen häiritsee samoin kuin ohitus niin että joutuu jarruttamaan tai väistämään takaisin omalle kaistalle palaavaa ohittajaa.
Pahinta on se kun autoilija ei näe tai huomio moottoripyöräilijää. :mad:

Yhteistyössä