Miltä tälläinen kakku kuulostaa? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen niiin käsi kakkujen teossa ja nyt pitäisi lauantaiksi tehä jonkunmoinen luomus poikani 3- vee synttäreilleni. Meinaan laittaa sauvasekottimella läpi käynyttä coctailhedelmäsekotusta kakun väliin. ja päälle kermaa ja kirsikoista ja ananaksista koristeet ja tietysti kolme kynttilää. Kuulostaako tuo tai no ainakin musta kuulostaa aika paskalta, mutta voisko tuo olla ihan hyvää, vaikka noin sen vain tekisi? En ole syntynyt kakkujen tekijäksi :D

Helpommalla pääset kun ostat kaupasta valmista hilloa ja vaahdotat kermaa ja laitat niitä kakun väliin (ensin kerros hilloa ja sitten kermaa). Myös haarukalla mössätty banaani on hyvää kakun välissä kerman kanssa. Helppohan kakku on täyttää; itsellä ainakin tuskaa tuottaa sen päällisen teko, että siitä tulee sen näkönen että kehtaa laittaa pöytään... Tän olen muutamia kertoja ratkaissut niin, että oon tilannut netistä valmiin kakkukuvan ja lätkässyt sen kakun päälle ja kermalla koristellut reunat. On hieno ja hyvä kakku.

Itse teen aina jonkun marjarahkan väliin; yleensä mansikka, koska teen kakkuja vaan kesällä.
Päälle tuoreet marjat ja päälle kiille.

Siis kyse ihan perinteisestä täytekakusta eikä mistään puuhapete- barbi- salama-hello kitty- kakusta.

Kakku sesongin mukaan, nyt on mansikkasesonki. Talvella passaa säilykkeet ja pakasteet. Myöhemmin kesällä voi käyttää muitakin tuoreita marjoja kuimn mansikoita.

en oo toki koittanut, mutta ajattelisin että toi coctailsekotus jää soseutettuna aika nestepitoiseksi, valutettunakin. Liian kostea täyte?
Jos haluat hedelmäisen täytteen, sekota mieluummin vaikka desiin appelsiini- tai aprikoosimarmeladia paloiteltu banaani, purkki valutettua ananasmurskaa ja purkki mangososetta. Tulee melko nannaa!

Mansikkaa en laita, kun lapseni ei suostu mansikkaa syömään ei edes hillon muodossa. Ja kuitenkin hänen syntymäpäivä. Jos sitten tuon sekasotkun sieltä välistä korvaisin niillä litsatuilla bananeilla ja kermalla, tai vaikka vispaisi vähän vanilijacremee?

Alkuperäinen kirjoittaja asos:
Kakku sesongin mukaan, nyt on mansikkasesonki. Talvella passaa säilykkeet ja pakasteet. Myöhemmin kesällä voi käyttää muitakin tuoreita marjoja kuimn mansikoita.

No ei todellakaan ole mansikka-aika! Ei kai kukaan niitä ulkolaisia syö?
Eivät maistu miltään ja miettikää mimmoset kuljetuskustannukset!

KOTIMAISIA OMASTA pakkasesta, niin ainakin tietää mitä syö. Itäeurooppalaisissa on listeriaa ja varmaan vielä tsernobylin säteilyäkin...

Ette te ny voi olla niin kädettömiä, ettette osaa laittaa marjoja pakkaseen ja ennakoida ens vuoden juhlia?

tee ensin kiisseli, vesi+sokeri+perunajauhot, aika sakeaa ja sekoita siihen soseutetut hedelmäkoktailit. saat ihanan ja makeamman täytteen!! juuri tein 2pv sitten persikoista ja mandariineista(säilyke)
ohjeen löysin googlettamalla ja se oli tältä palstalta :)
tässähän se :
8.4.08 14:05
pippa

mää tykkään:

persikkatäyte, johon tulee soseutettua persikkaa, kermavaahtoa, pikkaisen liivatetta appelsiinimehussa ja tiraus sitruunamehua. on oikein lempeän makuinen

toinen on omenatäyte, johon keitettyjä omenalohkoja, vanilla cremeä, vähän liivatetta, sitruunamehua, jotakin alkoholia (rommia) ja kanelia.

