Miltä teistä kuulostaa työmatkaksi? Onko järkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epäröivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epäröivä

Vieras
Tarjolla olisi työtä, jossa joutuisin työskentelemään 2 eri toimipisteessä. Työ on eri kaupungissa, kuin missä perheemme asuu (välimatkaa n. 45-55 kilometriä riippuen toimipisteestä). Minulla ei ole ajokorttia eikä siis omaa autoa käytössä. Työmatkaan menisi julkisilla n. kaksi tuntia suuntaansa (sis. kävelyt+vaihdot), koska toimipisteet eivät ole keskustassa. Kesällä linja-autoja kulkisi huonommin, mutta voisin ehkä käyttää polkupyörää joko toisessa tai kummassakin päässä työmatkaa. Aikaa menisi saman verran ehkä? Julkisia käyttäen yhdestä näistä toimipisteistä pääsisin kotiin kesällä vasta n. 20.00 aikoihin... Miltä teistä kuulostaa, onko ihan järjetöntä ottaa tuollainen työ vastaan.

En mä kuluttaisi joka päivä neljää tuntia työmatkoihin. Eihän siinä jäisi ollenkaan vapaa-aikaa itselle ja perheen kanssa olemiseen. Lyhyen aikaa voisin ehkä jos palkka olisi hyvä tai rahasta pulaa...

Minun mielestä riippuu ihan siitä kuinka paljon se työ antaa sinulle. En tekisi työtä, josta en pidä, jos matkat olisi tuollaisia. Mutta jos kyseessä olisi unelmatyö niin voisin hyvinkin ottaa työn vastaan.

En itse lähtisi tuohon. Matka sinällään ei ole pitkä, tuonhan ajaisi alle tunnissa jos olisi se oma auto, mutta kaksi tuntia bussilla ja lisäksi vielä kävelyä ja epätietoisuus miten kulkeminen onnistuu kesäaikaan, kuulostaa turhan monimutkaiselta. Neljätuntia työmatkoihin sen normaalin 8 tunnin työpäivän kaverina on liian pitkä päivä minulle. Mutta tämä on vain minun kokemukseni (olen siis kulkenut tuollaista matkaa opiskeluaikoina, joten tiedän mitä se tarkoittaa) ja minun mielipiteeni. Jos teillä on perhetilanne sellainen, ettei se vaikuta lapsiin liian pitkinä hoitopäivinä ja työ on sellaista että olet sen vuoksi valmis kulkemaan noin, niin mikä ettei.

Kiitos vastauksista.. ei ole mikään unelmatyö eikä palkkakaan hyvä. Oman alan työ on kyllä.
Täytyy nyt vielä harkita. Työmatkan ohella mietityttää sekin, että työpisteitä saattaa olla jopa
kolme, joissa työtehtävät erilaisia. Työmatkan ohella mietityttää miten perehtyä kolmen työpisteen
tehtäviin, ja miten paljon hyppyytystä tulee. Säästöähän tuo on työnantajalle, kun työntekijä tekee työtehtäviä laajasti.. =/ Mieluiten työskentelisin yhdessä pisteessä, vaikka sitten matka olisikin pitkä. Huokaus.. täytyy miettiä vielä.

Yhteistyössä