Miltä teistä tuntuu kun takananne ajanut auto kaasuttaa ohitsenne eli kiilaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä muuten olen. Mun ex-pomo. En oo ikinä hävennyt liikenteessä niinko silloin kun olin sen kyydissä ja ohituksen ärsyttämänä eukko ensiksi ohitti ohittajan ja jäi sopivassa kohdassa (kun siis oikealla kaistalla oli edessä taas hissuksiin ajelija) jäi notkumaan siihen vasemmalle kaistalle eikä päästänyt KETÄÄN MUUTAKAAN enää ohi.

Silleen sit mentiin kolmen tunnelin verran motarilla... :whistle:

Oi hyvä jumala. Olisin ehkä kuristanut tuon tyypin.

Ihanaa kuulla, ettet suhtaudu syrjivästi eri merkkisiin, ikäisiin tai värisiin autoihin.
Juu mä oon suvakki autojen suhteen. :geek:

Itse asiassa kun lähden ohittamaan, niin ohituspäätöksen jälkeen siinä ei ehdi kuin vilkaisemaan peilit ja kääntämään päätänsä ja sit mentiin...en mä ees huomais vaikka ohittaisin Sauli Niinistön virka-auton suomenlippuineen.

(Ilmankos mulle meinaa aina käydä hautajaissaattueiden kans että riemulla ohi ja jälkikäteen huomaan että hups, minkäs ohitinkaan :oops:)

Juu mä oon suvakki autojen suhteen. :geek:

Itse asiassa kun lähden ohittamaan niin siinä ei ehdi kuin vilkaisemaan peilit ja kääntämään päätänsä ja sit mentiin...en mä ees huomais vaikka ohittaisin Sauli Niinistön virka-auton suomenlippuineen.

(Ilmankos mulle meinaa aina käydä hautajaissaattueiden kans että riemulla ohi ja jälkikäteen huomaan että hups, minkäs ohitinkaan :oops:)

Sä oot niin villi! Jos hommaisit jonkun kunnon landroverin, niin voisit vetää ohi ojanpuolelta:D

Sä oot niin villi! Jos hommaisit jonkun kunnon landroverin, niin voisit vetää ohi ojanpuolelta:D
Hö, onko normaali ohittaminen villi-ihmisen merkki. (n)
Siis se ohituspäätös on tehtävä nopeasti, arvioitava etäisyydet nopeasti oikein. Mut en mä hulluja ohituksia tee.
Mut sitä en kattele että kenet ohitin.

Paitsi poikkeukset, eli jos on paha matelija jonka ohitan:
-pakko joskus katsoa oliko joku 100-vuotias pappa ratissa
-mopoautoilijalle joka ajaa 60 km tuntivauhtia 80/100 km/h alueella tekis näyttää keskisormea, mutta en ole vielä näyttäny.

Jos mua suututtaa niin näytän ns. matalaa keskisormea, eli keskaria jossain vaihdekepin korkeudella. Ohitettava ei sitä nää mut itseä helpottaa. :rolleyes:

Mun mies aina mutisee formula-termein kun joku hituri jää eteen roikkumaan, että "taas näitä kierroksella ohitettavia."

Ootko tosissas? Se jos joku haluaa tulla vasenta kaistaa nopeammin kuin sinä, sinä todellakin väistät. Olet niitä kuskeja, joka saa kaikkien muiden verenpaineen nousemaan.

Etkö osaa lukea. Jos oikealla koko ajan letksssa ohitettavia niin en kiilaa niitten väliin ja heti taas vasemmalle niin että 20 km ylinopeutta haluava ajaja pääsee ohi. Varsinkin kun mun edessä sama vauhti kuitenkin.... Tämä siis kaupunkiajossa, ei moottoritiellä.
Jos yhtään tyhjää oikealla niin tietty silloin aina oikealle.
MÄ osaan ajaa autoa. Ja käyttäytyä liikenteessä.

Saattaa olla, että itselläni on toinen noista automerkeistä:ROFLMAO: Itseäni ei kyllä haittaa pätkääkään, jos joku ohittaa. Enemmän häiriinnyn niistä perässäroikkujista. Itselläni nopeutta on kuitenkin aina enemmän (n.10km/h) kuin sallittu rajoitus. Tuolla ylinopeudella välttyy sakoilta. Jos joku haluaa ajaa lujempaa, niin annan jopa tilaa ohitukseen.