kummastakaan en osaa tarkkaa reseptiä sanoa, nuo ainekset vaan sotketaan keskenään. niin ja sokeria varmaan kumpaankin täytteeseen voi lisätä fiiliksen mukaan
ja linkki myös:
8.4.08 14:05
pippa

mää tykkään:

persikkatäyte, johon tulee soseutettua persikkaa, kermavaahtoa, pikkaisen liivatetta appelsiinimehussa ja tiraus sitruunamehua. on oikein lempeän makuinen

toinen on omenatäyte, johon keitettyjä omenalohkoja, vanilla cremeä, vähän liivatetta, sitruunamehua, jotakin alkoholia (rommia) ja kanelia.

kummastakaan en osaa tarkkaa reseptiä sanoa, nuo ainekset vaan sotketaan keskenään. niin ja sokeria varmaan kumpaankin täytteeseen voi lisätä fiiliksen mukaan

Täytteestä tykkäisin.
Itse käytän aina (tosi tylsää tiedän ) mangoseosetta ja manaanimössöä + kermarahka sekoitus.

Päällinen kuulostaa joltain 80/90 luvun täyskäreiltä,mikä sinänsä on ihan ok.Lapsen kakkuun kuitenkin laittaisin mieluummin vaikka sitten niitä karkkeja.

Onhan niitä hilloja muunkin makuisia kuin mansikkaa, vaikka vaapukkaa. Banaania jos käyttää, ni niinkin voi tehdä että viipaloi banaanin ohuiksi viipaleiksi ja latoo ne kakun päälle vieri viereen ja sitten kermat/rahkat/vaniljahärpäkkeet/mitä nyt laittaakin siihen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen niiin käsi kakkujen teossa ja nyt pitäisi lauantaiksi tehä jonkunmoinen luomus poikani 3- vee synttäreilleni. Meinaan laittaa sauvasekottimella läpi käynyttä coctailhedelmäsekotusta kakun väliin. ja päälle kermaa ja kirsikoista ja ananaksista koristeet ja tietysti kolme kynttilää. Kuulostaako tuo tai no ainakin musta kuulostaa aika paskalta, mutta voisko tuo olla ihan hyvää, vaikka noin sen vain tekisi? En ole syntynyt kakkujen tekijäksi :D

Heh, mulla osui silmään ekana tuo käynyttä... juu, aika pahaa, jos käynyttä cocktailhedelmäsekoitusta laitat. Mutta vakavasti, ei kuulosta hirveän herkulta muutenkaan. Tuossa aiemmin jo monta parempaa ehdotusta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Itse teen aina jonkun marjarahkan väliin; yleensä mansikka, koska teen kakkuja vaan kesällä.
Päälle tuoreet marjat ja päälle kiille.

Siis kyse ihan perinteisestä täytekakusta eikä mistään puuhapete- barbi- salama-hello kitty- kakusta.

Kaupan valmis vaniljarahka on kans tosi hyvää, eikä tuu liian makea kakku :p

Alkuperäinen kirjoittaja Kootikko:
Rahkalle täältäkin kannatus :) nyt on kaupassa vaniljarahkaakin, josta tulisi varmaan huippuhyvä kakku tuoreiden mansikoiden lisäksi!

Oho, täällä olikin jo ehditty ehdottaa tätä vaniljarahkaa. Itse olen kokeillut sitä mansikan kanssa ja oli todella hyvää! Kaikki kyselivät, että mitä kakussa oikein oli, kun oli sopivasti makea, eikä liian sokerinen :) Suosittelen kostuttamaan maidolla kun laittaa vaniljarahkaa ja mansikoita.

Yhteistyössä