Kaupunkiajossa on ihan normaalia vaihtaa kaistoja ja tulla auton menevään rakoon. Se ei ole kiilaamista tai kaahaamista. Kaupunkiajossa itseäni ärsyttää eniten ne, jotka eivät saa pirssiään liikkeelle valoista. Se on kummallista, miten autoa ei osata kiihdyttää. Ei ne kuitenkaan mitään traktoreita ole ja se, että liikennevaloista lähdetään reippaasti, auttaa liikenteen sujuvuutta. Mikäli siis kuulut kuskeihin, jolla ei ole kiirettä lähteä liikkelle valoista, voit olla varma, että minä ohitan isolla ja tehokkaalla saksalaisellani, jos suinkin saan siihen mahdollisuuden:ROFLMAO:
No ongelma ei ole se että ajaisin hitaasti vaan pointti oli nimenomaan siinä että kiilaa eteen niin että joutuu ite jarruttaan, ja se että se on niin pakkomielteistä että jalankulkijat on jäädä alle. Ja se että kurvaa risteyksessä ohi. Siinä ei ole järjen hiventäkään. Niinkuin sanoin, motarilla on ihan eri, tosin ei sielläkään tartte ihmisille vaaraksi olla. Ja se että toisen auton kanssa ei vastaavaa ole tekee siitä vallan huvittavaa. Ja niinkuin sanoin ajelen monesti vähän ylinopeutta. Kerran paha sai sentään palkkansa kun yhen kahopään mekkerikuskin oli pollet pysäyttänyt:D

Eniten mua ärsyttää se kun tehdään näyttävä ohitus ja ajetaan ylinopeutta, mutta sitten jäädään kiltisti punaisiin valoihin seisomaan. Itse tulen takaa sallittua nopeutta ja saavutan kaasuttelijan, joka taas lähtee valoista ylinopeutta ja odottaa seuraavissa valoissa. Jos on valmis syyllistymään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja ottamaan sakot ylinopeudesta, niin kai sitä nyt jumalauta voi ajaa punaisia päinkin, jos reitti on vapaa.

Etkö osaa lukea. Jos oikealla koko ajan letksssa ohitettavia niin en kiilaa niitten väliin ja heti taas vasemmalle niin että 20 km ylinopeutta haluava ajaja pääsee ohi. Varsinkin kun mun edessä sama vauhti kuitenkin.... Tämä siis kaupunkiajossa, ei moottoritiellä.
Jos yhtään tyhjää oikealla niin tietty silloin aina oikealle.
MÄ osaan ajaa autoa. Ja käyttäytyä liikenteessä.

Juu, osaan. Edelleen, olet se kusipää, jota kaikki vihaa motarilla.

No ongelma ei ole se että ajaisin hitaasti vaan pointti oli nimenomaan siinä että kiilaa eteen niin että joutuu ite jarruttaan, ja se että se on niin pakkomielteistä että jalankulkijat on jäädä alle. Ja se että kurvaa risteyksessä ohi. Siinä ei ole järjen hiventäkään. Niinkuin sanoin, motarilla on ihan eri, tosin ei sielläkään tartte ihmisille vaaraksi olla. Ja se että toisen auton kanssa ei vastaavaa ole tekee siitä vallan huvittavaa. Ja niinkuin sanoin ajelen monesti vähän ylinopeutta. Kerran paha sai sentään palkkansa kun yhen kahopään mekkerikuskin oli pollet pysäyttänyt:D

Joo, no sellainen ihan päätön meno on asia erikseen.
Kannatan kyllä itse reipasta ajoa, jossa lähdetään liikkeelle ripeästi ja voidaan vaihdella kaistoja ripeästi pieniinkin väleihin, kunhan ei aiheuteta häiriötä muille tai vaaratilanteita.

• Tykkää
Reactions: Ellimaar
Joo, no sellainen ihan päätön meno on asia erikseen.
Kannatan kyllä itse reipasta ajoa, jossa lähdetään liikkeelle ripeästi ja voidaan vaihdella kaistoja ripeästi pieniinkin väleihin, kunhan ei aiheuteta häiriötä muille tai vaaratilanteita.
Sitä kannatan minäkin. Se jos joku ajelee 50 alueella 30-40 rassaa kyllä hermoja, silloin ohitan kyllä itekkin kun saumaa tulee, en kuitenkaan risteyksessä enkä kiilaa eteen:D

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mua ei ohittaminen haittaa mutta se on sit ihan vitun ärsyttävää, kun tyypin on ensiksi pakko notkua takapuskurissa kiinni ja heti ohituksen jälkeen kiilata samoin eteen niin että itse saa painaa jarrua jos haluaa edes kohtuullisen turvavälin säilyvän.

Ja sateella toi vituttaa vielä enämmän. Ja kun tilanne usein on se, että edessä ois kilometritolkulla tilaa niin silloin kaipailisin sinkoa joka syöksisi mätiä kananmunia urpo-ohittajan autonrumiluksen päälle.

(mitä useimmin noi muuten ovat mustia audeja)
Jep! Juuri näin.

Eniten mua ärsyttää se kun tehdään näyttävä ohitus ja ajetaan ylinopeutta, mutta sitten jäädään kiltisti punaisiin valoihin seisomaan. Itse tulen takaa sallittua nopeutta ja saavutan kaasuttelijan, joka taas lähtee valoista ylinopeutta ja odottaa seuraavissa valoissa. Jos on valmis syyllistymään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja ottamaan sakot ylinopeudesta, niin kai sitä nyt jumalauta voi ajaa punaisia päinkin, jos reitti on vapaa.
Tuo on jopa kuskin vieressä istuvan mielestä erittäin rasittavaa seurata, toiset mitkä häirittee ovat perässä ajajat...ja ne jotka ajaa joskus pitkät päällä.

Yhteistyössä